Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 raapii takaata

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kosti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 1713
    • Vantaa/Lappeenranta

    e34 raapii takaata

    Juu eli olis tämmönen kysymysluontoinen ilmoitus. Auto on siis e34 535i ja vanteet 8.5x18 et 10 ja 9.5x18 et16, kumit 224/40 ja 265/35...madallus mallia tuntematon, kuvasta nyt saa kuitenkin vähän ajatusta.

    Eli ongelma on siinä, että 2+2 miehityksellä ei tällä hetkellä pysty ajamaan, raapii takapäästä sen verran pahasti, ilmeisesti myös sisäkaaresta. Kun taas kuski+1 varustukella saa mennä kaikenmaailman montut motarilla aika rauhallisesti tahi taas kuuluu mekkalaa. Ekana nyt tuli mieleen uudet, jäykemmät iskarit taakse ja tällöin: mitkä olisivat hyvät/edulliset tuohon tarkoitukseen vai kannattaisiko vaihtaa samalla jousetkin?

    Mitä muuta ratkaisua tähän kannattaa hakea? Ajatuksia?

    Vielä muutama kuva:
    1-535i
    2-535i


    Suur kiitos.
    Ex:320i Touring M-Sport -97 | E34 535i -89 | E34 525i -89
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Originally posted by kosti
    Mitä muuta ratkaisua tähän kannattaa hakea? Ajatuksia?
    Isommalla ET:llä olevat vanteet. Itsellä on 9,5x17 ET24 vanteet takana 265/40-17 renkain eikä pitäisi olla ongelmaa, ainakin nuo ovat olleet 535:ssa alla.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • larmatin
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1118
      • Perttula

      #3
      Originally posted by kosti
      Juu eli olis tämmönen kysymysluontoinen ilmoitus. Auto on siis e34 535i ja vanteet 8.5x18 et 10 ja 9.5x18 et16, kumit 224/40 ja 265/35...madallus mallia tuntematon, kuvasta nyt saa kuitenkin vähän ajatusta.

      Eli ongelma on siinä, että 2+2 miehityksellä ei tällä hetkellä pysty ajamaan, raapii takapäästä sen verran pahasti, ilmeisesti myös sisäkaaresta. Kun taas kuski+1 varustukella saa mennä kaikenmaailman montut motarilla aika rauhallisesti tahi taas kuuluu mekkalaa. Ekana nyt tuli mieleen uudet, jäykemmät iskarit taakse ja tällöin: mitkä olisivat hyvät/edulliset tuohon tarkoitukseen vai kannattaisiko vaihtaa samalla jousetkin?

      Mitä muuta ratkaisua tähän kannattaa hakea? Ajatuksia?

      Vielä muutama kuva:
      1-535i
      2-535i


      Suur kiitos.

      jos ottaa ulkokaareen kiinni niin saisiko sitä reunaa manklattua pikkaisen sisäänpäin?

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19175
        • -

        #4
        uudet takaiskarit + jouset tarvittaessa. ja samalla taakse sopivan mittaiset POHJAANLYÖNTIKUMIT iskareihin jolla varmistetaan että perä ei pääse painumaan liian alas.

        mutta määrittele nyt hyvä mies ensimmäisenä että MIHIN takarenkaat ottavat kiinni ja MIKSI. ja ottaako molemmilla puolilla. luulisi että renkaisiin olisi jäänyt "merkkejä" mihin kohtaan ne ovat raapineet kiinni. tai korin puolelle. kuten yllä todettiin niin käy pokkaamassa takalokasuojan kaarien reunat jos ottaa niihin kiinni. mutta jos ottaa sisälle lokasuojiin niin silloin vaihtoehdot ovat joko yllä esitetyt tai sitten LEKAA vaan sisälokasuojille (peltiä)...

        vanteiden ET:ssä ei ole mitään vikaa..
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • Pempe
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 111
          • Häme/maaseutu

          #5
          Valkoset kybit on ainaski homo jäykät! ja toimii
          BMW E30 316 -84
          BMW E30 316i -89
          BMW E30 323i -85
          BMW E30 325i -87
          BMW E12 520i -77

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Eipä taida nyt iskarien vaihto olla mikään ratkaisu tähän ongelmaa...
            Juhis kaiken oleellisen jo sanoikin, mutta mitään ratkaisumallia ei voi esittää ennen kuin tasan tarkkaan tiedetään mihin rengas ottaa kiinni. Eli kulma ylös, pyörä irti ja tsekkaus pyöränaukkoon(kuva?) ja eiköhän ongelma ratkea.

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15255
              • Ajamisen Iloa

              #7
              pohjaanlyöntikumit ja pientä naputtelua vaatinee...

              myös voi harkita jos haluaa suosiola vaihtaa nakit vaikka 255/35...
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • kosti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 1713
                • Vantaa/Lappeenranta

                #8
                Joo varmistan nyt vielä, mistä tarkalleen ottaa kiinni, mutta 90% varmuudella sisäkaaresta. Ongelmahan on juuri siinä, että pääsee liikaa niiaamaan perse helilahduksissa ja tuosta tulikin mieleen nuo jäykemmät iskarit.

                Vaan luulenpa, että tarttee nuo pohjaanlyöntikumit hankkia ja näyttää vähän pajavasaraa sisälokarille.
                Ex:320i Touring M-Sport -97 | E34 535i -89 | E34 525i -89

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10056
                  • KVLA

                  #9
                  Originally posted by kosti
                  Joo varmistan nyt vielä, mistä tarkalleen ottaa kiinni, mutta 90% varmuudella sisäkaaresta. Ongelmahan on juuri siinä, että pääsee liikaa niiaamaan perse helilahduksissa ja tuosta tulikin mieleen nuo jäykemmät iskarit.

                  Vaan luulenpa, että tarttee nuo pohjaanlyöntikumit hankkia ja näyttää vähän pajavasaraa sisälokarille.
                  Periaatteessahan JOUSET (jäykkyys/pituus) määräävät perän korkeuden.Kaasuiskareilla ja ilmasäätöisillä tietysti voidaan tuota tasoa muuttaa hieman.Mutta jos vaihdat jäykemmät/säädettävät "tavalliset" nesteiskarit,niin ei se riitä perän korkeuden parantamiseen jos jouset on löysät.Ne ainoastaan vaimentavat tehokkaammin perän pystyliikettä ja heilahtelua pompuissa.Kuormalla perän korkeus on sama kuin vanhoillakin vaimentajillasi.
                  Eli jos päädyt vaihtamaan iskunvaimentajat,joutunet vaihtamaan MYÖS jouset.Mutta kuten jo neuvoivatkin,niin ensinhän se on selvitettävä tuo hankauspaikka.

                  Comment

                  • kosti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 1713
                    • Vantaa/Lappeenranta

                    #10
                    minä ja minun saatanan prosenttilukuni, kävin äsken tarkemmin tutkailemassa ja jäljet antais ymmärtää, että ulkokaareen tuo ottaa kiinni. Renkaissa ei mitään varsinaista jälkeä ollut, mutta nekin viittais tuohon. Eli...kaarien pokkaus..kuka muu tuota hoitaa kuin Autotek? jos vaikka turun seudulla.
                    Ex:320i Touring M-Sport -97 | E34 535i -89 | E34 525i -89

                    Comment

                    • jmp2002
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 5727
                      • Rovaniemi

                      #11
                      SE kyllä voi olla että ne jouset on jo niin löysät.

                      entisellä kawerila oli Nissan Bluebird jossa oli jokku 17 vanteet alla, niin otti renkaat kaariin kiini jos oli 2 henkeä takana, sit kun nakkas laskun alle perä ei tipahtanu silmissä yhtään, mutta enään ei ottanut kaariin kiini vaikka oli 3 ihmistä takana. eli jäykkyys parani ja iskarit oli kokoajan samat.

                      ettei noin ole rälläkät? tai sit vaan ikätontitus?
                      E30 325i Touring -89
                      E30 325i touring -88 m50tbo
                      G20 330e M-Sport -20

                      Comment

                      • arzi
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 453
                        • Vantaa

                        #12
                        Itselläni raapii e 36´ses ulkokaaria,rengas on kulunut jonkun verran ulkoreunasta.Ihme homma sinänsä ku ei mitkään älyttömän isot kiekot alla:vanteet 17" (8 " leveä, et 38 ja rengas 225/45)Ens viikolla menee jouset ja iskarit vaihtoon.Toivottavasti on apua.

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11698
                          • Kouvola

                          #13
                          ja takaiskarit oli missä kunnossa?

                          Comment

                          • arzi
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 453
                            • Vantaa

                            #14
                            Originally posted by Esko
                            ja takaiskarit oli missä kunnossa?
                            mallia ruosteiset ja ihan loppu

                            Comment

                            • jariwelho
                              Newbiemmer
                              • Jul 2005
                              • 27
                              • Espoo

                              #15
                              Iskareilla ei ole sisäänjouston pituuden kannalta mitään merkitystä, iskarit vaikuttaa vain jouston nopeuteen ja siinäkin pääosin ulosjouston nopeuteen.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎