Eli tarkoituksena on ottaa m51:stä "kaikki irti" mitä saatavilla on. Taustatietona tekniikasta:
-300tkm ajettu vakio m51d25
-Omavalmiste lyhyt ja virtaava pakosarja
-TRS:n kt480 ahdin
-3"downpipe, tyhjä 2,5" loppuputki
-Mekaaninen syöttöpumppu 14mm nestepäällä ja 2,8mm jyrkällä nokkalevyllä
-255lph ruiskupumppu(bensa) siirtopumppuna
-Välijäähdytin päivitetty
-3.2 M3 vauhtipyörä
-Sachs SRE asetelma
-Sintterilevy
Vetoja tuntuu alkavan olemaan kohtalaisesti, mutta eihän siellä vielä kaikki konit tallissa ole.
Kysymys kuuluukin, että miten pitkälle vakiosuuttimet mahtaa riittää? Jossain on nyt tullut raja vastaan, koska 1.5-2bar ahtojen paikkeilla loppuu savutus. Ahdot nyt 2.5bar, eikä ylemmäs nouse akuutista ruokapulasta johtuen.
Alkaa tuntumaan siltä, että kaikkea on kokeiltu. Pumppu ei takuulla lopu kesken noilla leluilla, mutta joku ahdistaa. Pumppu on ruuvattu "täysille" ja ahtokara on muokattu "tappiin". Ajoitusta on säädetty aikaiselta myöhäiselle ja kaikkea siltä väliltä.
Tuo bensapumppu siirtopumpuksi -temppu auttoi huomattavasti asiaan. Vakio siirtopumpulla jaksoi ahtaa noin 1.5bar asti, savutus loppui jo alle 1bar.. Nyt on syöttöpumpulle menevässä linjassa siis täysi 6bar polttoaine paine, mitä tuo bensapumppu nyt sinne jaksaa tuupata.
Kuten sanottu, niin kulkupuolta on kyllä jo sen verran, että talviautona toimiva 525i m50b25 vanos koneella oleva samanmoinen tuntuu melko laiskalta tuon jälkeen. Tavoitteena olisi nyt ainakin alkuun, että dieseliin saisi 3bar ahtopainetta niin, että vielä riittäisi mustaa huntua. Siinä kohtaa voisi käydä jo rullilla mittauttamassa, että joko riittää..
Nyt diesel tietäjät kertokaa viisautenne
-300tkm ajettu vakio m51d25
-Omavalmiste lyhyt ja virtaava pakosarja
-TRS:n kt480 ahdin
-3"downpipe, tyhjä 2,5" loppuputki
-Mekaaninen syöttöpumppu 14mm nestepäällä ja 2,8mm jyrkällä nokkalevyllä
-255lph ruiskupumppu(bensa) siirtopumppuna
-Välijäähdytin päivitetty
-3.2 M3 vauhtipyörä
-Sachs SRE asetelma
-Sintterilevy
Vetoja tuntuu alkavan olemaan kohtalaisesti, mutta eihän siellä vielä kaikki konit tallissa ole.
Kysymys kuuluukin, että miten pitkälle vakiosuuttimet mahtaa riittää? Jossain on nyt tullut raja vastaan, koska 1.5-2bar ahtojen paikkeilla loppuu savutus. Ahdot nyt 2.5bar, eikä ylemmäs nouse akuutista ruokapulasta johtuen.
Alkaa tuntumaan siltä, että kaikkea on kokeiltu. Pumppu ei takuulla lopu kesken noilla leluilla, mutta joku ahdistaa. Pumppu on ruuvattu "täysille" ja ahtokara on muokattu "tappiin". Ajoitusta on säädetty aikaiselta myöhäiselle ja kaikkea siltä väliltä.
Tuo bensapumppu siirtopumpuksi -temppu auttoi huomattavasti asiaan. Vakio siirtopumpulla jaksoi ahtaa noin 1.5bar asti, savutus loppui jo alle 1bar.. Nyt on syöttöpumpulle menevässä linjassa siis täysi 6bar polttoaine paine, mitä tuo bensapumppu nyt sinne jaksaa tuupata.
Kuten sanottu, niin kulkupuolta on kyllä jo sen verran, että talviautona toimiva 525i m50b25 vanos koneella oleva samanmoinen tuntuu melko laiskalta tuon jälkeen. Tavoitteena olisi nyt ainakin alkuun, että dieseliin saisi 3bar ahtopainetta niin, että vielä riittäisi mustaa huntua. Siinä kohtaa voisi käydä jo rullilla mittauttamassa, että joko riittää..
Nyt diesel tietäjät kertokaa viisautenne
Comment