Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä osa, E34 ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1842
    • Lappeenranta, Finland

    Mikä osa, E34 ?

    Ryhdyin raitisilmasuodattimen vaihtoon. Noo, homma tyssäsi jo alkumetreillä ajanpuutteeseen ja liian kylmään ilmaan.

    Mutta, sen verran ehdin touhuta, että irrotin apukuskin jalkatilasta keskikonsolin puoleisen verhoilulevyn. Alta paljastui mm. noin tulitikkuaskin kokoinen (vähän paksumpi) metalliloota. Siihen tulee pistokkeella kaksi johtoa, keltainen ja musta-vihreä. Siitä lähtee yksi metallinen lanka, noin 1,5 mm paksu, ko. lanka on kumisukan sisällä. Tekee ensin kiemuraa ja sitten katoaa jonnekin kojetaulun syövereihin. Lisäksi ko. lootasta törröttää noin 2 cm mittainen tappi, jota voi jollain työkalulla pyörittää.

    Se muistuttaa neliskanttista potikkaa, ilmeisesti onkin joku potikka, mutta mikä ?

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

    #2
    Vaikuttaisi että kyseessä on termostaatti, joka mittaa joko evaporaattorin (ilmastoinnin kenno) tai lämppärin kennon lämpötilaa. Kun lämpötila ylittää/alittaa tietyn lämpötilan, se joko kytkee/katkaisee esim. ilmastoinnin kompuran päälle/pois.

    Siitä potikasta voi sitten säätää lämpötilan missä ko. kytkeminen/katkaiseminen tapahtuu.

    Itselläni moinen on ilmastoinnin yhteydessä, tehdasasetus taitaa olla +3C, jos sitä kylmempi, ilmastoinnin kompura ei mene päälle. Tällä estetään evaporaattorin jäätyminen.

    Timo

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎