Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 tds ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alumiini
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 163
    • Lempäälä

    #16
    Originally posted by Hene View Post
    Joskus tuli sellainen tds vastaan joka oli aivan patalaiska. Oli joskus remontin yhteydessä joltain mennyt alipaine ja imusarjan letku ristiin imusarjan alla. DDE ei saanut ahtopainetietoa, kun se anturi oli alipainelinjaan kytketty.
    Kiitos Hene.
    Tässä tapauksessa oli juurikin tästä kysymys.
    Kiitos Toblerone.
    Paikka löytyi imusarjan alta juurikin tuon kakkos sylinterin kohdalta. Vit... paikka.
    Ei oo kuvattuna missään OEM kuvissa.

    Eli taas auto liikkuu kuin pitäisi.
    Kiitos kaikille

    Voi keskittyä muihin ongelmiin kuten hehkujen vaihtoon ja mittariston valo vikoihin
    Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
    BMW FOREVER

    Comment

    • Toblerone
      Newbiemmer
      • Oct 2014
      • 18
      • Pohjanmaa

      #17
      Hyvä kun tuli kuntoon

      Comment

      • alumiini
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 163
        • Lempäälä

        #18
        Lämmityslaite

        Samainen auto.
        Lämmityslaite talven aikana puhallellut nupit kaakossa rauhallisesti eikä kylmä ole pahasti jäytänyt(kiitos lauhan talven).
        Asiaa tutkittuani päätin vaihtaa raitisilmasuodattimen. Oli tukossa, mutta asiaan ei tullut parannusta.
        Moottori pyörii hyvin ja puhaltaa hyvin tuolta raitisilmasuodattimen aukosta.
        Suodatin kiinni ja ilmavirtaa ei tule mistään räppänästä.
        Säätö vivut kaikki auki säätöpaneelista. Sisäkierto napista ääni muuttuu, mutta puhallus ei.
        Moottorin puhallusnopeus toimii normaalisti.
        Takalasinlämmitys nappi ei toimi.

        Mistähän lähtis etsiin vikaa. Onko suodattimen jälkeen tukos jossain?
        Voisko jokin läppä olla jumiutunut kiinni. Ainakin huomasin että vaijerit toimii ja liikuttaa vipuja.
        Autossa manuaali-ilmastointi ilman miekkaa.
        :think
        Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
        BMW FOREVER

        Comment

        • alumiini
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 163
          • Lempäälä

          #19
          Virtalukko

          Toinen juttu.
          Virtalukko on ollut mallia ruuvari joulusta lähtien.
          Meni kuuluisa rattilukkoakseli poikki.
          Akselin korjaus näytti hyvältä, mutta ei kuitenkaan kestänyt kuin kaksi starttausta.

          Olisko kellään tietoa mistä löytäisi tilalle uuden/ tai jollain ylimääräinen lukkomekanismi(mallia airbag)?

          Ei nappais tuo uuden lukon vaihto, kun ainakin ohjeen mukaan täytyy purkaa koko rattiakseli ja viilailla ruuvarin koloja.

          Voiko rattiakselin ohittaa vai tarvitseeko sen toimia katsatuksessa?
          Tekis mieli tehdä patentti, jolla ohittaa virtalukko, kun on muutenkin ajonestolaite asennettuna tuohon vekottimeen.
          Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
          BMW FOREVER

          Comment

          • Pretoriaani
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 3842
            • Hyvinkää, Finland

            #20
            Originally posted by alumiini View Post

            Voiko rattiakselin ohittaa vai tarvitseeko sen toimia katsatuksessa?
            Tarvitsee.
            I don't lose sleep over the opinion of sheep.

            Comment

            • alumiini
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 163
              • Lempäälä

              #21
              E34 TDS ongelmia päivitys

              Originally posted by alumiini View Post
              Tuli hommattua työmatkoja varten E34 -93 tds(275000km) E34 -91 bensa(356000km) vehkeen tilalle. Automaattia en vaihda.
              Kepeillä ennättää vanhana.

              Vähän tarvitsisi neuvoja.
              1. Mittaristo mallia karvalakki, jossa palaa keltainen valo aina virtojen ollessa päällä. Valo on kohdassa jossa tietääkseni pitäisi olla vaihteen valitsimen merkit. Nyt se on valaistuna kokonaan ilman merkintöjä.
              Onko kyseessä mittaristohäiriö (akut lopussa)?
              2. Tiesin että dieseli on laiska, mutta ei näin laiska. Lueskelin sivustolta eri vika mahdollisuuksia, joten epäilen olevan vikaa.
              Kiihtyvyydestä ei tietoakaan, kulutus kohdallaan, paitsi ettei neula katoa koskaan näkyvistä ja tuntuu ettei turboa olisi ollenkaan. Ei savuta. Hyytyy lukkovaihteella ylämäkeen.
              En huomaa tehon lisäystä/turbon mukaan tuloa missään vaiheessa.
              Miten turbon toiminta tarkastetaan/mistä etsiä vikaa?
              3. Kylmäkäynnistettäessä hehkuttaa normaalisti, mutta joutuu sahaan käyntiin. Lämpöisenä kuin palmun alta. Mistä johtuu?(Ilmaa?)
              4. Pääseekö INPA 5 tai Carsoft 6.1/6.5:lla auton diagnostiikkaan käsiksi vai pitääkö yrittää tuota pedaali testiä?

              Auto on ollut vajaan viikon ja ei oo tiloja, jossa tutkia pimeän aikaan.
              Viikonloppuna vois tutkia vuodot ja vastaavat sekä koittaa diagnostiikkaa( jos saa toimimaan)

              Muuten hyvä vanha auto....toistaiseksi

              T: Alumiini
              Tilanne päivitystä:
              Autosta tulossa vaiva.....
              Vikalistaa:
              Kategoria ei haittaa ajoa:

              Virtalukko mallia ruuvari(lukkopesän akseli ed. poikki) odottaa kesälomaa, jotta saa vaihdettua.

              Lämmityslaite toimii? Carsoft herjaa vesiventtiileistä ja ilmanvirtausputket vuotaa suoraan kuskin jaloille.

              Hanskalokero mallia peräluukku.(luukun takapään kiinnitys nipat rikki)
              Etuovien ikkunat ei avaudu kuin max 15 cm(ei uskalla enempää-ahistaa myös kuskia näin kesän tullen)

              Tuulilasi repsikan yläkulmasta kulmasta säröillä(haitanneeko katsastusta?)

              Kategoria jännittää liikenteessä:

              Auto tuntuu seilaavan urien mukaan. Alamäessä auton "keventyessä" sattaa ravistaa. Autossa 16" uudet kumit alla, joissa paineet ohjearvojen tietämillä (about 2,2). Vaikuttais olevan etupäässä raidetangot vaihdon tarpeessa(tai jokin vastaava).
              Voipi olla myös nuo takapään kihlasormuksetkin tiensä päässä.

              Ohjaustehostin vuotaa letkusta, mutta toimii kunhan muistaa lisätä aikaajoin öljyä.(letkun uusiminen(lomalla)

              Tuntuu ahtopainetunnistimen vaihdon jälkeen kuitenkin tehottomalta.
              Tuntuu väännön puutetta alhaalta (alle 3000).
              Piuhanpäässä ei pääse moottoriohjaukseen käsiksi(Inpa / Carsoft)
              Pedaalitesti antaa viaksi 15 (15 Voltage Supply DDE) ja 24 (en löydä vastaavuutta)
              Vaikuttaisi siltä, että on moottori vikatilassa(mode 1).

              Kylmänä saa hieman aikaa hehkuttaa ja pöläyttää harmaan pilven.
              Lämpimänä vilauttaa hehkuvalon ja lähtee kuin palmun alta.
              Tosin aina vilauttaa suutinvaloa.
              Kulutus on alle 8/100km, joten soppaa ei saa(mustaa ei saa kirveelläkään putkesta)
              Imusarja putsattu samoin ilmaanturi ja egr(samalla tulpattu).
              ohivirtausletkut suuttimista vaihdettu(ei vuotoja)

              Aiemmin puhuttu mittariston vaihteenvaliotsin valo palaa kokoajan keltaisena ja tarkemmin kun katsoo niin lämpömittari ei nouse ihan keskiviivalle saakka.
              Voisko vikatila johtua lämpöanturien vioista, josta johtuen rajottaa sopan saantia?

              Muita ideoita ehdotuksia mihtä tehdä?
              Auto päivittäisessä ajossa ja sillä pärjää(ainakin vielä)

              Leimaa vielä talvirenkaille asti, joten miettii vaan että ajaisko auton loppuun ja vaihtais syksyn tullen vai käyttääkö lomansa aisian tiimoille.

              Jos luit postauksen tähän saakka... kiitos siitä.

              NEUVOJA KAIVATTAISIIN

              T: ALu
              Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
              BMW FOREVER

              Comment

              • mize
                Bimmer Rookie
                • Mar 2011
                • 186
                • siuntio

                #22
                samainen kapistus täällä päin ja ongelmana myös laiskuus alakierroksilla, ahtopaineet ainakin omasta mielestä kohilla kun ahtaa 0,9 bar ja lähtee noin 1,5k rpm jälkeen ahtamaan. Liikkeelle lähtö on vain hankalaa tukehtuu todella helposti jos yrittää lähteä pintakaasulla. Muutoin tyhjäkäynnillä kun painaltaa kaasua niin auto ei heti vastaa kaasuun ja meinaa tukehtua ja hetken päästä nousee kierrokset, välillä liikkeessä kun hidastaa ja heittää vapaalle saattaa sammua :think hieman vaikeasti selitetty mutta jos joku nyt jotain ymmärtää niin vinkkiä kaivattas mitä kannattaa lähteä tutkimaan ekaksi.
                NYT:
                e36 ///M3 evo 4d , e91 325d
                EX:
                e36 325i e36 318iS, e34 525tds, e36 320i, e30 318i, e34 520i, e32 730iA, e36 316i, e34 525i, e60 530dA, e34 525i, e32 730i, e32 750iAL, e30 323i cabriolet, e30 320i, e34 520i touring, e21 320i, e34 525TDi touring, e30 318iS, e24 628CSia, e36 325i 4d, e34 525tic, e30 316, e34 525i

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎