E34 pakoputkisto

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Timppeliini View Post
    omassa 540:sä on magnaflown katit? onko kuinka harvinaista, vaiko ihan vakio juttuja? itsellä ei muita pönttöjä putkessa enää ole joku pörinäpönttö takana ja ihan mukavat saundit lähtee ei liian kovat mutta ei liian hiljasetkaan
    Ei ne vakiot katit silloin ole.
    Harvinaisuudesta en tiedä mutta liian kovat äänet tuossa ainakin omaan makuun on noilla eväillä mutta minä olenkin vanha ukko

    ps. Etäisesti tutun näköinen avatarisi auto. Onko siitä isompaa kuvaa?
    Last edited by Muurahainen; 19-01-2015, 15:13.

    Leave a comment:


  • Timppeliini
    replied
    omassa 540:sä on magnaflown katit? onko kuinka harvinaista, vaiko ihan vakio juttuja? itsellä ei muita pönttöjä putkessa enää ole joku pörinäpönttö takana ja ihan mukavat saundit lähtee ei liian kovat mutta ei liian hiljasetkaan

    Leave a comment:


  • peeämwee
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Otathan huomioon että noissa on eri puristuksetkin?
    Tuo tehoero tulee helposti jo pelkästään tuosta.
    Aivan, oikeassa olet

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by peeämwee View Post
    Kyllä ne katit vaikuttaa todella paljon tehoon(vielä enemmän kiihtyvyyteen!) varsinkin nilltä ajoilta jolloin katteja ruvettiin autoihin laittamaan. e32 735i kat 211hp 305Nm. 735i ei kat 218hp 315Nm. Tuossa yhdelta sivulta kun katoin niin bmw ilmoitti: 735i man kat kiihtyy 0-100 8.3sek. Ilman kattia 7.8sek...
    Tosin m60b40 on jo paljon uudempaa tekniikkaa.
    Otathan huomioon että noissa on eri puristuksetkin?
    Tuo tehoero tulee helposti jo pelkästään tuosta.

    Leave a comment:


  • peeämwee
    replied
    Kyllä ne katit vaikuttaa todella paljon tehoon(vielä enemmän kiihtyvyyteen!) varsinkin nilltä ajoilta jolloin katteja ruvettiin autoihin laittamaan. e32 735i kat 211hp 305Nm. 735i ei kat 218hp 315Nm. Tuossa yhdelta sivulta kun katoin niin bmw ilmoitti: 735i man kat kiihtyy 0-100 8.3sek. Ilman kattia 7.8sek...
    Tosin m60b40 on jo paljon uudempaa tekniikkaa.

    Leave a comment:


  • ilkka 330 ci
    replied
    Se täytyy lisätä et biltemasta hommasin ne katit ni eipä kyl oo maailman helpoin paikka ruveta sinne sovittelee.käytännössä meni uusiksi koko putkisto.

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ja piti kuitenkin tulla insinöörin kykyjä mollaamaan
    Noo en oo vielä yhtään viisasta insinööriä tavannu

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by ike24 View Post
    Hehehe joo ei itellä noista katin poistoista oo sillai kokemusta kun en oo nähny siinä mitään hyötyy
    Ja piti kuitenkin tulla insinöörin kykyjä mollaamaan

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Kyllä meillä on enemmän Fordeja kuin Bmw:tä. Jopa Opel on tasassa Bmw:n kanssa määrällisesti
    Hehehe joo ei itellä noista katin poistoista oo sillai kokemusta kun en oo nähny siinä mitään hyötyy

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by ike24 View Post
    Oottekohan te liia merkki uskosia????
    Kyllä meillä on enemmän Fordeja kuin Bmw:tä. Jopa Opel on tasassa Bmw:n kanssa määrällisesti

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by ike24 View Post
    Nojuu ei varmasti eroa huomaa. Mutya näytti vähöb että ylistät tota bmw.n insinöörii nii piti vähä siihe jo puuttua
    Toyotan ja fordinkin insinööri on tuon sentään about osannut laskea.
    Ei ole niissäkään hyötyä tuntumassa katin poistolla.

    Eihän kyseinen BMW:n henkilö ihan väkisin liian pientä kattia koita putkeen työntää vaan osaa laskea mitä sen pitäisi virrata. Noissa kun ei taida hinta muuttua virtaavuuden mukaan.

    Ainut missä saattaa tulla kompromissejä on juuri ne kustannukset ja lainsäädäntö.

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Oottekohan te liia merkki uskosia????

    Leave a comment:


  • kalevik
    replied
    Originally posted by ike24 View Post
    Meinaatko että bmw.llä on niinku ollu se maailman paras insinööri joka on laskenut että tässä autossa sillö ei ole vaikutusta ja muissa autoisaa on???
    Tässä on hyvä muistaa että sen lisäksi että bmw:n insinööri osaa laskea, se osaa myös tulkita erilaisia lainsäädäntöjä. mm. päästömääräyksiä. Ja hieman taitaa osata myös kustannuslaskentaa.

    Melkein löisin vetoa että jos pelkkää tehoa haetaan, keinolla millä hyvänsä, bmw:n insinööri laskee/viilaa/vaihtaa osia/keventää/nimeä itse, suohon kaikki tämän forumin virittelijät.

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ainakaan pers tuntumalla ei ole vaikutusta paskaakaan muuten vakiossa autossa.

    Ainut missä olen huomannut mitään hyötyä katin poistosta oli 85 Buick.
    Siinäkin tosin se katti oli varmaan poltettu väärillä seoksilla.

    Jos on ihan faktatietoa missä vakiossa BMW:ssä katin poisto auttaa niin kuuntelen kyllä.
    Nojuu ei varmasti eroa huomaa. Mutya näytti vähöb että ylistät tota bmw.n insinöörii nii piti vähä siihe jo puuttua

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by ike24 View Post
    Meinaatko että bmw.llä on niinku ollu se maailman paras insinööri joka on laskenut että tässä autossa sillö ei ole vaikutusta ja muissa autoisaa on???
    Ainakaan pers tuntumalla ei ole vaikutusta paskaakaan muuten vakiossa autossa.

    Ainut missä olen huomannut mitään hyötyä katin poistosta oli 85 Buick.
    Siinäkin tosin se katti oli varmaan poltettu väärillä seoksilla.

    Jos on ihan faktatietoa missä vakiossa BMW:ssä katin poisto auttaa niin kuuntelen kyllä.
    Mielestäni on vain ihan turhaa hommaa väsäillä vakio autoon laippoja putkiin että saa irroitella katteja.
    Last edited by Muurahainen; 16-10-2014, 21:06.

    Leave a comment:

Working...
X