Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nokkapyörän ja vauhtipyörän merkit ei mätsää, pitäisikö huolestua?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeaverLover
    Newbiemmer
    • Feb 2015
    • 6
    • Suomi Finland Perkele

    Nokkapyörän ja vauhtipyörän merkit ei mätsää, pitäisikö huolestua?

    Auto on e34 ja moottori on M43B18.

    Taas ilmeni huolestuksen aihetta alottelijalle, kun yritin saada koneen YKK-asentoon alfamerin oppaan ohjeiden mukaan. Siellä meinasivat että pitäs nuolen olla n.90 asteen kulmassa kanteen nähden ja sillon pitäs vauhtipyörässä sattua lukitusrako reiän kohdalle.

    Ja kuten kuvista huomaamme, näin ei ainakaan minun tapauksessa päässyt käymään (vauhtipyörän reikään survastuna tappina toimii 7mm kuusiokolo hylsy). Nokkapyörän kuvassa punaisen rinkulan sisällä on nuoli, jonka käsitykseni mukaan pitäisi olla sinisen rinkulan hujakoilla. :think Kysymykseni siis kuuluu näin, kannattaako tästä huolestua vai vetelenkö omat merkit nokkapyörään ja teen sitten niiden mukaan? Jos joku konkari voisi avata vähän niin olisin kiitollinen.

    Olen toki joskus kuullut että merkit voisivat heittää joskus, mutta että näinkin paljon? Ja tosiaan ensimmäistä kertaa tällainen remontti projektina niin pittää vähän joka asiaa varmistella jollain tavalla

    Kiitosta jo etukäteen vastaaville.
    Attached Files
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Jos nokka olis tuon ~45 astetta edellä niin se kone ei kävis oikein mitenkään.
    Ei taida olla vauhtiksen kehällä vaan vauhtiksen pinnassa toi YKK-reikä, kuten M40:ssäkin. KLIK
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • BeaverLover
      Newbiemmer
      • Feb 2015
      • 6
      • Suomi Finland Perkele

      #3
      Originally posted by petrolhead View Post
      Jos nokka olis tuon ~45 astetta edellä niin se kone ei kävis oikein mitenkään.
      Ei taida olla vauhtiksen kehällä vaan vauhtiksen pinnassa toi YKK-reikä, kuten M40:ssäkin. KLIK
      Nonnii, väärä reikähän sitä oli kyseessä. Nyt löyty se oikia ja merkit on missä pitää. Alfamerin oppaan mukaan vasemmassa takakulmassa, oisivat etes tarkentaneet että koneen vasemmalta kyljeltä kahtoen nii tämmösetki idiootit ymmärtäsi ilman tulkkausta

      Kiitos kaunis petrolheadille

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎