Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 535 kolina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vicmackey
    Bimmer Rookie
    • Aug 2013
    • 78
    • Finland

    e34 535 kolina

    Juuh, elikä ongelmana omituinen kolina jostain alustan suunnilta liikkelleelähdöissä sekä välillä myös ajossa. Taitaa vaatia sen että veto on päällä, ja kolina on samaa luokkaa kuin joku moukaroisi auton pohjaa. Kaasun voi heittää vaikka pohjaan eikä välttämättä kolise yhtään, tuntuukin pintakaasulla ajaessa kolisevan huomattavasti useammin. Kytkintä kun vähän luisuttaa niin yleensä kolinat jää myös paljon vähäisemmiksi.

    Kardaania ja perää olen ite epäillyt, mutta perä alkaa olla jo aika poissuljettu vaihtoehto... anyone?
  • Kv1984
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2013
    • 584
    • Jyväskylä

    #2
    Apurungon puslat?

    E34 518i Jet Black (ex)
    E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
    E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
    E38 M52B28 Oxfordgrün

    Comment

    • vicmackey
      Bimmer Rookie
      • Aug 2013
      • 78
      • Finland

      #3
      Originally posted by Kv1984 View Post
      Apurungon puslat?
      Joutuukohan paljonkin purkaamaan, että noihin pääsee käsiksi tai edes näkee ne jostain? Onko helppo huomata jos ovat rikki? Ja onnistuuko noiden vaihto kuinka helposti itse, vai kannattaako viedä suoraan johonkin nyrkkipajaan?

      Auto muuten on aina kolissut talvella samalla tavalla jos on jäänyt paikoilleen sutimaan... en tiedä onko samaa vikaa, mutta täysin samalla tavalla tuo kolina on myöskin silloin ilmennyt. Nyt sitä on vaan alkanut esiintymään kuivillakin teillä ilman mitään sutimisia, ja yleistynyt muutenkin.

      Comment

      • juha_s
        Alueaktiivi
        • May 2008
        • 447
        • Lappeenranta

        #4
        Mites se kardaanin keskilaakeri/tuki se jos on väljä niin kardaani pääsee kolisemaan pohjaan/ pakoputken suojiin.
        F11 535d xDrive M-Sport -13

        Comment

        • Kv1984
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2013
          • 584
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by vicmackey View Post
          Joutuukohan paljonkin purkaamaan, että noihin pääsee käsiksi tai edes näkee ne jostain? Onko helppo huomata jos ovat rikki? Ja onnistuuko noiden vaihto kuinka helposti itse, vai kannattaako viedä suoraan johonkin nyrkkipajaan?

          Auto muuten on aina kolissut talvella samalla tavalla jos on jäänyt paikoilleen sutimaan... en tiedä onko samaa vikaa, mutta täysin samalla tavalla tuo kolina on myöskin silloin ilmennyt. Nyt sitä on vaan alkanut esiintymään kuivillakin teillä ilman mitään sutimisia, ja yleistynyt muutenkin.
          Jos on oikeenlaiset työkalut ja edes suurinpiirtein tieto siitä mitä on tekemässä, niin onnistuu aika helposti, tosin työtä se teettää jonkin verran. Puslat maksaa viitisenkymppiä, eli jotain 25 €/kpl. Niiden kunnon voi testata kun auto on nosturilla niin heiluttelee sitä puslaa vaikka rengasraudalla ja kattoo onko siellä väljää.

          Tossa hyvä ohje täältä foorumilta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=74182

          Tuo apurungon puslien loppuunkuluminen ilmenee juurikin vaakasuuntaisessa liikkeessä, eli liikkeelle lähtiessä, kiihdyttäessä ja jarruttaessa.

          E34 518i Jet Black (ex)
          E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
          E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
          E38 M52B28 Oxfordgrün

          Comment

          • vicmackey
            Bimmer Rookie
            • Aug 2013
            • 78
            • Finland

            #6
            Eipä tuo niin monimutkaiselta vaikuttaisi, mutta aikamoisia pilipali ulosvetäjiä omistuksessa ainoastaan. Paljonkohan mahtaisivat veloittaa työstä jossain korjaamolla?

            Comment

            • Kv1984
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2013
              • 584
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by vicmackey View Post
              Paljonkohan mahtaisivat veloittaa työstä jossain korjaamolla?
              Työmäärään verrattuna voisin sanoa että menee useampi satanen.

              E34 518i Jet Black (ex)
              E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
              E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
              E38 M52B28 Oxfordgrün

              Comment

              • vicmackey
                Bimmer Rookie
                • Aug 2013
                • 78
                • Finland

                #8
                Originally posted by Kv1984 View Post
                Työmäärään verrattuna voisin sanoa että menee useampi satanen.
                Nojoo, ehkä sitten tulle vaan kannattavamaksi ostaa/lainata kunnon ulosvetäjä jostain...

                Comment

                • Kv1984
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2013
                  • 584
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by vicmackey View Post
                  Nojoo, ehkä sitten tulle vaan kannattavamaksi ostaa/lainata kunnon ulosvetäjä jostain...
                  Kuulemma täällä foorumillakin on joskus ollut noita vetotyökaluja myynnissä. Puslat on sen verran hankalan muotoiset ja omituisessa paikassa, että työkalun pitää olla just sopiva, että homma on helppo. Muuten se on yhtä helvettiä. Puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä...

                  E34 518i Jet Black (ex)
                  E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                  E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                  E38 M52B28 Oxfordgrün

                  Comment

                  • Roisto
                    BTCF Member
                    • Nov 2010
                    • 2538
                    • Kajaani

                    #10
                    Ja jos ei jaksa kikkailla työntäjän tai pullotunkin kans uusia paikoilleen laittaessa ni ostaa Powerflexit, menee ihan käsin.
                    2001 E39 525iA
                    1992 E34 "540i/5"

                    Comment

                    • Bansku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2011
                      • 1493
                      • Savo

                      #11
                      Kyllä ne vaihtuvat todella vaivattomasti ilman ulosvetäjääkin, koristaan vaan laskee pukkien varaan ja tunkillä painelee palkkia, puristaa ensin vanhan pois ja sitten uusi vain tilalle, helppo ja nopea homma
                      Yliarvostettuja tollaset oikeat työkalut.

                      Comment

                      • Kv1984
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2013
                        • 584
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Ei onnistunu mun auton kohdalla toi koria vasten painaminen. Meinas vaan auto tippua nosturilta.

                        E34 518i Jet Black (ex)
                        E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                        E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                        E38 M52B28 Oxfordgrün

                        Comment

                        • Bansku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2011
                          • 1493
                          • Savo

                          #13
                          lämpö on ystävä niissä, yhdetkään ei ole jäänyt vaihtamatta. Taktiikkana aina ollut tuollainen, eri nostureilla erona ollut vain välineet millä palkkia nosteltu, nelipilarilla joko keventimellä tai tunkilla, 2 pilarilla sitten palkkia nosteltu vaihdelaatikko keventimellä ja kenttä olosuhteissa pukit ja tunkki, ilman lämpöä oli vähän jäykät lähtemään mutta lopulta lähtivät vaikka auto jo lähti pukeilta nousemaan. Väkivalta usein auttaa myös

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎