Announcement

Collapse
No announcement yet.

Päävirtasulakkeet, sijainti ja määrä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bantza
    Newbiemmer
    • Mar 2010
    • 18
    • Nurmijärvi

    Päävirtasulakkeet, sijainti ja määrä.

    Minulla on 518i vuodelta 1/90 karvalakkivarustetasolla ja olen sen sähköjä ihmetellyt hieman.

    Akkuhan on tässä mallissa konehuoneessa ja iskaritolpan vierestä löytyy kuvan mukainen laatikko.

    Sinne tulee akulta yksi kaapeli rasian oikeaan laitaan, jossa on virranjakokisko. Rasiasta lähtee yksi piuha 80A sulakkeella suojattuna sekä toinen piuha (alempi), joka on suoraan tuossa kiskossa kiinni (kuten kuvassakin).
    Onko tämä oikein?

    Lisäksi takapenkin alta löytyy apukuskin puolelta samanlainen rasia, mutta sinne on liitetty vain kaksi kaapelia ja molemmat tuohon virranjakokiskoon kiinnitettynä. Eli ei sulaketta, vaan toimii ainoastaan jatkoliittimenä.
    Onko tämä oikein?

    Haluaisin vain varmistua, ettei auto pala parkkikselle.

    ps. löytyykö jostain alkuperäistyylisiä laattasulakkeita, eli sellaisia, josta näkee sulaketta irroittamatta onko se poikki.
  • bemaristi89
    Bimmer Rookie
    • Aug 2012
    • 87
    • oulu

    #2
    ps. löytyykö jostain alkuperäistyylisiä laattasulakkeita, eli sellaisia, josta näkee sulaketta irroittamatta onko se poikki.[/QUOTE]


    nuita sulakkeita pitäs löytyä ihan varaosaliikkeestä, ainakin itse olen fiksuksen ketjuista saanut niitä sulakkeita, jos meinaat juuri niitä mitkä ei ole ns läpinäkyviä ja yläpäässä taas langan kohdalla ns reikä että sen näkee selvästi onko palanut vaiko ei. itsekkään en käytä nuita ns värillisä läpinäkyviä, kun ne pitää aina irroittaa jotta selvii onko palanu vaiko ei. tai sit oon vaan puusilmä heh. =)
    E34 525tds touring käyttis että liikkuva rojekti



    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by bemaristi89 View Post
      ps. löytyykö jostain alkuperäistyylisiä laattasulakkeita, eli sellaisia, josta näkee sulaketta irroittamatta onko se poikki.

      nuita sulakkeita pitäs löytyä ihan varaosaliikkeestä, ainakin itse olen fiksuksen ketjuista saanut niitä sulakkeita, jos meinaat juuri niitä mitkä ei ole ns läpinäkyviä ja yläpäässä taas langan kohdalla ns reikä että sen näkee selvästi onko palanut vaiko ei. itsekkään en käytä nuita ns värillisä läpinäkyviä, kun ne pitää aina irroittaa jotta selvii onko palanu vaiko ei. tai sit oon vaan puusilmä heh. =)[/QUOTE]

      Ootko ihan tosissasi?

      Eihän tuota aina näe edes sivusta että ovat rikki. Selviää vasta mittarilla.

      Comment

      • bemaristi89
        Bimmer Rookie
        • Aug 2012
        • 87
        • oulu

        #4
        Ootko ihan tosissasi?

        Eihän tuota aina näe edes sivusta että ovat rikki. Selviää vasta mittarilla.[/QUOTE]


        mutta monasti selviää näistä ns vanhemmanmallin sulakkeista pelkästään kurkkaamallakin, toisin kuin nuista ns läpinäkyvistä, kerran on itselläkin käynyt niin että ei nähnyt siittä reiästä onko palanu vaiko ei, ja silloin panin kaikki sulakkeet uusiksi niin silloinen vika myöskin katosi, mutta olen kyllä nuitten vanhempien kannalla, ovat ns helpompi hoitoisia. niistä kun kumminkin näkee sen langan selvästi.
        Last edited by bemaristi89; 17-08-2014, 14:39. Reason: selvensin
        E34 525tds touring käyttis että liikkuva rojekti



        Comment

        • waudeville
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 2089
          • Nokia

          #5
          pääsulake murtuu(laattasulake 80a) yleensä sieltä mutterin alta eikä sitä meinaa irroittamatta nähdä. uusi maksaa noin 1€
          e34 540ia -94 Batmobile
          candy-king

          ex: e32 735i -89
          e34 525i -89

          Comment

          • bantza
            Newbiemmer
            • Mar 2010
            • 18
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by waudeville View Post
            pääsulake murtuu(laattasulake 80a) yleensä sieltä mutterin alta eikä sitä meinaa irroittamatta nähdä. uusi maksaa noin 1€
            Totta, itselläkin oli sieltä murtunut. Jäin vain vielä ihmettelemään, kuuluuko noihin kahteen muuhun paikkaan myös sulake.

            Tuota pääsulakkeen tyyppiähän sanotaan diesel-sulakkeeksi. Mätänetissä 1,90€ / 5kpl.
            Mutta tuossa ps. höpinässä oli nyt kyse ihan noista tavallisista laattasulakkeista ja nimenomaan niistä, joissa on pääty auki ja siitä näkee sen langan poistamatta sulaketta sulakerasiasta.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎