Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 540 6v tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nikkis
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 95
    • savonlinna

    e34 540 6v tyhjäkäynti

    eli tekee tuo uusin tulokas semmosta että ku polkasee reilummin vapaalla ni kierrokset laskee tosi hitaasti takasi tyhjäkäynnille, lisäilma luistilta ku ottaa töpselin pois ni lämpimänä toimii sit ihan normaalisti mut kylmänä joutuu kaasulla pitämää käynnissä kunnes lämpenee. uudet imusarjan tiivisteetki vaihettii ja katottii se takapääty ja sen kalvo jotka ed omistaja oli jo uusinukki ku oli sen verran uuden näköset. ja autoku käy tyhjää ja töpselin irrottaa ni ei juurikaa muutosta tapahu kierroksissa. putsattu kunnola ja kokeiltu 530 v8 tyhjäkäyntimoottorii mut tunti toimivan sillä vaa huonommin. mistähä kannattas seuraavaks vilkasta, letkut ym katottu että tuski imuvuotoja ainakaa pitäs olla. ja se vielä että tyhjäkäynti heijaa jonku verran ku auto lämpenee tiettyyn pisteeseen
    Last edited by nikkis; 03-12-2014, 20:53.
  • aripaa
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 520
    • Kuhmo

    #2
    Originally posted by nikkis View Post
    eli tekee tuo uusin tulokas semmosta että ku polkasee reilummin vapaalla ni kierrokset laskee tosi hitaasti takasi tyhjäkäynnille, lisäilma luistilta ku ottaa töpselin pois ni lämpimänä toimii sit ihan normaalisti mut kylmänä joutuu kaasulla pitämää käynnissä kunnes lämpenee. uudet imusarjan tiivisteetki vaihettii ja katottii se takapääty ja sen kalvo jotka ed omistaja oli jo uusinukki ku oli sen verran uuden näköset. ja autoku käy tyhjää ja töpselin irrottaa ni ei juurikaa muutosta tapahu kierroksissa. putsattu kunnola ja kokeiltu 530 v8 tyhjäkäyntimoottorii mut tunti toimivan sillä vaa huonommin. mistähä kannattas seuraavaks vilkasta, letkut ym katottu että tuski imuvuotoja ainakaa pitäs olla. ja se vielä että tyhjäkäynti heijaa jonku verran ku auto lämpenee tiettyyn pisteeseen

    Mites IMM, vaikuttaako käyntiin kun ottaa piuhan irti.
    Ext. bmw:t
    e28 518i -87
    e34 518i -92
    e39 540ia sedan 7/98
    e39 540ia sedan 9/98
    e39 540ia tour. 12/98
    E34 525i Touring 7/92

    Vikakoodien lukua/nollausta.

    e39 540 ia sedan 7/96

    Comment

    • julli75
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2008
      • 302
      • lpr

      #3
      lambda anturit vaihtoon.

      Comment

      • nikkis
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 95
        • savonlinna

        #4
        pittää kokeilla nuo huomena, jotkut ajaa ilman lamdoja ni tekeeköhä se miten hallaa koneele ja kateille? outo tuo homma ku kuitenki tuo vika ollu leimallakin

        Comment

        • Ziggis
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2008
          • 454
          • Melbourne (Mellilä)

          #5
          Ei se hallaa koneelle tee jos ajaa ilman lamdoja...
          jos vaan lompakko kestää sen 25l/100km maantiekulutuksen.
          katit voi ottaa itteensä ku menee palamatonta läpi.
          Ex. e39 540i -97
          Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
          Ex. e36 325iA -92
          Ex. e34 540iA -94
          Ex. e30 325 2.7 eta -86
          Ex. e34 540iA -93 touring
          Ex. e32 730i -89

          Tällä mennään

          Comment

          • nikkis
            Bimmer Rookie
            • Oct 2009
            • 95
            • savonlinna

            #6
            ok,selvä homma mut tutkitaan vielä noita vikoja vielä

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              #7
              Keraamiset katit voi ottaa toki ihteensä. Mutta eipä 25l maantiellä mene. Jonkin viikon kesällä ajelin ilman lambdoja ja aika normaalisti toimi, hieman vaisumpi vedoltaan oli, yms., mutta ei polttoaineen kulutus paljoa noussu, etenkään tasakaasulla/maantiellä.


              Stekkaa ne imuvuodot ensin pois. Kaikki imusarjan, yms. tiivisteet vaihtoon ja letkut (ainakin huolellisesti tarkistaa onko ehjät), sekä imusarjan takakansi samaan syssyyn.

              Ps. Aloittajalla jos katin tarvetta, niin Alpina/boysen metallikennokatit löytys joutavana...
              Last edited by bemmeri; 05-12-2014, 22:49.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • sLedge
                Bimmer Rookie
                • Apr 2010
                • 110
                • Espoo

                #8
                Eiköhän se nyt kumminki oo kaasuläpän asentotunnistin kytkin/potentiometri. Kumpi siellä nyt onkaan. Jos ei oo tyhjäkäyntiasennossa, säädetty oikein tai rikki niin tekee tuollee
                E39 540iA -96 Montrealblau / E34 535i -89 Royalblau
                Ex E39 540i -97

                Comment

                • Ziggis
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2008
                  • 454
                  • Melbourne (Mellilä)

                  #9
                  Originally posted by bemmeri View Post
                  Keraamiset katit voi ottaa toki ihteensä. Mutta eipä 25l maantiellä mene. Jonkin viikon kesällä ajelin ilman lambdoja ja aika normaalisti toimi, hieman vaisumpi vedoltaan oli, yms., mutta ei polttoaineen kulutus paljoa noussu, etenkään tasakaasulla/maantiellä.


                  Stekkaa ne imuvuodot ensin pois. Kaikki imusarjan, yms. tiivisteet vaihtoon ja letkut (ainakin huolellisesti tarkistaa onko ehjät), sekä imusarjan takakansi samaan syssyyn.

                  Ps. Aloittajalla jos katin tarvetta, niin Alpina/boysen metallikennokatit löytys joutavana...
                  Kumpaa uskoit kulutukses,kulutusmittaria vai tarkistitko kulutuksen tankates?

                  meina sillo ku on jompikumpi lamda tai molemmat pimeänä,kulutusmittari näyttää normi lukemia,mut tankillisella ei tahdo 400km päästä.
                  Ex. e39 540i -97
                  Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                  Ex. e36 325iA -92
                  Ex. e34 540iA -94
                  Ex. e30 325 2.7 eta -86
                  Ex. e34 540iA -93 touring
                  Ex. e32 730i -89

                  Tällä mennään

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by Ziggis View Post
                    Kumpaa uskoit kulutukses,kulutusmittaria vai tarkistitko kulutuksen tankates?

                    meina sillo ku on jompikumpi lamda tai molemmat pimeänä,kulutusmittari näyttää normi lukemia,mut tankillisella ei tahdo 400km päästä.
                    Itsellä ei mennyt ihan noin kauheasti kun toinen lambda oli rikki.

                    Toki nousihan kulutus normaaliin verrattuna.
                    Ihan puhdas maantie 10 -> 14 tietämille ja tankkaamalla katsottu.

                    Comment

                    • Ziggis
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2008
                      • 454
                      • Melbourne (Mellilä)

                      #11
                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Itsellä ei mennyt ihan noin kauheasti kun toinen lambda oli rikki.

                      Toki nousihan kulutus normaaliin verrattuna.
                      Ihan puhdas maantie 10 -> 14 tietämille ja tankkaamalla katsottu.
                      mulla meni ihan sikana soppaa läpi... normisti pääsi maantiel n.8-8.5l/100km..
                      mut oli myös hiukan piristetty,nii saattaa olla et suuttimet kusi sillo hiukan enemmän ku oli lamdat pimeänä... tai oli siis lamdan johto poikki.
                      Ex. e39 540i -97
                      Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                      Ex. e36 325iA -92
                      Ex. e34 540iA -94
                      Ex. e30 325 2.7 eta -86
                      Ex. e34 540iA -93 touring
                      Ex. e32 730i -89

                      Tällä mennään

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Originally posted by Ziggis View Post
                        mulla meni ihan sikana soppaa läpi... normisti pääsi maantiel n.8-8.5l/100km..
                        mut oli myös hiukan piristetty,nii saattaa olla et suuttimet kusi sillo hiukan enemmän ku oli lamdat pimeänä... tai oli siis lamdan johto poikki.
                        Jos sinulla oli isommat suuttimet en epäile ollenkaan että tavaraa meni reilusti silloin.

                        Itse en tuohon 8+ kulutukseen päässyt kuin pidemmillä matkoilla.
                        Jos yhtään piti suorittaa käynnistyksiä jäähtyneellä koneella niin heti oltiin lähempänä tuota 10 kulutusta.

                        Ja takaisin topicciin:
                        Lambdojen toimintaa voisi joku kenellä on sopivat diagnoosi laitteet tutkailla.
                        On melko arvokasta jos ostaa osia vain ihan testatakseen missä vika on.

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          #13
                          Originally posted by Ziggis View Post
                          Kumpaa uskoit kulutukses,kulutusmittaria vai tarkistitko kulutuksen tankates?
                          .
                          En ajanu niin paljoa että oisin tarkistanu tankatessa. Kulutusmittarista katsoin, että ei paljoakaan korkeempia lukemia näytä kuin lambdat kiinni olleessaan.


                          Eihän se kulutusmittari tiedä onko lambdat pelissä vai ei. Se toimii sen mukaan kuinka paljon syötetään polttoainetta suhteutuneena nopeuteen. Ecu käyttää toista karttaa sillon kun lambdat on rikki tai muuten pois pelistä, hieman rikkaalla on varmuuden vuoksi, mutta ei se yli kaksinkertaisesti bensaa syötä. (vakio eculla, suuttimilla, yms).



                          Edellistä kompaten, kalliita on nuo lambdat vaihdella jos ei varmuutta että rikki varmasti.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • Ziggis
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2008
                            • 454
                            • Melbourne (Mellilä)

                            #14
                            Originally posted by bemmeri View Post
                            En ajanu niin paljoa että oisin tarkistanu tankatessa. Kulutusmittarista katsoin, että ei paljoakaan korkeempia lukemia näytä kuin lambdat kiinni olleessaan.


                            Eihän se kulutusmittari tiedä onko lambdat pelissä vai ei. Se toimii sen mukaan kuinka paljon syötetään polttoainetta suhteutuneena nopeuteen. Ecu käyttää toista karttaa sillon kun lambdat on rikki tai muuten pois pelistä, hieman rikkaalla on varmuuden vuoksi, mutta ei se yli kaksinkertaisesti bensaa syötä. (vakio eculla, suuttimilla, yms).



                            Edellistä kompaten, kalliita on nuo lambdat vaihdella jos ei varmuutta että rikki varmasti.
                            kulutusmittari seuraa ilman määrää ja laskee siitä polttoaineseoksen mukaan kulutuksen... ja sillo ku lamda on rikki,niin ilmamäärä on suhteellisen vakio,mutta moottorinohjaus ei saa tarvittavaa tietoa,joten soppaa menee liikaa läpi koko ajan.
                            Eli kulutusmittari ei huomioi kasvanutta polttoainekulutusta.
                            Ex. e39 540i -97
                            Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                            Ex. e36 325iA -92
                            Ex. e34 540iA -94
                            Ex. e30 325 2.7 eta -86
                            Ex. e34 540iA -93 touring
                            Ex. e32 730i -89

                            Tällä mennään

                            Comment

                            • Ziggis
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2008
                              • 454
                              • Melbourne (Mellilä)

                              #15
                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Jos sinulla oli isommat suuttimet en epäile ollenkaan että tavaraa meni reilusti silloin.

                              Itse en tuohon 8+ kulutukseen päässyt kuin pidemmillä matkoilla.
                              Jos yhtään piti suorittaa käynnistyksiä jäähtyneellä koneella niin heti oltiin lähempänä tuota 10 kulutusta.

                              Ja takaisin topicciin:
                              Lambdojen toimintaa voisi joku kenellä on sopivat diagnoosi laitteet tutkailla.
                              On melko arvokasta jos ostaa osia vain ihan testatakseen missä vika on.
                              Jeps.. maantiel meni kunnos olles tosi pienellä... kaupungis sitte taas pompattii ihan muualle ku tehtaan lukemiin.
                              Ex. e39 540i -97
                              Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                              Ex. e36 325iA -92
                              Ex. e34 540iA -94
                              Ex. e30 325 2.7 eta -86
                              Ex. e34 540iA -93 touring
                              Ex. e32 730i -89

                              Tällä mennään

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎