Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 520i käynnistysvaikeuksia. (taas pelaa).

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juggah
    Newbiemmer
    • Aug 2013
    • 4
    • Seinäjoki

    E34 520i käynnistysvaikeuksia. (taas pelaa).

    vm. 1989 520i ei kylmäkäynnistysongelma. Moottori M20B20.

    Tilanne on tämä: kylmänä käynnistettäessä saa sahata vaikka miten kauan eikä edes lupaa yhtään käynnistyä. Sitten kun painaa kaasupoljinta hieman niin se alkaa heti lupailla ja käynnistyy lopuksi röpöttäen ja puskee mustaa savua pakoputkesta. Kun saa käyntiin niin joutuu hieman auttamaan kaasulla kunnes moottori vähän lämpenee jolloin käy ihan nätisti ilman apuja.

    Lämpöisenä käynnistyy polkimeen sattumatta. Päästöt on ok eikä muita käyntihäiriöitä ole ilmennyt.

    Mikähän tähän voisi olla syynä? Kampiakselin asentotunnistin on vaihdettu hiljattain uuteen kun vanha rikkoutui. Lisäksi moottorinohjainlaite on vian vuoksi vaihdettu myös.

    edit: täytynee aloittaa tutkinta siitä moottorin lämpötila-anturista.
    Last edited by Juggah; 26-02-2015, 20:27.
  • iSanttu
    Bimmer Rookie
    • Dec 2014
    • 70
    • Naantali

    #2
    Originally posted by Juggah View Post
    vm. 1989 520i ei kylmäkäynnistysongelma.

    Tilanne on tämä: kylmänä käynnistettäessä saa sahata vaikka miten kauan eikä edes lupaa yhtään käynnistyä. Sitten kun painaa kaasupoljinta hieman niin se alkaa heti lupailla ja käynnistyy lopuksi röpöttäen ja puskee mustaa savua pakoputkesta. Kun saa käyntiin niin jotuu hieman auttamaan kaasulla kunnes moottori vähän lämpenee jolloin käy ihan nätisti ilman apuja.

    Lämpöisenä käynnistyy polkimeen sattumatta.

    Mikähän tähän voisi olla syynä? Kampiakselin asentotunnistin on vaihdettu hiljattain uuteen kun vanha rikkoutui. Lisäksi moottorinohjainlaite on vian vuoksi vaihdettu myös.
    Kone tukossa? Omassa oli joskus sama laitoin kaasuläpän kautta vettä läpi niin tuli kaikki paskat pois ja alkoi toimimaan kunnolla.

    Comment

    • Emelita
      Bimmer Rookie
      • Jan 2015
      • 131
      • Iisalmi

      #3


      Minulla auton kanssa samaa ongelmaa
      old bmw's never die
      ~ E34 M20B20 Alpinweiss sedan 1988 - Showroom -klik!
      ~ E39 M54B25 Topasblue sedan 2003
      ~ E. Parviainen Photography - Instagram

      Comment

      • Juggah
        Newbiemmer
        • Aug 2013
        • 4
        • Seinäjoki

        #4
        Uusi moottorin lämpötila-anturin tilattu ja sit hokasin vielä että ilmansuodatinkotelosta tuleva iso imuletku on alta rispaantunut niin että taitoksessa iso vekki. Täytyypi uusia sekin.

        Sit ku osat saan niin ilmoittelen miten asia etenee.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by Juggah View Post
          Uusi moottorin lämpötila-anturin tilattu ja sit hokasin vielä että ilmansuodatinkotelosta tuleva iso imuletku on alta rispaantunut niin että taitoksessa iso vekki. Täytyypi uusia sekin.

          Sit ku osat saan niin ilmoittelen miten asia etenee.
          Tuo vekki ainakin aiheuttaa vaikka mitä häiriötä.

          Comment

          • Juggah
            Newbiemmer
            • Aug 2013
            • 4
            • Seinäjoki

            #6
            Njoo uusi anturi paikalleen ja uudet letkut, käynnistyy mainiosti. Ei mitään ongelmaa enää.

            Comment

            • NikkeDeHutt
              Newbiemmer
              • Jan 2014
              • 9
              • Savonlinna

              #7
              Tähän topicciin voisin laittaa oman ongelman. Eli samanmoinen 520i moottorina m20b23, yläkerta b25. Elikkä kylmänä lähtee kuin palmun alta. Kuumana lähtee kuin palmun alta, mutta noin 10-30min seisomisen jälkeen saa startata niin saatanasti(+10sek) jonka jälkeen ryskyttää varmaan kahdella tai kolmella pytyllä ja sammuu. Sammumisen jälkeen kun starttaa niin lähtee heti ja käy hyvin. Mistä lähtisi liikkeelle?

              Comment

              • Zetz
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 3233
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by NikkeDeHutt View Post
                Tähän topicciin voisin laittaa oman ongelman. Eli samanmoinen 520i moottorina m20b23, yläkerta b25. Elikkä kylmänä lähtee kuin palmun alta. Kuumana lähtee kuin palmun alta, mutta noin 10-30min seisomisen jälkeen saa startata niin saatanasti(+10sek) jonka jälkeen ryskyttää varmaan kahdella tai kolmella pytyllä ja sammuu. Sammumisen jälkeen kun starttaa niin lähtee heti ja käy hyvin. Mistä lähtisi liikkeelle?
                bensanpaineen säädin tai polttoainepumpun takaiskuventtiili...
                puh/txt/whatsapp: 0452673541
                näillä mennään talvella:
                e39 523ia arctic silver
                e87 116i Japanrot
                ja näillä kesällä:
                e30 328i *Rot m50b28

                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                Comment

                • Kv1984
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2013
                  • 584
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by NikkeDeHutt View Post
                  Tähän topicciin voisin laittaa oman ongelman. Eli samanmoinen 520i moottorina m20b23, yläkerta b25. Elikkä kylmänä lähtee kuin palmun alta. Kuumana lähtee kuin palmun alta, mutta noin 10-30min seisomisen jälkeen saa startata niin saatanasti(+10sek) jonka jälkeen ryskyttää varmaan kahdella tai kolmella pytyllä ja sammuu. Sammumisen jälkeen kun starttaa niin lähtee heti ja käy hyvin. Mistä lähtisi liikkeelle?
                  Moottorin lämpötila-anturit vois myös olla sökönä. Mein isännällä on melkein samalla koneella 520i myöskin, ja siinä oli täsmälleen samaa ongelmaa. Koita napata anturien piuhat irti, ensin vaikka molemmat, ja katso mitä se sanoo. Uudet anturit ei oo kalliita.

                  E34 518i Jet Black (ex)
                  E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                  E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                  E38 M52B28 Oxfordgrün

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎