Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 Murtolukko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Getaway81
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 133
    • Kouvola

    e34 Murtolukko

    Eli auto on siis -89 e34 jonka lukot olen tottunut aina yöksi kääntämään murtolukko-asentoon, tästä huolimatta viime yönä kuulin kun auton ovi paukahti kiinni ja kävin katsomassa niin sisävalot paloi ja repsikan ovi oli rakosillaan. Joku oli siis käynyt sisällä.
    Kaikki lukot ovat ehjät eikä mitään oltu viety tai hajotettu. Siksi kysynkin onko kenelläkään esim. keskulukituksen rele temppuillut niin että lukot aukeilisivat sillointällöin itsekseen ? Ja kuinkahan vakuutusyhtiö mahtaa suhtautua siihen jos autosta jotakin häviää ilman murtojälkiä ? Ovet todellakin menivät illalla lukkoon ja avaimia ei ole kuin 2 jotka molemmat ovat kotona varmassa tallessa.
    Obelix

    Exät
    e39 523iAT -97
    e46 316iA 1.9 -00
    e32 750ia -91
    e32 730ia -89
    e38 740ia -95
    e32 730ia V8 -92 e32 730ia -91
    e34 535i M-sport -89 e34 520ia -89
    e30 316i -89 + kymmeniä "syrjähyppyjä"
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

    #2
    Jos ne lukot pelaa yhtään kuten E23:ssa, ei ole mitään mahdollisuutta että ne avautuisivat itsekseen. Ei vaikka keskuslukituksen yksikkö olisi sökö ja kuinka yrittäisi avata lukkoja itsekseen.

    Kun E23:ssa laittaa lukot tuohon "takalukko" asentoon, samalla myös keskuslukituksen oviservot menevät takalukkoon. Oviservojen sisällä on erillinen sähkömoottori, joka siirtää jonkin sortin "liipottimen" esteeksi, jolloinka oviservo ei liiku, ei ylös eikä alas vaikka kuinka junttaat. Toki kunnolla voimaa käyttämällä senkin saa rikottua. Eli vaikka rikkoo ikkunankin, yksikään ovi ei aukea nupeista vetämällä.

    Eli vaikuttaa siltä että sisälle on menty "yleisavaimella" eli tiirikalla. Kyllä nämä ketkut konstit keksii. Ei tarvitse olla mikään tekniikan tohtori että pystyy ko. avaimen tekemään, ainakin mitä näihin TV ohjelmiin on uskomista. Miten sitten vakuutusyhtiö asiaan suhtautuu? Enpä osaa sanoa, kyllä nekin tietää että näillä roistoilla on keinonsa autoon mennä, ilman että jää jälkiä. Mutta myöntävätkö asiaa "virallisesti", on toinen juttu.

    Timo

    Comment

    • JamBBa
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 362
      • Vantaa

      #3
      Mulla on yks omakohtainen kokemus vakuutusyhtiön toiminnasta, kun mun E30:sessä oli käyty murtojälkiä jättämättä ja soitin oli säretty + jotain pientä viety. Sillon kun menin lähivakuutuksen tiskille ilmoitusta täyttämään ni mamma kireenä väitti että mitään ei korvata jos ei ole murtojälkiä. Noh, vakuutustarkastaja oli vähän ymmärtäväisempi, ja korvaukset tuli.
      Mutta niillä ainakin perusajatus oli, että murtojäljet täytyy olla.
      Say NO to signatures!

      Comment

      • tihuovin
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1422
        • Oulu

        #4
        No, äkkiäkö ne sitten itse tekee...

        Mutta kyllähän ne itsekin tietää että "ammattimies" menee autoon kuin autoon, mitään jälkiä jättämättä ("ikkuna rikki ja irtokamat kantoon" huumehörhöt on erikseen). Ja kohteliaasti pistää ovetkin vielä kiinni ettei jää sisävalo palamaan ja akkua syömään. Niille on vain helppo evätä korvaus vetoamalla siihen että olet itse jättänyt ovet auki. Tai että ei siellä ole edes käyty, yrität vain vakuutuspetosta, hiton sosiaalipummi.

        Jos auto on valmistettu 90 -luvun alkupuolella tai sitä ennen, niihin kyllä pääsee sisään´jos vain tietää keinot. Ja ns. "ammattimiehet" tietää, venäjältä löytyy webbisaitteja josta voit tilata tiirikoita, tiettyyn automalliin tarkoitettuja tai ns. "yleiskäyttöisiä". Eikä maksa paljon...

        Mitä vanhempi ja paskaisempi (ja kuluneempi) lukko, sen helpompi sisäänpääsy. Kunhan jonkin esineen työntää lukkopesään ja vääntää ja VOT, ovi on auki.

        Timo

        Comment

        • Getaway81
          Bimmer Rookie
          • May 2004
          • 133
          • Kouvola

          #5
          Originally posted by tihuovin
          No, äkkiäkö ne sitten itse tekee...

          Mutta kyllähän ne itsekin tietää että "ammattimies" menee autoon kuin autoon, mitään jälkiä jättämättä ("ikkuna rikki ja irtokamat kantoon" huumehörhöt on erikseen). Ja kohteliaasti pistää ovetkin vielä kiinni ettei jää sisävalo palamaan ja akkua syömään. Niille on vain helppo evätä korvaus vetoamalla siihen että olet itse jättänyt ovet auki. Tai että ei siellä ole edes käyty, yrität vain vakuutuspetosta, hiton sosiaalipummi.

          Jos auto on valmistettu 90 -luvun alkupuolella tai sitä ennen, niihin kyllä pääsee sisään´jos vain tietää keinot. Ja ns. "ammattimiehet" tietää, venäjältä löytyy webbisaitteja josta voit tilata tiirikoita, tiettyyn automalliin tarkoitettuja tai ns. "yleiskäyttöisiä". Eikä maksa paljon...

          Mitä vanhempi ja paskaisempi (ja kuluneempi) lukko, sen helpompi sisäänpääsy. Kunhan jonkin esineen työntää lukkopesään ja vääntää ja VOT, ovi on auki.

          Timo
          Joo, tais olla tälläkin forumilla joskus linkki tuonne venäläisten webbikauppaan missä noita "yleisavaimia" myydään.
          Vakuutukset on kunnossa eikä auton sisällä ole juuri mitään vietävää, mutta kyllä harmittaa kun tietää että joku ilmeisesti pääsee sisään tuosta vaan. Hälytin tulee olemaan seuraava hankinta, siihen asti on vain pärjättävä tarkkaavaisuudella ja pesismailalla.
          Obelix

          Exät
          e39 523iAT -97
          e46 316iA 1.9 -00
          e32 750ia -91
          e32 730ia -89
          e38 740ia -95
          e32 730ia V8 -92 e32 730ia -91
          e34 535i M-sport -89 e34 520ia -89
          e30 316i -89 + kymmeniä "syrjähyppyjä"

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎