Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E34 DIESELIN turbo kysymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mulikka
    Newbiemmer
    • Sep 2004
    • 10

    BMW E34 DIESELIN turbo kysymys

    -Terveppä terve kaikille

    -ostinpa tuossa 524td ja nyt on ahdin menossa vaihtoon lisätehon tarpeessa......eli oliskos tommonen garretin 4 toimiva peli tuossa autossa pako 60 ja imu 50 muistaakseni.

    -seuraava kysymys koskeekin pakoputkea elikäs 2.5tuumanen vaiko 3 tuumanen ......ja tietenkin alusta loppuun, jos jollain sattuu olemaan kokemuksia kumpi olisi parempi ja monta ko vaimenninta 1 vai 2 .
    Äänet saisivat olla mukavat mutta ei liian kovat koska ajan paljon matka-ajoa.

    -Kiitoksia kaikille vastanneille
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    #2
    1 vaimennin piisaa helposti, tulee sellaset miehekkään hillityt äänet. Kai laitat samalla reilun kokosen välijäähdyttimen?
    Retard Member

    Comment

    • mulikka
      Newbiemmer
      • Sep 2004
      • 10

      #3
      Jep välijäähdytin on jo sovitettu keulalle

      Comment

      • Heikki.Niemi
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1180
        • Kalajoki-Bemareiden mekka

        #4
        Ite hommasin tänään 2,5" putkea,simonssia ja perävaimennin tulis ehkä perjantaina...ois pari vaihtoehtoa nyt ku kävin hyllyjä penkoon et ois simonssin iso perävaimennin 2.5 tuumasella sisään ja ulostulolla ja hinta 62 euroa ja sit ois kirkas rosterivaimennin 2.5 tuumasella sisään ja 4 tuumasella ulos ja hinta sillä 60 jos ei sitte tinkaa alaspäin...pitää nyt miettiä kumman laittas...2.5 tuumanen putki sen takia et ei tarvis sovitella putkea kauan tuolla pakkasessa...
        520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
        525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
        525 TDS m51d25 Touring E34 -94
        Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
        Ex-320i E30 m20b20 -86
        Ex-318i E30 m20b20 -87
        Ex-320i E30 m20b20-83

        Comment

        • LASSI-S
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 4918
          • hattula/hämeenlinna.

          #5
          miks 2.5 tuumainen, jos haluaa pelata varmanpäälle niin 3 tuumanen, saman hintasta suunnilleen ja samalla vaivalla sen sinne alle vääntää ja ei ne äänet sen kovemmat ole kuin 2.5 tuumasella, virtaa vaan varmasti sit tarpeeksi hyvin.

          itselläni hörpöttää 3 tuumanen yhellä vaimentimella eikä äänet ole ollenkaan kovat ja murina on ihan helvetin hieno.

          tuo ahdin on ihan hyvän kokonen, riittää diisselissäkin varmaan 400 kaakkiin asti, aika lähellä Schwitzer S2B:tä, s2b vähän isompi, ainakin kompura siipi.

          vielä kun pesäkoot on tarpeeksi isot niin helvatan hyvä.
          Last edited by LASSI-S; 01-03-2005, 18:03.
          E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

          Comment

          • Keimo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Kekkoslovakia

            #6
            Originally posted by mulikka
            -Terveppä terve kaikille

            -ostinpa tuossa 524td ja nyt on ahdin menossa vaihtoon lisätehon tarpeessa......eli oliskos tommonen garretin 4 toimiva peli tuossa autossa pako 60 ja imu 50 muistaakseni.

            -seuraava kysymys koskeekin pakoputkea elikäs 2.5tuumanen vaiko 3 tuumanen ......ja tietenkin alusta loppuun, jos jollain sattuu olemaan kokemuksia kumpi olisi parempi ja monta ko vaimenninta 1 vai 2 .
            Äänet saisivat olla mukavat mutta ei liian kovat koska ajan paljon matka-ajoa.

            -Kiitoksia kaikille vastanneille
            Pistäppä juttua homman etenemisestä tuonne projekti-osioon. Jospa nähtäisiin viimeinkin toteutunut diesel-viritys.

            Comment

            • mulikka
              Newbiemmer
              • Sep 2004
              • 10

              #7
              OK.....täytyy näpsiä vähän kuvia ja pistää lisätietoa kun saan vähän rojua kerättyä ensin.

              Comment

              • jani1632
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 2243
                • Etelä-pohjanmaa

                #8
                Originally posted by mulikka
                -Terveppä terve kaikille

                -ostinpa tuossa 524td ja nyt on ahdin menossa vaihtoon lisätehon tarpeessa......eli oliskos tommonen garretin 4 toimiva peli tuossa autossa pako 60 ja imu 50 muistaakseni.

                -seuraava kysymys koskeekin pakoputkea elikäs 2.5tuumanen vaiko 3 tuumanen ......ja tietenkin alusta loppuun, jos jollain sattuu olemaan kokemuksia kumpi olisi parempi ja monta ko vaimenninta 1 vai 2 .
                Äänet saisivat olla mukavat mutta ei liian kovat koska ajan paljon matka-ajoa.

                -Kiitoksia kaikille vastanneille
                onko autossasi ilmastointi?,kiinnostaa miten/millainen välijäähy keulalle on soviteltu...
                Tallin täytteet:
                E70 3.0d -09
                E34 540ia -94
                E39 520d -00
                E39 528i M-sport -00
                E60 520i -04
                E30 -86
                E61 520da -09

                Comment

                • mulikka
                  Newbiemmer
                  • Sep 2004
                  • 10

                  #9
                  Originally posted by jani1632
                  onko autossasi ilmastointi?,kiinnostaa miten/millainen välijäähy keulalle on soviteltu...
                  Ilmastoinnilla heitetty vesilintua......voin ottaa pari kuvaa siittä kunhan täs kerkiän....välijäähy on kiinni jo autossa mutta putkia ei ole vielä vedetty koska ahdin vaihtuu ensin

                  -onkos noissa 524 alunperin öljynlauhdutinta....kun joku joskus väitti ettei ole mutta kyllä ainakin minulla on syylärin alapuolella.

                  Comment

                  • Heikki.Niemi
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 1180
                    • Kalajoki-Bemareiden mekka

                    #10
                    Originally posted by LASSI-S
                    miks 2.5 tuumainen, jos haluaa pelata varmanpäälle niin 3 tuumanen, saman hintasta suunnilleen ja samalla vaivalla sen sinne alle vääntää ja ei ne äänet sen kovemmat ole kuin 2.5 tuumasella, virtaa vaan varmasti sit tarpeeksi hyvin.

                    itselläni hörpöttää 3 tuumanen yhellä vaimentimella eikä äänet ole ollenkaan kovat ja murina on ihan helvetin hieno.

                    tuo ahdin on ihan hyvän kokonen, riittää diisselissäkin varmaan 400 kaakkiin asti, aika lähellä Schwitzer S2B:tä, s2b vähän isompi, ainakin kompura siipi.

                    vielä kun pesäkoot on tarpeeksi isot niin helvatan hyvä.
                    No hyllystä sattu löytyyn sen verran hyviä pätkiä ja mutkia tuota 2,5" et samahan se on siihen asti ajella niillä ku saa pakosarjan,välijäähyn ja scwitzerin S2 pellin alle...ihan vaan sen takia nuo laitan ettei olis ahdistamassa nuo vakiovaimentimet ja siellä peräosassa se mehupilliputkisto...ajan kans sitte kaikki kerralla paikalle eikä pikkuhiljaa...äänet ei sinänsä pelota yhtään ku on tottuna ajeleen bensa-autolla yhdellä vaimentimella...
                    520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                    525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                    525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                    Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                    Ex-320i E30 m20b20 -86
                    Ex-318i E30 m20b20 -87
                    Ex-320i E30 m20b20-83

                    Comment

                    • Heikki.Niemi
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 1180
                      • Kalajoki-Bemareiden mekka

                      #11
                      Originally posted by jani1632
                      onko autossasi ilmastointi?,kiinnostaa miten/millainen välijäähy keulalle on soviteltu...
                      mulla on myös ilmastointi tuossa E30 keulalla mut olen katellu et 40x40 x15 cooleri päätyinen ja putkineen ois just bueno tuonne keulaan ilmastoinnin kanssa...puskuri tai keula muokkaillaan sitte sen coolerin ehdoilla sopivaksi..en viittis tuota ilmastointiakaan heittää mäkeen mikäli se paineistuksella ja täytöllä alkaa pelaamaan...oishan se kesähelteillä hyvä ku ei ole kattoluukkuakaan..
                      520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                      525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                      525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                      Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                      Ex-320i E30 m20b20 -86
                      Ex-318i E30 m20b20 -87
                      Ex-320i E30 m20b20-83

                      Comment

                      • Heikki.Niemi
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 1180
                        • Kalajoki-Bemareiden mekka

                        #12
                        Originally posted by mulikka
                        Ilmastoinnilla heitetty vesilintua......voin ottaa pari kuvaa siittä kunhan täs kerkiän....välijäähy on kiinni jo autossa mutta putkia ei ole vielä vedetty koska ahdin vaihtuu ensin

                        -onkos noissa 524 alunperin öljynlauhdutinta....kun joku joskus väitti ettei ole mutta kyllä ainakin minulla on syylärin alapuolella.
                        Luulen mutta en tiedä,että td:eissä joissa on öljyjäähdytetyt männät kuuluisi olla vakiona tuo öljynjäähdytin koska öljynlämpötilat ovat korkeampia...
                        520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                        525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                        525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                        Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                        Ex-320i E30 m20b20 -86
                        Ex-318i E30 m20b20 -87
                        Ex-320i E30 m20b20-83

                        Comment

                        • jani1632
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 2243
                          • Etelä-pohjanmaa

                          #13
                          Kyllä ainakin e34 td:ssä kuuluu öljynlauhdutin olla vakiona,itse jouduin tuon kennon hiljattain uusimaan kun suola söi vanhan ja alkoi vuotamaan.

                          Juu en minäkään missään tapauksessa heitä ilmastointia pois se on ja pysyy j a täytyy cooleri sovittaa ilmastoinnin ehdoilla...joku leveä ja matala kenno voisi olla ok ratkaisu. tuon ilmastoinnin puhaltimen ja etusäleikön välissä kun ei tilaa ole juuri nimeksikään...

                          Mutta kuvat e34:sen keulaan sovitetuista coolereista olisi must...
                          Tallin täytteet:
                          E70 3.0d -09
                          E34 540ia -94
                          E39 520d -00
                          E39 528i M-sport -00
                          E60 520i -04
                          E30 -86
                          E61 520da -09

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎