Minulla on 518i vuodelta 1/90 karvalakkivarustetasolla ja olen sen sähköjä ihmetellyt hieman.
Akkuhan on tässä mallissa konehuoneessa ja iskaritolpan vierestä löytyy kuvan mukainen laatikko.
Sinne tulee akulta yksi kaapeli rasian oikeaan laitaan, jossa on virranjakokisko. Rasiasta lähtee yksi piuha 80A sulakkeella suojattuna sekä toinen piuha (alempi), joka on suoraan tuossa kiskossa kiinni (kuten kuvassakin).
Onko tämä oikein?
Lisäksi takapenkin alta löytyy apukuskin puolelta samanlainen rasia, mutta sinne on liitetty vain kaksi kaapelia ja molemmat tuohon virranjakokiskoon kiinnitettynä. Eli ei sulaketta, vaan toimii ainoastaan jatkoliittimenä.
Onko tämä oikein?
Haluaisin vain varmistua, ettei auto pala parkkikselle.
ps. löytyykö jostain alkuperäistyylisiä laattasulakkeita, eli sellaisia, josta näkee sulaketta irroittamatta onko se poikki.
Akkuhan on tässä mallissa konehuoneessa ja iskaritolpan vierestä löytyy kuvan mukainen laatikko.
Sinne tulee akulta yksi kaapeli rasian oikeaan laitaan, jossa on virranjakokisko. Rasiasta lähtee yksi piuha 80A sulakkeella suojattuna sekä toinen piuha (alempi), joka on suoraan tuossa kiskossa kiinni (kuten kuvassakin).
Onko tämä oikein?
Lisäksi takapenkin alta löytyy apukuskin puolelta samanlainen rasia, mutta sinne on liitetty vain kaksi kaapelia ja molemmat tuohon virranjakokiskoon kiinnitettynä. Eli ei sulaketta, vaan toimii ainoastaan jatkoliittimenä.
Onko tämä oikein?
Haluaisin vain varmistua, ettei auto pala parkkikselle.
ps. löytyykö jostain alkuperäistyylisiä laattasulakkeita, eli sellaisia, josta näkee sulaketta irroittamatta onko se poikki.
Comment