Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 ohjaus tahmea keskialueella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TLYY
    Newbiemmer
    • Mar 2004
    • 9
    • Kerava

    E34 ohjaus tahmea keskialueella

    auto siis E34 525 -91 ja ongelma tällainen.Vika vai ominaisuus , kun ohjaus ei paluta kunnolla keskialueelle ja suoraan ajettaessa pitää kokoajan ohjata, eli ohjaus ei hae itsestään suoraan ja on tunnoton. Tuntuu että n.20 asetetta keskeltä kumpaakin suuntaan on tahmeaa. Paikallaan kun keskialueellta liikuttaa rattia tuntuu herkältä. Väljää ei tuntuisi olevan missään, iskarit ja jouset vaihdettu ja ohjauskulmat säädätetty. Voiko renkaat vaikuttaa näin paljon, alla nimittäin uudet halpis nastarenkaat AGI DÄCK merkkiset. Joku selitys tälle löytynee.KERTOKAAPA VIISAAMMAT mistä johtunee??
  • Lakeson
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 649
    • Jyväskylä

    #2
    Onko ohjausta säädetty lähiaikoina? Ettei vaan olis kiristetty ohjausvaihdetta liian tiukkaan.
    Ei mopolla mahottomia..

    Comment

    • juhape
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2004
      • 321
      • Pieksämäki

      #3
      Originally posted by Lakeson
      Onko ohjausta säädetty lähiaikoina? Ettei vaan olis kiristetty ohjausvaihdetta liian tiukkaan.
      Sama tuli mullekin heti mieleen. Simpukan jos kirii liian tiukalle niin keskialue menee tahmeaksi.
      -BMW 530d Touring -14 LCI
      -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
      -Zetor 6245-89
      -David Brown 996 -76
      -MF 35 -58
      -Tunturi Super Sport -85
      -Tunturi Super Sport -77

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3399
        • Tre

        #4
        Eikö se mene juuri toisin päin eli jos pitää "ajaa" suoralla tiellä niin simpukka liian löysällä? Jos simpukka on kireällä, ohjaus on raskas, mutta pysyy siinä mihin ratin pistää?

        Monta muutakin vikakohtaa löytyy vanhasta autosta varmasti.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • ankkuli
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 938
          • Hyvinkää

          #5
          Originally posted by alspe
          Eikö se mene juuri toisin päin eli jos pitää "ajaa" suoralla tiellä niin simpukka liian löysällä? Jos simpukka on kireällä, ohjaus on raskas, mutta pysyy siinä mihin ratin pistää?

          Monta muutakin vikakohtaa löytyy vanhasta autosta varmasti.
          sekä liika kireys että löysyys aiheuttaa "kiemurtelua" suoralla tiellä. väljällä ohjauksella suuntaa ei saa oikeaksi alkuunkaan ja liian kireällä ohjaus ei keskitä itsekseen auton kulkusuuntaan-> koko ajan kaartaa jompaan kumpaan suuntaan, kun ratti nimenomaan pysyy siellä minne sen kääntää. oikein säädetyllä ohjauksella pitää olla herkän tuntunen ajossa ja vaihtaa suuntaa ihan sormenpäillä jos vaatii korjausta. liikaa kireyttä ei huomaa paikallaan tehostimen vuoksi.

          itsekkin kokeilisin ton säädön uudestaan. tein omaan säädön ja aikasempi väljä hävisi ja muuttu tarkemmaks keskialueella.ihan tehostamattoman veronen tuntuma ei kuitenkaan ole...

          ohjeethan oli tässä

          edit: ^ faq-tavaraa!! ^
          edit2: oho sielhän se jo oliki http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=37392
          Last edited by ankkuli; 04-07-2005, 20:30.
          Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

          Comment

          • Saarikoski
            R.I.P.
            • Feb 2005
            • 726
            • KOKKOLA

            #6
            tai iskarin yläpään laakeri....puoltaako auto maantiellä jos käännät ratin esim vasemmalla linkkuun ja sitte lähet ajamaan suoraan....jos puoltaa vasemmalle ja vastaavasti toiseen suuntaan niin laakeri jumissa ja tolppa vänkää...

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3399
              • Tre

              #7
              Originally posted by ankkuli
              sekä liika kireys että löysyys aiheuttaa "kiemurtelua" suoralla tiellä. väljällä ohjauksella suuntaa ei saa oikeaksi alkuunkaan ja liian kireällä ohjaus ei keskitä itsekseen auton kulkusuuntaan-> koko ajan kaartaa jompaan kumpaan suuntaan, kun ratti nimenomaan pysyy siellä minne sen kääntää. oikein säädetyllä ohjauksella pitää olla herkän tuntunen ajossa ja vaihtaa suuntaa ihan sormenpäillä jos vaatii korjausta. liikaa kireyttä ei huomaa paikallaan tehostimen vuoksi.

              itsekkin kokeilisin ton säädön uudestaan. tein omaan säädön ja aikasempi väljä hävisi ja muuttu tarkemmaks keskialueella.ihan tehostamattoman veronen tuntuma ei kuitenkaan ole...

              ohjeethan oli tässä

              edit: ^ faq-tavaraa!! ^
              edit2: oho sielhän se jo oliki http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=37392

              Näinhän se menee kun tarkemmin ajattelee. Kun ilman alusta pukkeja täällä kaupungissa on hieman hankala säätää renkaat ylhäällä sillä hienolla tavalla joka noissa ohjeissa on, niin onko se hyvä tapa jotta jos kurveissa ei tunnu vetävän renkaita suoraan niin silloin on liian kireällä? Vai onko se ohjaustehostin niin vahva kaveri, että sitä ei voi tietää auton ollessa käynnissä?
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • ankkuli
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 938
                • Hyvinkää

                #8
                Originally posted by alspe
                Kun ilman alusta pukkeja täällä kaupungissa on hieman hankala säätää renkaat ylhäällä sillä hienolla tavalla joka noissa ohjeissa on, niin onko se hyvä tapa jotta jos kurveissa ei tunnu vetävän renkaita suoraan niin silloin on liian kireällä?
                käytännössä tohon kyl tarvii pukit ja etupyörät ilmaan. en suosittele että alkaa vääntelemään säätöä summassa. pukkien kanssa kyl onnistu kerralla.
                Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎