Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 tds ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alumiini
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 163
    • Lempäälä

    E34 tds ongelmia

    Tuli hommattua työmatkoja varten E34 -93 tds(275000km) E34 -91 bensa(356000km) vehkeen tilalle. Automaattia en vaihda.
    Kepeillä ennättää vanhana.

    Vähän tarvitsisi neuvoja.
    1. Mittaristo mallia karvalakki, jossa palaa keltainen valo aina virtojen ollessa päällä. Valo on kohdassa jossa tietääkseni pitäisi olla vaihteen valitsimen merkit. Nyt se on valaistuna kokonaan ilman merkintöjä.
    Onko kyseessä mittaristohäiriö (akut lopussa)?
    2. Tiesin että dieseli on laiska, mutta ei näin laiska. Lueskelin sivustolta eri vika mahdollisuuksia, joten epäilen olevan vikaa.
    Kiihtyvyydestä ei tietoakaan, kulutus kohdallaan, paitsi ettei neula katoa koskaan näkyvistä ja tuntuu ettei turboa olisi ollenkaan. Ei savuta. Hyytyy lukkovaihteella ylämäkeen.
    En huomaa tehon lisäystä/turbon mukaan tuloa missään vaiheessa.
    Miten turbon toiminta tarkastetaan/mistä etsiä vikaa?
    3. Kylmäkäynnistettäessä hehkuttaa normaalisti, mutta joutuu sahaan käyntiin. Lämpöisenä kuin palmun alta. Mistä johtuu?(Ilmaa?)
    4. Pääseekö INPA 5 tai Carsoft 6.1/6.5:lla auton diagnostiikkaan käsiksi vai pitääkö yrittää tuota pedaali testiä?

    Auto on ollut vajaan viikon ja ei oo tiloja, jossa tutkia pimeän aikaan.
    Viikonloppuna vois tutkia vuodot ja vastaavat sekä koittaa diagnostiikkaa( jos saa toimimaan)

    Muuten hyvä vanha auto....toistaiseksi

    T: Alumiini
    Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
    BMW FOREVER
  • sesku
    Bimmer Rookie
    • Apr 2013
    • 90
    • Muurame

    #2
    Tarkista ahtoputket ja liitokset vuotojen varalta. Jossain parin tonnin kieputtimissa pitäis jo ahtaa.
    Hehkuja voipi olla pimeenä. Paljonko tankissa tavaraa, jos vajaa 30litraa eikä lähe kylmänä niin hyvin ku täydemmällä niin siirtopumppu/rele särki. Tyyppivika...

    Pitäisi sen kulutusviisarin neulan kadota näkyvistä pienemmillä vaihteilla täyskaasulla.
    Last edited by sesku; 12-11-2014, 18:50.
    E34 525iA -92

    Comment

    • Toblerone
      Newbiemmer
      • Oct 2014
      • 18
      • Pohjanmaa

      #3
      Itselläni oli turbo poissa "pelistä" kun imusarjalta ahtopainetunnistimelle menevä letku oli pirstoutunut imusarjan päästä. Sen kun uusin niin johan tuli turbo mukaan leikkiin.

      Comment

      • alumiini
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 163
        • Lempäälä

        #4
        Originally posted by Toblerone View Post
        Itselläni oli turbo poissa "pelistä" kun imusarjalta ahtopainetunnistimelle menevä letku oli pirstoutunut imusarjan päästä. Sen kun uusin niin johan tuli turbo mukaan leikkiin.
        Kiitos vinkeistä täytyy viikonloppuna tutkia päivännäöllä.
        oisko neuvoja tuon mittariston valon toimintaan.
        carsoftilla 6.5 yritin lukea koodeja, mutta pääsi vaan instrument cluster, airbag, ilmastoinnin ja egs moduuleihin käsiksi.
        koodit tarttis vielä suomentaa

        T: Alu
        Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
        BMW FOREVER

        Comment

        • alumiini
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 163
          • Lempäälä

          #5
          Originally posted by alumiini View Post
          Tuli hommattua työmatkoja varten E34 -93 tds(275000km) E34 -91 bensa(356000km) vehkeen tilalle. Automaattia en vaihda.
          Kepeillä ennättää vanhana.

          Vähän tarvitsisi neuvoja.
          1. Mittaristo mallia karvalakki, jossa palaa keltainen valo aina virtojen ollessa päällä. Valo on kohdassa jossa tietääkseni pitäisi olla vaihteen valitsimen merkit. Nyt se on valaistuna kokonaan ilman merkintöjä.
          Onko kyseessä mittaristohäiriö (akut lopussa)?
          2. Tiesin että dieseli on laiska, mutta ei näin laiska. Lueskelin sivustolta eri vika mahdollisuuksia, joten epäilen olevan vikaa.
          Kiihtyvyydestä ei tietoakaan, kulutus kohdallaan, paitsi ettei neula katoa koskaan näkyvistä ja tuntuu ettei turboa olisi ollenkaan. Ei savuta. Hyytyy lukkovaihteella ylämäkeen.
          En huomaa tehon lisäystä/turbon mukaan tuloa missään vaiheessa.
          Miten turbon toiminta tarkastetaan/mistä etsiä vikaa?
          3. Kylmäkäynnistettäessä hehkuttaa normaalisti, mutta joutuu sahaan käyntiin. Lämpöisenä kuin palmun alta. Mistä johtuu?(Ilmaa?)
          4. Pääseekö INPA 5 tai Carsoft 6.1/6.5:lla auton diagnostiikkaan käsiksi vai pitääkö yrittää tuota pedaali testiä?

          Auto on ollut vajaan viikon ja ei oo tiloja, jossa tutkia pimeän aikaan.
          Viikonloppuna vois tutkia vuodot ja vastaavat sekä koittaa diagnostiikkaa( jos saa toimimaan)

          Muuten hyvä vanha auto....toistaiseksi

          T: Alumiini
          Asiaa tutkittu.
          Oli ahtopaineanturin alipaineletku irti imusarjan alta(poikki).
          Korjattu, mutta en huomannut vaikutusta.
          Öljyinen letku sisältä(normaalia?)
          Muita ideoita?
          Carsoft vikalista:
          Dme does not respond
          Instr.Cluster Ok
          Airbag Ok
          ZKE/ZVM:
          33 not defined
          4 FH Relais fur Beifahrerseite hinten
          7 FH Relais fur Fahrerfur, FH Fahrerseite hinten und Schiebehebedach
          AIRCO:
          90 Klemme 61/Schalter AUTO Beifahrerseite
          28 Heizgerätefuhler links
          22 Zusatzlufter-Relais
          EGS:
          18 MV2, Hubmagnet P/N-Sperre bzw. MV R-sperre, MV Wandlerkupplung

          Eniten harmittaa kun ei saa yhteyttä DME:hen.

          Tulppien 1 ja neljä juuressa märkää (dieseliä?)
          Alipaineletkujen ulkopuolet rispaantuneet oli kylläkin kiinni.
          (otin kuviakin, mutta en saa niitä liitettyä tänne?)
          Diesel pumpun öljyliitos valskaa hieman.

          Turbo on Garret, jonka tyyppinumerosta en saa kyllä selvää.

          Neuvottiin koneen kylmä käynnistyksen analysointiin tankkaamaan siihen yli puoli tankkia. Ei vaikutusta(siirtopumppu toimii ei ilmakuplia)
          Olisko aika vaihtaa tulpat (lämmityksestä lähtee kuin palmun alta)
          Onko kellään idoita, joista lähteä auton toimintaa parantamaan?
          Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
          BMW FOREVER

          Comment

          • Ziggis
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2008
            • 454
            • Melbourne (Mellilä)

            #6
            Villi veikkaus: Ahtopaineen tunnistin rikki.. sillo ei anna ahtoja.
            Ex. e39 540i -97
            Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
            Ex. e36 325iA -92
            Ex. e34 540iA -94
            Ex. e30 325 2.7 eta -86
            Ex. e34 540iA -93 touring
            Ex. e32 730i -89

            Tällä mennään

            Comment

            • Toblerone
              Newbiemmer
              • Oct 2014
              • 18
              • Pohjanmaa

              #7
              Putsasitko öljyistä sen ahtopainetunnistemelle menevän letkun? Vai vaihdoitko uuden? Tuossa ohjeet miten voit tarkistaa sen anturin toimiiko se http://palkki.oulu.fi/~olavinar/ahto...aineanturi.pdf

              Tuossa vielä juttua siitä anturista http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=115827.

              Ja jos niitten suuttimien ne ylivuotoletkut on rispaantuneet niin vaihda ne suosiolla kaikki vain. Jopa se viimeinen joka on tulpattu. Jos siis ovat kangaspudosletkuja.

              Ja nelos suutin voi vuotaa myös. Vissiin tyyppivika ja itselläni sama juttu nyt meneillään .
              Last edited by Toblerone; 15-11-2014, 18:22.

              Comment

              • alumiini
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 163
                • Lempäälä

                #8
                Originally posted by alumiini View Post
                Asiaa tutkittu.
                Oli ahtopaineanturin alipaineletku irti imusarjan alta(poikki).
                Korjattu, mutta en huomannut vaikutusta.
                Öljyinen letku sisältä(normaalia?)
                Muita ideoita?
                Carsoft vikalista:
                Dme does not respond
                Instr.Cluster Ok
                Airbag Ok
                ZKE/ZVM:
                33 not defined
                4 FH Relais fur Beifahrerseite hinten
                7 FH Relais fur Fahrerfur, FH Fahrerseite hinten und Schiebehebedach
                AIRCO:
                90 Klemme 61/Schalter AUTO Beifahrerseite
                28 Heizgerätefuhler links
                22 Zusatzlufter-Relais
                EGS:
                18 MV2, Hubmagnet P/N-Sperre bzw. MV R-sperre, MV Wandlerkupplung

                Eniten harmittaa kun ei saa yhteyttä DME:hen.

                Tulppien 1 ja neljä juuressa märkää (dieseliä?)
                Alipaineletkujen ulkopuolet rispaantuneet oli kylläkin kiinni.
                (otin kuviakin, mutta en saa niitä liitettyä tänne?)
                Diesel pumpun öljyliitos valskaa hieman.

                Turbo on Garret, jonka tyyppinumerosta en saa kyllä selvää.

                Neuvottiin koneen kylmä käynnistyksen analysointiin tankkaamaan siihen yli puoli tankkia. Ei vaikutusta(siirtopumppu toimii ei ilmakuplia)
                Olisko aika vaihtaa tulpat (lämmityksestä lähtee kuin palmun alta)
                Onko kellään idoita, joista lähteä auton toimintaa parantamaan?
                Päivitystä tilanteeseen.
                Tehoton on edelleen. Pieneenkin mäkeen hyytyy 120km/h:sta 90km/h:n ja ei kiihdy ees pienemmällä vaihteella.
                (Mukavaa puuhaa aamuruuhkassa Tampereen Bauhaus:n mäessä)
                Paikaltaan kiihdytettäessä (hana pohjassa) kiertää n 3500 ja sen jälkeen potkaisee, kun vaihtaa isommalle (ei potkaise, jos hellää just kaasun ennen)
                Kaasupolkimen kickdown tuntuu menevän kuin painaisi katkaisijaa. Ei siis jouheasti, kuten uudemmalla autolla(E53).

                Asialle tehty.
                Polttoaineen sekaan suuttimien puhdistus ainetta(9€)
                Suuttimien vuotavat ylivuotoletkut vaihdettu (6€).
                Letku ahtopaineanturille ollut poikki ja vaihdettu(6€).
                Vikakoodit luettu (RK-City (48€)), jossa hehkuista ja juuri ahtopaineanturista koodit. Ei muita.
                Ahtopaine anturi vaihdettu (75€).
                Ei vaikutusta.
                Huomiona, että uuteen letkuun oli kertynyt tuota öljyä/mustaa.
                Olisko EGR:n toiminnalla osuutta asiaan?
                Täytyy viikonloppuna ottaa pöydälle ja putsata.
                Hehkuja ei vielä vaihdettu, mutta tuskin tuolla on vaikutusta matkanopeuden väännöttömyyteen.
                Tankissa 60-80 litraa löpöä, joten siirtopumppu viat ei aiheellisia?
                Vuotoja ei havaittavissa (enään).
                Ohjaustehostimen pumppu pitää mekkalaa kylmänä, mutta ei lämmittyään.
                Turbon toiminnasta en tiedä, putket näyttää olevan ok.
                Ulkoisesti en huomaa sen käyvän (ei vihellä)
                Miten turbon toiminnan voi tarkastaa?
                Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
                BMW FOREVER

                Comment

                • Toblerone
                  Newbiemmer
                  • Oct 2014
                  • 18
                  • Pohjanmaa

                  #9
                  Itse asensin ahtopainemittarin tuohon imusarjalta ahtopaineanturille menevään letkuun, biltemamittaria ei kannata asentaa, kuulemma huonoja. Sillä ainakin näkee toimiiko turbo. Itsellä, ahtoi liian vähän, säädin tankoa pienemmäksi niin rupesi alavääntöäkin löytymään ahdot on 0.9bar. 1.1Bar on kaiketi vakiona, täysin varma en ole. Onko sulla EGR poistettu käytöstä? Jos on, niin ei pitäs sen sitten vaikuttaa. Automaateista en osaa sanoa kylläkään mitään. Itselläni ei ole tomaattia ikinä ollut.

                  Comment

                  • alumiini
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2006
                    • 163
                    • Lempäälä

                    #10
                    Originally posted by Toblerone View Post
                    Itse asensin ahtopainemittarin tuohon imusarjalta ahtopaineanturille menevään letkuun, biltemamittaria ei kannata asentaa, kuulemma huonoja. Sillä ainakin näkee toimiiko turbo. Itsellä, ahtoi liian vähän, säädin tankoa pienemmäksi niin rupesi alavääntöäkin löytymään ahdot on 0.9bar. 1.1Bar on kaiketi vakiona, täysin varma en ole. Onko sulla EGR poistettu käytöstä? Jos on, niin ei pitäs sen sitten vaikuttaa. Automaateista en osaa sanoa kylläkään mitään. Itselläni ei ole tomaattia ikinä ollut.
                    Egr on toiminnassa. Tai ei oo ainakaan tulpattu. Putsataan huomenna.
                    Tutkin tuota turboa:
                    Ajon jälkeen ja auto käynnissä. Kylmä puoli kylmä ja kuuma oli kuuma. Tuntu olevan liikettä.
                    ahtoputki joka menee coolerille oli löysä ja kumiputki, joka tulee egrlle oli kova.
                    oisko mahdollisesti vuoto tai egr estää kulkua.
                    tutkitaan huomenna lisää
                    Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
                    BMW FOREVER

                    Comment

                    • alumiini
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 163
                      • Lempäälä

                      #11
                      Originally posted by Toblerone View Post
                      Itse asensin ahtopainemittarin tuohon imusarjalta ahtopaineanturille menevään letkuun, biltemamittaria ei kannata asentaa, kuulemma huonoja. Sillä ainakin näkee toimiiko turbo. Itsellä, ahtoi liian vähän, säädin tankoa pienemmäksi niin rupesi alavääntöäkin löytymään ahdot on 0.9bar. 1.1Bar on kaiketi vakiona, täysin varma en ole. Onko sulla EGR poistettu käytöstä? Jos on, niin ei pitäs sen sitten vaikuttaa. Automaateista en osaa sanoa kylläkään mitään. Itselläni ei ole tomaattia ikinä ollut.
                      Egr putsattu. Oli suhteellisen vähän likainen.
                      Ei kuitenkaaan vaikutusta.
                      Turbo toimii. Tai ainakin pyörii ja ilman ilmanputsarin putkistoa toiminnan kuulee.
                      eli pyörii ja viheltää.
                      Pitääkö turbo irrottaa, jotta voi tutkia ton hukkaportin toimivuutta.
                      on kuitenkin pakosarja ja sen tulipellit portin ja tangon eessä.
                      jos ottaa turbon ja hukkaportin välisen imuletkun irti. Mitä pitäisi tapahtua?
                      Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
                      BMW FOREVER

                      Comment

                      • Hene
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2002
                        • 399
                        • Joensuu

                        #12
                        Joskus tuli sellainen tds vastaan joka oli aivan patalaiska. Oli joskus remontin yhteydessä joltain mennyt alipaine ja imusarjan letku ristiin imusarjan alla. DDE ei saanut ahtopainetietoa, kun se anturi oli alipainelinjaan kytketty.
                        X5 E53 3.0d

                        Comment

                        • Toblerone
                          Newbiemmer
                          • Oct 2014
                          • 18
                          • Pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by alumiini View Post
                          Egr putsattu. Oli suhteellisen vähän likainen.
                          Ei kuitenkaaan vaikutusta.
                          Turbo toimii. Tai ainakin pyörii ja ilman ilmanputsarin putkistoa toiminnan kuulee.
                          eli pyörii ja viheltää.
                          Pitääkö turbo irrottaa, jotta voi tutkia ton hukkaportin toimivuutta.
                          on kuitenkin pakosarja ja sen tulipellit portin ja tangon eessä.
                          jos ottaa turbon ja hukkaportin välisen imuletkun irti. Mitä pitäisi tapahtua?
                          Kompurapesän ja hukkaportinkellon välisen letkun kun poistaa, niin portti on kiinni koko ajan. Eli paineet nousee. Voithan kokeilla niin ja ajaa. Jos on laiska niin ehkä hukkaportti sit on jotenkin jumissa aukiasennossa. Mutta, jos toimii niin ei kannata ajaa pitkään saati antaa monoa. Ettei vaan mikään kilahda. Eli varovasti kokeile.

                          Comment

                          • alumiini
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2006
                            • 163
                            • Lempäälä

                            #14
                            Originally posted by Toblerone View Post
                            Kompurapesän ja hukkaportinkellon välisen letkun kun poistaa, niin portti on kiinni koko ajan. Eli paineet nousee. Voithan kokeilla niin ja ajaa. Jos on laiska niin ehkä hukkaportti sit on jotenkin jumissa aukiasennossa. Mutta, jos toimii niin ei kannata ajaa pitkään saati antaa monoa. Ettei vaan mikään kilahda. Eli varovasti kokeile.
                            Ehkä siis aiheellinen kysymys:
                            Mihin sen letkum toinen pää pitäisi mennä?
                            Itse laitoin sen juurikin tuohon vakuum controllilta jarrutehostajalle menevään letkuun.
                            onko imusarjassa paikka sille?
                            Oli irrallaan juurikin se pää letkusta.
                            paikka oli tuossa paikassa vapaana. Luulin ainakin napsauttaneeni lopun letkusta pois vai oliko se kuitenkin tulppa?

                            Niin siis tuon ahtopaineanturin letku. Tuli huurupäittäin viitattua väärään kommenttiin.
                            Last edited by alumiini; 30-11-2014, 10:22. Reason: väärä QUOTE
                            Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
                            BMW FOREVER

                            Comment

                            • Toblerone
                              Newbiemmer
                              • Oct 2014
                              • 18
                              • Pohjanmaa

                              #15
                              Originally posted by alumiini View Post
                              Ehkä siis aiheellinen kysymys:
                              Mihin sen letkum toinen pää pitäisi mennä?
                              Itse laitoin sen juurikin tuohon vakuum controllilta jarrutehostajalle menevään letkuun.
                              onko imusarjassa paikka sille?
                              Oli irrallaan juurikin se pää letkusta.
                              paikka oli tuossa paikassa vapaana. Luulin ainakin napsauttaneeni lopun letkusta pois vai oliko se kuitenkin tulppa?

                              Niin siis tuon ahtopaineanturin letku. Tuli huurupäittäin viitattua väärään kommenttiin.
                              Imusarjassa on paikka sille letkulle, mikä siis menee siihen ahtopaineanturille. Olisko jossain kakkospytyn kohalla imusarjan alla. Sormipelillä kyllä sen tuntee sen nännin siellä. Itselläni ainakin on tulppa siinä kohtaa .

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎