Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 540iA ei käynnisty..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Limited
    Bimmer Rookie
    • Aug 2014
    • 40
    • Suomi

    e34 540iA ei käynnisty..

    Terve!

    Taas kaivattais apuja. Auto on e34 540iA vm 93
    Eli kerrotaas koko tarina:

    Eli ajelin viimeksi sunnuntaina ja auto toimi moitteettomasti, maanantain seisoi (oli 20 pakkasta) Ja tiistaina puoliltapäivin olin lähdössä töihin, no akku ihan tyhjä, no ei siinä sain sitten apuvirtaa ja hyvin lähti käyntiin, kaikki toimi hyvin paitsi että ASC valo paloi kokoajan, eli joka mutkaan mentiin perä vierellä.

    No kun olin töistä lähdössä niin auto ei käynnisty, olisi kuulunut jo käynnistyä omin voimin mutta ei, no apuvirtaa eikä auta :(

    Auto seisoi yön yli ja sit uuestaan ihmettelemään, akku lataukseen, kenkä irti ja hetken päästä yrittämään uudestaan boosterin avulla, eikä mitään. Startti pyörii moitteettomasti mutta ei anna mitään elonmerkkiä että käynnistyisi.

    Tulpat on kuivat, näyttäisi siltä että ei saa bensaa eikä kipinää..?

    pahoittelen romaania. :/

    Auttakaa osaamatonta.
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #2
    Crash Alarm -rele tai takapenkin alla sijaitseva katolleen ajon tunnistin vois olla vioittunut.

    Helpoiten havaitsee, kun nappaa releen irti...



    Kuvassa N17
    Last edited by Morkai; 01-01-2015, 12:28.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • Limited
      Bimmer Rookie
      • Aug 2014
      • 40
      • Suomi

      #3
      Tätäkään en tiennyt että noi voisi vaikuttaa siihen että ei tule bensaa eikä kipinaa.

      Onko molemmilla noista oma rele?

      Comment

      • Ziggis
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2008
        • 454
        • Melbourne (Mellilä)

        #4
        aloita nyt vaikka kampiakselin asennontunnistimesta... mittaa se.. 400-700 ohmin välii ku osuu,nii pitäs olla kunnos.
        Ex. e39 540i -97
        Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
        Ex. e36 325iA -92
        Ex. e34 540iA -94
        Ex. e30 325 2.7 eta -86
        Ex. e34 540iA -93 touring
        Ex. e32 730i -89

        Tällä mennään

        Comment

        • Limited
          Bimmer Rookie
          • Aug 2014
          • 40
          • Suomi

          #5
          Joo, katoin just varmuuden vuoksi vielä ton kuskinpuolen sylinteriryhmän. Rutikuiva tulppa. Suuttimet ei naksuta startatessa, eikä tule sinnekään kipinää. Veikkaa, että myöskään pumppu ei pyöri. Eli edelleen joko joku ajonestosysteemi tai kärähtänyt/virraton ECU tai sit se kammenkulma anturi. Kaik sulakkeet ehjiä konehuoneen molemmis rasioissa sekä takapenkin alla.

          Comment

          • Morkai
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 3197
            • Saarijärvi

            #6
            Originally posted by Limited View Post
            Tätäkään en tiennyt että noi voisi vaikuttaa siihen että ei tule bensaa eikä kipinaa.

            Onko molemmilla noista oma rele?
            Toi rele siis sammuttaa auton eikä anna sen käynnistyä jos anturi antaa tiedon, että auto on katollaan. Nimimerkillä kuukauden seisoi E34 540iA pihassa ennenkuin hoksasin kokeilla tuon releen irrottamista. Lähti heti käyntiin.

            Varsinainen vika löytyi sitten anturista. Löytyy kuskin puolelta takapenkin alta suoraan penkin kiinnitysklipsun kohdalta pellin alta taitteesta. Melko vaikea paikantaa. Monesti vika on kylläkin itse releessä. Tää tosiaan sammuttaa virrat moottorinohjaukselta, niin ei saa koneeseen edes vikadiagnostiikalla yhteyttä. Vain startti pyörii.
            sigpic
            E23 728iA V8-projekti
            E38 730D -projekti
            E39 540iA -projekti
            I01 i3 -projekti

            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

            Comment

            • Limited
              Bimmer Rookie
              • Aug 2014
              • 40
              • Suomi

              #7
              Eli toi rele on konehuoneessa siinä boxissa vai penkin alla? Ainoa mikä omasta mielestä voisi sensori olla niin samanlainen löytyy konehuoneesta sulakeboxin vierestä? Riittääkö että ottaa pelkästään releen irti niin voisi jo käynnistyä?

              Comment

              • Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3197
                • Saarijärvi

                #8
                Rele irti boksista, se on tuo N17 kuvassa. Sillä käynnistyy jos on käynnistyäkseen. Mikäli sulakerasia on erimallinen, niin tämän näköinen murkula vähän vuosimallista riippuen.

                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                Comment

                • Limited
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2014
                  • 40
                  • Suomi

                  #9
                  Eipä auttanu releen irroitus, aikaisemmin ei saanut autoon koneella yhteyttä, nyt sai ja näytti viallista akkua? Liian pieni jännite? mitäh helvettiä? Eihän se voi olla akku kun ei saa prkl kipinää eikä bensaa? Ja vaikka akku ois kuollu (niinkuin onkin) nii kyllähän pitäs jotain elonmerkkejä antaa kun apuvirtaa antaa? Noh uuen akun ostoon nyt ainaskin.. Voiko siinä olla menny päälle joku vikatila?
                  Last edited by Limited; 01-01-2015, 21:24.

                  Comment

                  • Morkai
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 3197
                    • Saarijärvi

                    #10
                    Seuraava vikapaikka on sitten se paljon ehdotettu kampiakselin asennontunnistin. Et ole vielä maininnut pyöriikö bensapumppu?
                    sigpic
                    E23 728iA V8-projekti
                    E38 730D -projekti
                    E39 540iA -projekti
                    I01 i3 -projekti

                    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                    Comment

                    • Limited
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2014
                      • 40
                      • Suomi

                      #11
                      Huomenna mitataan yleismittarilla kampiakselin asentotunnistin ja vaihdetaan akku, niistä nyt on hyvä lähteä. Bensapumpusta en tiedä pyöriikö mutta epäilys on että ei.

                      Comment

                      • Limited
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2014
                        • 40
                        • Suomi

                        #12
                        onko tässä autossa (e34 540iA vm 93) Ajonestoa? Veikkasivat autosalvassa että DWS boksi hajonnut?

                        Comment

                        • Morkai
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 3197
                          • Saarijärvi

                          #13
                          Ei pitäis olla
                          sigpic
                          E23 728iA V8-projekti
                          E38 730D -projekti
                          E39 540iA -projekti
                          I01 i3 -projekti

                          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                          Comment

                          • Limited
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2014
                            • 40
                            • Suomi

                            #14
                            Milloinkohan on EWS boxit tullu noihin e34? Jotain löysin jostain että ESW 2 tullu 94-95 ja joihinkin 93 malleihin menny ESW 1?

                            Comment

                            • Osku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2005
                              • 3324
                              • Kouvola,Pilkanmaa

                              #15
                              Onko varmasti P-päällä ?

                              Tosin ei muistikuvani mukaan pitäs edes pyörittää konetta jos näin on..
                              Ja jos siellä joku ajonesto on niin löytynee ratin pahvin alta.

                              Mulla oli -94 540:ssa ajonesto(ews1) sellanen tikkumalli,purkasin kokonaan pois kun alko renaamaan,se kyl katkasee virrat niin että ei syty mittaristoon merkkivalotkaan.
                              Last edited by Osku; 02-01-2015, 23:04.
                              E30 24V 5D "Vakio"

                              Originally posted by ///Make
                              1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎