Anteeksi tietämättömyyteni mutta kuinka erottaa auton paikallaan ollessa onko servotr. vai tavallinen tehostin ? Ja kuinka vikaherkkiä noi servotronicit on ton ikäisessä autossa ?
jos saat sen auton käyntiin niin kyllä sen erottaa ainakin ohjauksen keveydestä paikallaankin käännellessä. Sulakerasiasta myös löytyy sille oma
sulakkeensa jota tuskin on ilman servotronicia olevassa autossa. Itsellänikin
oli servotronic edellisessä E34:ssä ja nykyisessä E39:ssä ja on se ajomukavuuden kannalta tärkeimpiä varusteita.
Anteeksi tietämättömyyteni mutta kuinka erottaa auton paikallaan ollessa onko servotr. vai tavallinen tehostin ? Ja kuinka vikaherkkiä noi servotronicit on ton ikäisessä autossa ?
Servotronicissa on ohjaussimpukan läheisyydessä muistaakseni joku servotronicin ohjainyksikkö johon menee johtoja, mutta taitaa näkyä vain alapuolelta.
servotronikissa on ohjaussimpukassa kiinni pieni boxi alapuolelle siinä kohtaan mistä rattiakseli lähtee sen tuntee kädellä jos sinne käsi mahtuu
Thänks, täytyy toikin kattoa sitten kun se aika tulee, tosin oli servotr. tai ei niin m5 silti saatava. Kyselin vakuutusten hintoja ja ainakaan pohjolassa ei ollu paljoa tyyriimmät kuin Subarun vakuutukset. Liikenne oli muistaakseni n 900e/v ilman bonuksia, kasko jotain 700e/v luokkaa. Olettaisin että jos kone ja laatikko / perä toimii moitteetta niin iloisia kilsoja tulee vielä
3,8 on parempi ja nykyaikaisempi kone ja kuulostaa myös erilaiselta (lue: paremmalta) kuin 3,6 kone jos molemmissa vakio palikat kiinni.
Mitäs eroa noissa sitten on? Ääniin mahdollisesti vaikuttava ero lienee 3.8:n sporttikoneeseen hölmö tuplamassainen vauhtipyörä. Suorasytkä tuli myös, sitä voitaneen pitää nykyaikaisempana. Kaikenkaikkiaan ei taida suurta eroa olla iskutilavuutta ja sen mukanaan tuomaan tehon- ja väännönlisää lukuunottamatta. Tuskin moottorin äänessä on eroa, jos nyt imu- ja pakoputkiston mahdolliset erot unohdetaan.
E30 "339" 1380hv - E30 "316" 749hv - E36 328T 505hv - 335i N54 464hv - Vette C3 LS TT 1210hv - Vette C6 TT 1022hv- R-Motorsport
Mars! lehtikauppaan ostamaan uusi Total BMW jossa taas vaihteeksi osto opas M5:lle ja muutenkin äärimmäisen hyvä artikkeli motorsport tuotteista.
Lehti on muuten tilaamisen arvoinen!!
Samoja osto-ohjeita löytyy muutamilta nettisaiteilta.
Ostaessa M5 E34 bemaria kannattaa keskittyä alkuperäiskuntoisiin ja ehjiin yksilöihin. Kulumisjälkiä löytyy kaikista kun kyseessä on yli 10 vuotias auto.
Koneen tyhjäkäynti soutaa ja se kuuluu asiaan.
Öljyä voi kulua 1,5l/1000km ja se on vielä normaalia. Kulutukseen auttaa kun laittaa koneeseen Castrol TWS Motorsport 10W/60 öljyt. Castrolilla on myös toinen tuote jossa viskositeetti on 10W/60 mutta sitä ei ole tehtaan suosituksissa.
Aika moni alustan osa on sama kuin esim. E34 518, 520, jne. mallissa, joten edullisia ovat. Takajouset menee vanhemmissa poikki ja ne maksaa vähän enemmän kuin perus E34 jouset. Vaihto käy helposti noin 1h/puoli.
Mulla on ollut viimeisen 2000 kilsan aikana keskikulutus 12 l/100km (M3.6) sekalaisessa ajossa. Räppäämällä menee noin 20l/100km pintaan ja radalla 25l/100km mutta eipä tuo ole normaalia ajoa.
Öljyä voi kulua 1,5l/1000km ja se on vielä normaalia.
Aika paljon tuntuisi menevän ? Oliko todella 1,5 Litraa/1000km. Eihän sitä edes tarvii vaihtaa, senkun lisäilee tasaseen tahtiin ja välillä vaihtaa filsun.
Originally posted by MjM5
Mulla on ollut viimeisen 2000 kilsan aikana keskikulutus 12 l/100km (M3.6) sekalaisessa ajossa.
Suunnilleen samat lukemat Subella, rauhallisella ajolla pääsee jopa alle kympin mutta mikään kivä ei tule ilmaiseksi - eiks ni ? Toi e34 518i tuntus menevä aika pienellä, tosin sillä ei sitten saa olla kiire
Kyllä tuo öljynkulutuksen määrä on otettu suoraan M5:sen omistajan käsikirjasta. Huomaa kuitenkin että se 1,5/1000km on maksimimäärä. Minulla meni Autobahnalla noin 0,4l/1000km kun keskinopeus oli 130km/h. Tähän vaadittiin monta pätkää reilusti yli 200km/h kun liikenne usein takkuili. Nykyisessä hyssyttelyajossa ei juurikaan öljyä kulu. Vähän hikoilee jostain mutta seuraavaksi vaihdan ne Castrolin 10W/60 -öljyt niin eiköhän sekin lopu.
Oli muuten mukava autobahnalla härnätä yhtä tuning Calibraa. Pipopäinen kundi kepitti opelia ja kun vauhti oli hiukan päälle 200km/h niin opelin kiihtyminen päättyi. Sitten vaihdoin neloselle ja vilkutin valoja että menisi pois tieltä. Bemari kiihtyy vielä tuossa nopeudessa varsin hyvin ja olihan se hieno vetää "pappa" bemarilla ripeästi virivehkeen ohi..
Kaverin 3.6 koneinen ei ainakaan syöny normaali käytös öljyä niin et ois tarvinu lisäillä ja ajettu oli kuiteski 250tkm
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Mars! lehtikauppaan ostamaan uusi Total BMW jossa taas vaihteeksi osto opas M5:lle ja muutenkin äärimmäisen hyvä artikkeli motorsport tuotteista.
Lehti on muuten tilaamisen arvoinen!!
Mikä numero ? Helmikuu ? Maaliskuu ? Kävin kattomassa ÄRRÄllä mutta en ainakaan tossa Maaliskuun numerossa nähnyt ?! Olenko puusilmä vai pelkästään uusien lasien tarpeessa
EDIT :
Löytyikin jo kun vähän hutki, se on ilm numerossa 4 joka ei ole vielä ehtinyt ÄRRÄn hyllylle...
Comment