Jossain vaiheessa tulee kuitenkin eteen... eli -93 525tdsa farkku jossa automaatti, laatikon kylessä komeilee musta tyyppikilpi joten voi käyttää "huokeampaa" öljyä. se tiedossa jo. KERTOKAA MUUT VINKIT: mitä öljyä, mikä suodatin, ja mistä, ja ennenkaikkea, kannattaako ees ite koittaa?!?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 automaattilodjun öljynvaihto
Collapse
X
-
Originally posted by skaJossain vaiheessa tulee kuitenkin eteen... eli -93 525tdsa farkku jossa automaatti, laatikon kylessä komeilee musta tyyppikilpi joten voi käyttää "huokeampaa" öljyä. se tiedossa jo. KERTOKAA MUUT VINKIT: mitä öljyä, mikä suodatin, ja mistä, ja ennenkaikkea, kannattaako ees ite koittaa?!?
Itse ei kannata koittaa, saa laatikon vielä paskaksi. Näin yleisesti löpistään.
Ja ihan toinen juttu on se, että öljyjä ei kannata vaihtaa ellei todellakin ole pakko...
-
-
Olikos -93 4HP22 vai 5HP18? Oli kumpi tahansa niin noista löytyy tietoa:
http://www.europeantransmissions.com...BMWtechlib.htm
http://www.peterschmid.com/SD92-113.pdf
http://www.autoshoppingcenter.com/tr...ssions500.html
http://www.autoshoppingcenter.com/tr...Moilguide.html
Ja vielä 5HP18:ta http://www.zf-group.com/pdf/5HP18.pdf
Comment
-
-
...ja melko varmaan laatikkoremontti edessä 1000-2000km öljynvaihdon jälkeen jos niitä ei ole vielä koskaan vaihdettu(onko merkintää huoltokirjassa?)
On muuten aika kysyttyjä artikkeleita nykyisin romiksilla e34/e36 tuontikieseihin automaattilaatikot joihin on öljynvaihtoja tehty ikuisen elämän toivossa...
Comment
-
-
Originally posted by Hemi...ja melko varmaan laatikkoremontti edessä 1000-2000km öljynvaihdon jälkeen jos niitä ei ole vielä koskaan vaihdettu(onko merkintää huoltokirjassa?)
On muuten aika kysyttyjä artikkeleita nykyisin romiksilla e34/e36 tuontikieseihin automaattilaatikot joihin on öljynvaihtoja tehty ikuisen elämän toivossa...
kiitokset linkeistä...
Comment
-
-
Öljynvaihdosta...ite olen omaani vaihtanu ja laatikon käytös muuttui vaan parempaan ja ajettu on. Keski-Euroopassa puhutaan "lifetime" öljyistä, niin siellä se tarkoittaa tosiaan sen 200 tkm. Täällä pohjolassa ajellaan samoilla vermeillä tuplaten triplaten... Ja se että öljyn likahiukkas määrä vaan kasvaisi öljynvaihdossa... En ole nähnyt montaa yli kymmenvuotiasta ZF:n laatikkoo joka ei valskais stefoistaan ja joka ei tiivisteistään tihkuttais. Kosteutta sinne laatikkoon ainakin menee, kun vesihöyryn osapaine on semmonen että se tasoittuu aina.
Mistähän löytyis oikein tutkittua tietoa...sen tiedän että VEHO aikana ZF:n laatikkohin vaihdeltiin öljyjä merkkihuollon puitteissakin...jostain syystä. Yleensä muuten laatikon "öljynvaihto" tarkoittaa siis suomeksi sitä että 1/3 öljyä vaihtuu...Last edited by jpeltoma; 10-03-2005, 13:37.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
niin, ikuiset ja ikuiset, ymmärtääkseni vaihteistoa on kahdella eri tyyppi kilvellä, vihreällä ja mustalla... vihreessä on ns. "ikuisuus"öljyt jota ei tartteis vaihtaa... ja mustassa on vaihtoväli ilmoitettuna....
Lahden mega-auto ei ainakaan merkkihuolto paikkana paljon naurata, soitin ja kyselin vaihdon hintaa niin ne korjaamon päällikkö ei ees tienny et niitä on kahdella eri öljylaadulla noita laatikoita. Hintaerohan on n. 30 (?) euoa litra noiden öljyjen välillä, meinaatteko oikeesti että antaa paukuttaa vaan ilman vaihtoja?
Ja joku kuka on vaihtanu ite niin vois kertoo että kuinka paljon sinne menee sit ööliä, kun tarkotuksena ei ollu turbiinia tyhjentää?
nim. mitään vikaa ei ole VIELÄ...Last edited by ska; 10-03-2005, 14:23.
Comment
-
-
Originally posted by skaniin, ikuiset ja ikuiset, ymmärtääkseni vaihteistoa on kahdella eri tyyppi kilvellä, vihreällä ja mustalla... vihreessä on ns. "ikuisuus"öljyt jota ei tartteis vaihtaa... ja mustassa on vaihtoväli ilmoitettuna....
Lahden mega-auto ei ainakaan merkkihuolto paikkana paljon naurata, soitin ja kyselin vaihdon hintaa niin ne korjaamon päällikkö ei ees tienny et niitä on kahdella eri öljylaadulla noita laatikoita. Hintaerohan on n. 30 (?) euoa litra noiden öljyjen välillä, meinaatteko oikeesti että antaa paukuttaa vaan ilman vaihtoja?
Ja joku kuka on vaihtanu ite niin vois kertoo että kuinka paljon sinne menee sit ööliä, kun tarkotuksena ei ollu turbiinia tyhjentää?
nim. mitään vikaa ei ole VIELÄ...
Comment
-
-
Originally posted by skaniin, ikuiset ja ikuiset, ymmärtääkseni vaihteistoa on kahdella eri tyyppi kilvellä, vihreällä ja mustalla... vihreessä on ns. "ikuisuus"öljyt jota ei tartteis vaihtaa... ja mustassa on vaihtoväli ilmoitettuna....
Lahden mega-auto ei ainakaan merkkihuolto paikkana paljon naurata, soitin ja kyselin vaihdon hintaa niin ne korjaamon päällikkö ei ees tienny et niitä on kahdella eri öljylaadulla noita laatikoita. Hintaerohan on n. 30 (?) euoa litra noiden öljyjen välillä, meinaatteko oikeesti että antaa paukuttaa vaan ilman vaihtoja?
Ja joku kuka on vaihtanu ite niin vois kertoo että kuinka paljon sinne menee sit ööliä, kun tarkotuksena ei ollu turbiinia tyhjentää?
nim. mitään vikaa ei ole VIELÄ...
Mm. turbiinin lukitus parantui aika tavalla. Edelleen olen sitä mieltä, että jos laatikko hajoaa öljynvaihdon jälkeen, niin vika on vaihtajassa. (öljyn määrä, lika tai vääräntyyppinen öljy)Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Onneksi olkoon. Minä puolestani tiedän jo aika monta laatikkoa jotka ovat pian öljynvaihtoprosessin korkanneet. Pointti on kuitenkin se, että tiedän kyllä myös näitä "onnistuneita" öljynvaihtoja joita toki on enemmistö.
Riskit ovat kuitenkin melko suuret saavutettuun hyötyyn ja kustannuksiin nähden. Tuo öljynvaihto kun lisäksi vaihtaa korkeintaan puolet kokonaisöljymäärästä, mutta pesee kyllä kuorien sisäpintaan kertyneen moskan uudelleen kiertoon.
Comment
-
-
omaan ei-biimeriin vaihdettu automaatin öljyt 220 tkm ex-omistajan toimesta, itse vaihdatin 300 tkm öölit + suotimen. nyt mittarissa 360 tkm ja hyvin porskuttaa. kyseessä siis ooppeli mutta samaa lootaa taidetaan käyttää biimerissäkin, näin muistan jonkun gurun maininneen.
i3S -20
E30M3 slotcar 1:32
XKE FHC 1971
Mgb Gt -66
T6 -19
E91 -08
Comment
-
-
okei, anteeksi ketjun aloittamisesta..
Mutta kertokaapas mulle se et mitähän eroa on sitten noilla teboilin automaattiöljyllä tai mobilin, litrahintahan on sellanen että vois vaihtaa vaikka kerran vuodessa?!?
Ja jos joku nyt kertois virallisen näkymyksen "skeidan" irtoamisesta öljynvaihdon yhteydessä, luulisi että liikkeessä sitten purkaisivat koko laatikon ja turbiinin, pesu ja kokous ja uudet öölit sisään???
Comment
-
-
Ne on tarkoitettu vaihdettavaksi juuri noin. Eli laatikolla vedetään se 400tkm:n siivu, jonka jälkeen lodju joka tapauksessa joudutaan vetämään auki, olipa öljyjä vaihdeltu kuinka tasaseen hyvänsä.
Sisuskalut kuorista ulos, uudet pinnat, suodatin, kirstu kasaan ja uudet öljyt sisään.
Paskaseen laatikkoon muutama litra uutta pesevää öljyä ja kaikki kuoriin pikeentynyt sonta on uudelleen/kerrallaan kierrossa. Onhan se tosin sitten "huollettu" joten kaikki on tyytyväisiä.
Comment
-
-
kokemuksesta voin kertoa että omaa zf 5hp18 laatikkoa yritin "elvyttää" öljyn vaihdolla kun alko välillä tökkiin toiminta! no ei se siittä kummemmaksi muuttunu! seuraavaksi laatikko auki ja täydellinen korjaussetti, eli pakat ym uutta ja niillä kasaan ja samalla tuli uudet öljyt laatikkoon! kyseiseen laatikkoon ei pysty vaihtamaan muuten kaikkea öljyä kun purkamalla, ei ole tyhjennysroppua turpiinissa! no nyt toimii kun uusi! tulipa tehtyä tässä sellanen päätös et on ensimmäinen ja viimenen tomaatti minkä ostan!
Comment
-
-
juttelin tossa aamulla audin automaatti laatikoiden korjaajan kanssa ja se sano että ne on ainakin hänen mielestä ne on kertakäyttö kamaa, eli jos haluis vaihtaa oikeesti öljyt ni menis ainaski 20litraa kun huuhtelis koko lodjun puhtaaksi, ja jos sieltä tulee tummaa skeidaa ni se ois siinä tapauksessa muutenkin remontin tarpeessa. Eli uutta laatikkoa kun alkaa olee rikki.
Mutta onks sitten tietoa että onko siellä vaihdon yhteydessä esim. vettä?
Olen tullut siihen lopputulokseen että vaihdan sitten öljyt kun alkaa tökkiä oikeesti.
Comment
-
Comment