Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B20 moottorinohjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jake_1989
    Newbiemmer
    • Dec 2014
    • 6
    • oulu

    M50B20 moottorinohjaus

    Elikkä autossa tulee vikakoodi 2. sytytyspuola rikki. Puola on uusi mutta vika ei korjaantunut joten luultavasti johto poikki tai sitte moottorinohjaus boksi sökö. Auto toimii muuten hyvin mutta n. 3000 kierroksen kohdalla käy viidellä eikä mennyt päästötestistä läpi.

    Olisiko antaa neuvoa että mitkä johdot moottorinohjaukselta lähtee sytytyspuolille? Tai muita vinkkejä??

    E34 520i vm. 1995


    PÄÄSTÖ ONGELMA SELVITETTY JA PÅÄSTÖTESTISTÄ KIRKKAASTI LÄPI!!! Vika oli väärässä polttoaineessa... Oli lähes tyhjä tankki, kävin laittaan 30 litraa RE85 tankkiin ja päästöistä meni hienosti läpi. Lisäksi auto toimii ihan normaalisti.
    Last edited by Jake_1989; 15-12-2014, 17:01.
  • Aksa P
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 394
    • Sawo

    #2
    Originally posted by Jake_1989 View Post
    Elikkä autossa tulee vikakoodi 2. sytytyspuola rikki. Puola on uusi mutta vika ei korjaantunut joten luultavasti johto poikki tai sitte moottorinohjaus boksi sökö. Auto toimii muuten hyvin mutta n. 3000 kierroksen kohdalla käy viidellä eikä mennyt päästötestistä läpi.

    Olisiko antaa neuvoa että mitkä johdot moottorinohjaukselta lähtee sytytyspuolille? Tai muita vinkkejä??

    E34 520i vm. 1995
    Epäilen, että DME:n piirilevyllä 2. sylinterin tehotransistori sökö/menossa rikki. Saat mitattua yleismittarilla puolien johdoista ko. asian. Samalla löytyy mahdollisesti katkennut johto.

    Tuossa omat havaintoni aiheeseen liittyen:

    Olen tilannut BU323Z transistorin, ja kokeilen sillä. Osa saapunee ensi viikolla, ja kokeilu tapahtuu joulun aikaan...
    "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

    Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
    E21 M50B20
    E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
    E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
    E34 10/1990 520i
    Honda Prelude EX vm.-83 1.8

    Comment

    • Jake_1989
      Newbiemmer
      • Dec 2014
      • 6
      • oulu

      #3
      Siinä on siemens 5wk9003 dme boksi. Pystynkö vaihtamaan toisen auton boksin vai vaatiko jotain koodauksia?

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1278
        • Kokkola

        #4
        Originally posted by Aksa P View Post
        Saat mitattua yleismittarilla puolien johdoista ko. asian. Samalla löytyy mahdollisesti katkennut johto.
        Oisko heittää näin sähköpuolen koulutusta saamattomalle käytännön vinkkiä tuosta mittauksesta mitä/mistä/millä/miten?

        Comment

        • Aksa P
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 394
          • Sawo

          #5
          Originally posted by Make H. View Post
          Oisko heittää näin sähköpuolen koulutusta saamattomalle käytännön vinkkiä tuosta mittauksesta mitä/mistä/millä/miten?
          Johto irti puolasta. Johdon liittimestä löytyy pinnien numerot (1,2,3).
          pinni 1: johto DME:lle
          pinni 2: maa
          pinni 3: +12V jännite.

          Yleismittarissa väännät asennon, jolla mitataan tasavirtaa (DC) ja valinta sille alueelle, jolla on 12Volttia.
          1. laita virta-avaimesta virrat päälle (älä käynnistä autoa!!!)
          2. laita musta mittarin johto auton runkoon ja punainen pinniin 3. Mittarin pitäsisi näyttää ~12V jännitettä (käytännössä akun jännite, vois siis näyttää 12-14V)
          3. laita musta mittarin johto auton runkoon ja punainen pinniin 1. Mittarin pitäsisi näyttää ~ 0,35V jännitettä (Näin ainakin minulla näytti muut paitsi yksi, rikkinäinen näytti 3,5V jännitettä)
          4. Pinnin 3 (=maadotus) voit testa mittarin asennolla, jossa anttaa äänimerkin, kun kontakti syntyy, eli: toinen mittarin johto pinniin 3 ja toinen auton unkoon...ja "piip" kuuluu mittarista = maadotus OK.

          Mittailut omalla vastuulla, mulle on turha yrittää laskua lähettää...
          "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

          Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
          E21 M50B20
          E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
          E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
          E34 10/1990 520i
          Honda Prelude EX vm.-83 1.8

          Comment

          • Aksa P
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 394
            • Sawo

            #6
            Originally posted by Jake_1989 View Post
            Siinä on siemens 5wk9003 dme boksi. Pystynkö vaihtamaan toisen auton boksin vai vaatiko jotain koodauksia?
            Mulla on BOSCHin boksi, mutta myös Siemensillä vastaavia ongelmia transistoreisa ainakin ulkomaisten foorumeiden mukaan. Etsi vastaavalla Siemensin numerolla oleva boksi, se on helpoin. Mahdollisen muun boksin laittamisesessa en valitettavasti osaa auttaa.
            "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

            Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
            E21 M50B20
            E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
            E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
            E34 10/1990 520i
            Honda Prelude EX vm.-83 1.8

            Comment

            • Jake_1989
              Newbiemmer
              • Dec 2014
              • 6
              • oulu

              #7
              Löysin samanlaisen boksin. Mut miten se vaihto, joutuuko tekemään jotain koodauksia että saa toimimaan tuossa?

              Comment

              • Aksa P
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 394
                • Sawo

                #8
                Originally posted by Jake_1989 View Post
                Löysin samanlaisen boksin. Mut miten se vaihto, joutuuko tekemään jotain koodauksia että saa toimimaan tuossa?
                Kiinni vaan ja kovaa ajoa. Ei tartte tän ikäisissä koodailua.
                "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

                Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
                E21 M50B20
                E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
                E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
                E34 10/1990 520i
                Honda Prelude EX vm.-83 1.8

                Comment

                • sesku
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2013
                  • 90
                  • Muurame

                  #9
                  Originally posted by Aksa P View Post
                  Kiinni vaan ja kovaa ajoa. Ei tartte tän ikäisissä koodailua.
                  Esson baarissa kehuvat että akun kengät kannattais irrottaa vaihdon ajaksi...
                  E34 525iA -92

                  Comment

                  • Make H.
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1278
                    • Kokkola

                    #10
                    Originally posted by Aksa P View Post
                    Johto irti puolasta. Johdon liittimestä löytyy pinnien numerot (1,2,3).
                    pinni 1: johto DME:lle
                    pinni 2: maa
                    pinni 3: +12V jännite.

                    Yleismittarissa väännät asennon, jolla mitataan tasavirtaa (DC) ja valinta sille alueelle, jolla on 12Volttia.
                    1. laita virta-avaimesta virrat päälle (älä käynnistä autoa!!!)
                    2. laita musta mittarin johto auton runkoon ja punainen pinniin 3. Mittarin pitäsisi näyttää ~12V jännitettä (käytännössä akun jännite, vois siis näyttää 12-14V)
                    3. laita musta mittarin johto auton runkoon ja punainen pinniin 1. Mittarin pitäsisi näyttää ~ 0,35V jännitettä (Näin ainakin minulla näytti muut paitsi yksi, rikkinäinen näytti 3,5V jännitettä)
                    4. Pinnin 3 (=maadotus) voit testa mittarin asennolla, jossa anttaa äänimerkin, kun kontakti syntyy, eli: toinen mittarin johto pinniin 3 ja toinen auton unkoon...ja "piip" kuuluu mittarista = maadotus OK.

                    Mittailut omalla vastuulla, mulle on turha yrittää laskua lähettää...

                    Noniin eli siis kyllä yleismittarilla on tullu mittailtua mutta tattista että viittit noinkin palikka-ohjeet vääntää , varmasti apua muillekin

                    Comment

                    • Fanatic21
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2014
                      • 131
                      • P-karjala

                      #11
                      Aikapaljon tämän tyyppiset viat ovat moottorinohjauksessa. Jospa saat kuntoon.
                      E34 M50b25 turbo

                      Ex: E34 525i vm91


                      Joensuu Connection

                      Comment

                      • Aksa P
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2006
                        • 394
                        • Sawo

                        #12
                        Originally posted by Aksa P View Post
                        Tuossa omat havaintoni aiheeseen liittyen:

                        Olen tilannut BU323Z transistorin, ja kokeilen sillä. Osa saapunee ensi viikolla, ja kokeilu tapahtuu joulun aikaan...
                        Uusi transistori tinattu ECUun. Toimii.
                        "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

                        Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
                        E21 M50B20
                        E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
                        E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
                        E34 10/1990 520i
                        Honda Prelude EX vm.-83 1.8

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎