Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 vanos ja päästöjen kanssa ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kv1984
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2013
    • 584
    • Jyväskylä

    M50B25 vanos ja päästöjen kanssa ongelmaa

    Mistähän voi olla kyse, kun päästöarvot ei menneet tyhjäkäynnillä läpi? Arvot oli:

    Lambda 1,005 (ok)
    CO 0,178 (ok)
    C02 14,76 (ok)
    HC 106 (ei ok, raja 100)
    O2 0,34
    COcor 0,179

    Kuitenkin yli kahden tonnin kierroksilla kaikki oli ok. Miksi tyhjäkäynnillä HC oli liian korkea?

    Olen kuullut että M50-koneet on tosi tarkkoja siitä että katti on kuuma, jotta pakokaasutesti tulee hyväksyttyä, joten voisko tuo tulos johtua siitä, etten lämmittänyt konetta tarpeeksi ennen kuin ajoin testeriin? Toisaalta pakoputki kuulostaa siltä, että jossain on pieni reikä, joten voisko vika olla siinä? Tulpat on vaihdettu puolitoista vuotta sitten ja muutoinkin kone käy hyvin ja kuulostaa nätiltä, että tuskin on mitään venttiilivuotojakaan.

    E34 518i Jet Black (ex)
    E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
    E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
    E38 M52B28 Oxfordgrün
  • juha_s
    Alueaktiivi
    • May 2008
    • 446
    • Lappeenranta

    #2
    Jos on normi tulpat niin niillekkin suositeltu vaihtoväli on 20-30tkm, mutta nuukia on myös tyhjäkäynnillä ollu sen katin suhteen. Jos et nyt niitä tulppia vaihda niin ajele kunnon lenkillä katti kuumaksi ja hae samantien päästölappu jostain korjaamolta jossei heti ole mahdollista lämpimänä viedä katsastukseen.
    F11 535d xDrive M-Sport -13

    Comment

    • Kv1984
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2013
      • 584
      • Jyväskylä

      #3
      Jeps, täytyy kokeilla ajaa moottori kuumaksi ja sitten suoraan päästömittarille. Onneksi koululla saa ottaa päästöt

      E34 518i Jet Black (ex)
      E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
      E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
      E38 M52B28 Oxfordgrün

      Comment

      • Zetz
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 3232
        • Joensuu

        #4
        kopauta pikkaisen imm, ja tarkista ettei kaasuläpälle menevässä haitariputkessa ole pientä murtumaa. myös nuo tulpat vaihtoon, käy pikkaisen rikkaalla niin voi olla vaan että tulee joiltain tulpilta liian heikko kipinä ja ei sytytä kunnolla aina
        puh/txt/whatsapp: 0452673541
        näillä mennään talvella:
        e39 523ia arctic silver
        e87 116i Japanrot
        ja näillä kesällä:
        e30 328i *Rot m50b28

        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

        Comment

        • Kv1984
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2013
          • 584
          • Jyväskylä

          #5
          Täytyypä tsekkailla se putki. IMM putsattiin pari kuukautta sitten.

          Tulpat on vaihdettu toissatalvena, mutta onhan tuolla toisaalta kyllä ajeltukin sen jälkeen aika reippaasti. Minkä merkkiset tulpat olis parhaat tohon koneeseen? Boschit?

          E34 518i Jet Black (ex)
          E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
          E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
          E38 M52B28 Oxfordgrün

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by Kv1984 View Post
            Täytyypä tsekkailla se putki. IMM putsattiin pari kuukautta sitten.

            Tulpat on vaihdettu toissatalvena, mutta onhan tuolla toisaalta kyllä ajeltukin sen jälkeen aika reippaasti. Minkä merkkiset tulpat olis parhaat tohon koneeseen? Boschit?
            Itsellä ollut NGK:t

            Comment

            • Kv1984
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2013
              • 584
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Muurahainen View Post
              Itsellä ollut NGK:t
              Mikä kone sun autossa on?

              E34 518i Jet Black (ex)
              E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
              E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
              E38 M52B28 Oxfordgrün

              Comment

              • Muurahainen
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by Kv1984 View Post
                Mikä kone sun autossa on?
                Tällä hetkellä: M50B25tu, M62B44, M20b25/27 ja M30B30

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎