eli tekee tuo uusin tulokas semmosta että ku polkasee reilummin vapaalla ni kierrokset laskee tosi hitaasti takasi tyhjäkäynnille, lisäilma luistilta ku ottaa töpselin pois ni lämpimänä toimii sit ihan normaalisti mut kylmänä joutuu kaasulla pitämää käynnissä kunnes lämpenee. uudet imusarjan tiivisteetki vaihettii ja katottii se takapääty ja sen kalvo jotka ed omistaja oli jo uusinukki ku oli sen verran uuden näköset. ja autoku käy tyhjää ja töpselin irrottaa ni ei juurikaa muutosta tapahu kierroksissa. putsattu kunnola ja kokeiltu 530 v8 tyhjäkäyntimoottorii mut tunti toimivan sillä vaa huonommin. mistähä kannattas seuraavaks vilkasta, letkut ym katottu että tuski imuvuotoja ainakaa pitäs olla. ja se vielä että tyhjäkäynti heijaa jonku verran ku auto lämpenee tiettyyn pisteeseen
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 540 6v tyhjäkäynti
Collapse
X
-
Originally posted by nikkis View Posteli tekee tuo uusin tulokas semmosta että ku polkasee reilummin vapaalla ni kierrokset laskee tosi hitaasti takasi tyhjäkäynnille, lisäilma luistilta ku ottaa töpselin pois ni lämpimänä toimii sit ihan normaalisti mut kylmänä joutuu kaasulla pitämää käynnissä kunnes lämpenee. uudet imusarjan tiivisteetki vaihettii ja katottii se takapääty ja sen kalvo jotka ed omistaja oli jo uusinukki ku oli sen verran uuden näköset. ja autoku käy tyhjää ja töpselin irrottaa ni ei juurikaa muutosta tapahu kierroksissa. putsattu kunnola ja kokeiltu 530 v8 tyhjäkäyntimoottorii mut tunti toimivan sillä vaa huonommin. mistähä kannattas seuraavaks vilkasta, letkut ym katottu että tuski imuvuotoja ainakaa pitäs olla. ja se vielä että tyhjäkäynti heijaa jonku verran ku auto lämpenee tiettyyn pisteeseen
Mites IMM, vaikuttaako käyntiin kun ottaa piuhan irti.Ext. bmw:t
e28 518i -87
e34 518i -92
e39 540ia sedan 7/98
e39 540ia sedan 9/98
e39 540ia tour. 12/98
E34 525i Touring 7/92
Vikakoodien lukua/nollausta.
e39 540 ia sedan 7/96
-
-
Ei se hallaa koneelle tee jos ajaa ilman lamdoja...
jos vaan lompakko kestää sen 25l/100km maantiekulutuksen.
katit voi ottaa itteensä ku menee palamatonta läpi.Ex. e39 540i -97
Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
Ex. e36 325iA -92
Ex. e34 540iA -94
Ex. e30 325 2.7 eta -86
Ex. e34 540iA -93 touring
Ex. e32 730i -89
Tällä mennään
Comment
-
-
Keraamiset katit voi ottaa toki ihteensä. Mutta eipä 25l maantiellä mene. Jonkin viikon kesällä ajelin ilman lambdoja ja aika normaalisti toimi, hieman vaisumpi vedoltaan oli, yms., mutta ei polttoaineen kulutus paljoa noussu, etenkään tasakaasulla/maantiellä.
Stekkaa ne imuvuodot ensin pois. Kaikki imusarjan, yms. tiivisteet vaihtoon ja letkut (ainakin huolellisesti tarkistaa onko ehjät), sekä imusarjan takakansi samaan syssyyn.
Ps. Aloittajalla jos katin tarvetta, niin Alpina/boysen metallikennokatit löytys joutavana...Last edited by bemmeri; 05-12-2014, 22:49.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostKeraamiset katit voi ottaa toki ihteensä. Mutta eipä 25l maantiellä mene. Jonkin viikon kesällä ajelin ilman lambdoja ja aika normaalisti toimi, hieman vaisumpi vedoltaan oli, yms., mutta ei polttoaineen kulutus paljoa noussu, etenkään tasakaasulla/maantiellä.
Stekkaa ne imuvuodot ensin pois. Kaikki imusarjan, yms. tiivisteet vaihtoon ja letkut (ainakin huolellisesti tarkistaa onko ehjät), sekä imusarjan takakansi samaan syssyyn.
Ps. Aloittajalla jos katin tarvetta, niin Alpina/boysen metallikennokatit löytys joutavana...
meina sillo ku on jompikumpi lamda tai molemmat pimeänä,kulutusmittari näyttää normi lukemia,mut tankillisella ei tahdo 400km päästä.Ex. e39 540i -97
Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
Ex. e36 325iA -92
Ex. e34 540iA -94
Ex. e30 325 2.7 eta -86
Ex. e34 540iA -93 touring
Ex. e32 730i -89
Tällä mennään
Comment
-
-
Originally posted by Ziggis View PostKumpaa uskoit kulutukses,kulutusmittaria vai tarkistitko kulutuksen tankates?
meina sillo ku on jompikumpi lamda tai molemmat pimeänä,kulutusmittari näyttää normi lukemia,mut tankillisella ei tahdo 400km päästä.
Toki nousihan kulutus normaaliin verrattuna.
Ihan puhdas maantie 10 -> 14 tietämille ja tankkaamalla katsottu.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostItsellä ei mennyt ihan noin kauheasti kun toinen lambda oli rikki.
Toki nousihan kulutus normaaliin verrattuna.
Ihan puhdas maantie 10 -> 14 tietämille ja tankkaamalla katsottu.
mut oli myös hiukan piristetty,nii saattaa olla et suuttimet kusi sillo hiukan enemmän ku oli lamdat pimeänä... tai oli siis lamdan johto poikki.Ex. e39 540i -97
Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
Ex. e36 325iA -92
Ex. e34 540iA -94
Ex. e30 325 2.7 eta -86
Ex. e34 540iA -93 touring
Ex. e32 730i -89
Tällä mennään
Comment
-
-
Originally posted by Ziggis View Postmulla meni ihan sikana soppaa läpi... normisti pääsi maantiel n.8-8.5l/100km..
mut oli myös hiukan piristetty,nii saattaa olla et suuttimet kusi sillo hiukan enemmän ku oli lamdat pimeänä... tai oli siis lamdan johto poikki.
Itse en tuohon 8+ kulutukseen päässyt kuin pidemmillä matkoilla.
Jos yhtään piti suorittaa käynnistyksiä jäähtyneellä koneella niin heti oltiin lähempänä tuota 10 kulutusta.
Ja takaisin topicciin:
Lambdojen toimintaa voisi joku kenellä on sopivat diagnoosi laitteet tutkailla.
On melko arvokasta jos ostaa osia vain ihan testatakseen missä vika on.
Comment
-
-
Originally posted by Ziggis View PostKumpaa uskoit kulutukses,kulutusmittaria vai tarkistitko kulutuksen tankates?
.
Eihän se kulutusmittari tiedä onko lambdat pelissä vai ei. Se toimii sen mukaan kuinka paljon syötetään polttoainetta suhteutuneena nopeuteen. Ecu käyttää toista karttaa sillon kun lambdat on rikki tai muuten pois pelistä, hieman rikkaalla on varmuuden vuoksi, mutta ei se yli kaksinkertaisesti bensaa syötä. (vakio eculla, suuttimilla, yms).
Edellistä kompaten, kalliita on nuo lambdat vaihdella jos ei varmuutta että rikki varmasti.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostEn ajanu niin paljoa että oisin tarkistanu tankatessa. Kulutusmittarista katsoin, että ei paljoakaan korkeempia lukemia näytä kuin lambdat kiinni olleessaan.
Eihän se kulutusmittari tiedä onko lambdat pelissä vai ei. Se toimii sen mukaan kuinka paljon syötetään polttoainetta suhteutuneena nopeuteen. Ecu käyttää toista karttaa sillon kun lambdat on rikki tai muuten pois pelistä, hieman rikkaalla on varmuuden vuoksi, mutta ei se yli kaksinkertaisesti bensaa syötä. (vakio eculla, suuttimilla, yms).
Edellistä kompaten, kalliita on nuo lambdat vaihdella jos ei varmuutta että rikki varmasti.
Eli kulutusmittari ei huomioi kasvanutta polttoainekulutusta.Ex. e39 540i -97
Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
Ex. e36 325iA -92
Ex. e34 540iA -94
Ex. e30 325 2.7 eta -86
Ex. e34 540iA -93 touring
Ex. e32 730i -89
Tällä mennään
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostJos sinulla oli isommat suuttimet en epäile ollenkaan että tavaraa meni reilusti silloin.
Itse en tuohon 8+ kulutukseen päässyt kuin pidemmillä matkoilla.
Jos yhtään piti suorittaa käynnistyksiä jäähtyneellä koneella niin heti oltiin lähempänä tuota 10 kulutusta.
Ja takaisin topicciin:
Lambdojen toimintaa voisi joku kenellä on sopivat diagnoosi laitteet tutkailla.
On melko arvokasta jos ostaa osia vain ihan testatakseen missä vika on.Ex. e39 540i -97
Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
Ex. e36 325iA -92
Ex. e34 540iA -94
Ex. e30 325 2.7 eta -86
Ex. e34 540iA -93 touring
Ex. e32 730i -89
Tällä mennään
Comment
-
Comment