Kuinka iso homma on vaihtaa kansipahvi? Kansi ei oo haljennut. Vinkkejä kaipaan joltain joka on sen aiemmin tehnyt ite. Ja mitähän tuokin lysti suurinpiirtein kustantaa? Onko jotain mitä pitää erityisesti ottaa huomioon?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20B20 kansipahvi vaihto
Collapse
X
-
Kyllähän siinä monta työtuntia menee. Lisäksi kansi on aina tasohiottava moottorikoneistamossa, muuten tulee ongelmia uuden tiivisteen kanssa. Kaikki kannenpultit (venymäpultit) aina uusiksi kansiremontin yhteydessä.
Kiristys tehtävä ohjeen mukaisesti. Ajantasaisin ohje tulee yläpään tiivistesarjan yhteydessä.
Töineen, osineen ja koneistuksineen liikutaan varmaan hieman tuhannen euron paremmalla puolella kokonaishinnassa.
-
-
itse tein m50 hinnat siihen:
yläpäätiivisresarja n.150€
kannenpultit n.20€
uudet öljyt ja nesteet.
noi nyt on pakollisia, mutta kun auki kerta käyttää niin kannattaa samalla vaihtaa hihnat vesipumppu kiristimet jos viimeisestä vaihdosta aikaa taivei tietoa milloin vaihdettu. Kansi sit venttiileineen suoristukseen/ koeponnistukseen. Niiden hinnoista ei tietoa, kun ei itse tarvinnut viedä. Muutama vuosi sitten tein vectraan kansiremontin ja siihen maksoi 100€ testaus koneistamolla ja suoristus. Tiedä sit nykysin mitä maksaa ja 6 koneeseenhan se on kalliimpi.Last edited by jope88; 06-08-2015, 14:55.
Comment
-
-
Kiitoksia vastauksista. Meneeks noi pultit paskaks irrottaessa? Ja jos jättää koneistamatta ja tekee vain sellaisen väli aikaisen ratkaisun..? Uus tekniikka tulossa tuohon vuoden vaihteen jälkeen ja jos siihen asti sais jollakin patentilla kulkeen siks aikaa.. Eli riittääkö jos löisin sinne vaan uuden tiivisteen ja toivoisin parasta..? Ikinä sitä ei myydä kehtais, mutta pääsisi kulkeen siihen asti että saa toisen tekniikan. Tarkoitus vaihtaa kun tosta toisesta autosta loppuu leima niin siitä isompi kone tilalle.E61 530D, xDrive 2007
Octavia RS, 2.0tdi, 2018
Comment
-
-
Mielestäni vääräpaikka säästää toi oikaisun pois jättö, itsellä makso pelkkä m20b20 kannen oikasu 50e. Silmämääräsesti jos kansi ehjä en välttämättä koeponnistaisi jos muuten pelasi ennen remonttia. Ja pultit pakko uusia, kun omansa on venyvät. Tosin kyllä näitö on kasattu pelkästään uudella pahvilla ja pulteilla ja toivottu että kestää edes sen hetken kun auto poistuu pihasta.
Comment
-
-
Veli teki M20:iin viime syksynä kansiremontti itse. Uutta tuli ainakin;
-Kaikki tiivisteet
-Nokka-akseli
-Keinuvivut
-Keinuakselit
-Kannenpultit
-Jakopään hilut
-jne..
Lisäksi kannesta venttiilit hiottiin, kansi tasohiottiin ja ohjurikumit vaihdettiin korjaamolla.
Koko remontin loppuhinnaksi tuli aika lähelle 1000€, mutta tulipahan kerralla kuntoon.
Tehtiin laadukkailla osilla, saisi varmaan parisataa säästettyä kun ostaisi ''eiminkäänmerkkisiä-osia''.
Miksi et vaihda sitä moottoria jo nyt?Last edited by icecold; 06-08-2015, 17:34.
Comment
-
-
Originally posted by Bansku View PostMielestäni vääräpaikka säästää toi oikaisun pois jättö, itsellä makso pelkkä m20b20 kannen oikasu 50e. Silmämääräsesti jos kansi ehjä en välttämättä koeponnistaisi jos muuten pelasi ennen remonttia. Ja pultit pakko uusia, kun omansa on venyvät. Tosin kyllä näitö on kasattu pelkästään uudella pahvilla ja pulteilla ja toivottu että kestää edes sen hetken kun auto poistuu pihasta.
Painotan että autoa ei korjata vain jotenkin että menisi myyntiin vaan että kestäisi noin puoli vuotta... Edes jotenkinE61 530D, xDrive 2007
Octavia RS, 2.0tdi, 2018
Comment
-
-
Originally posted by icecold View PostVeli teki M20:iin viime syksynä kansiremontti itse. Uutta tuli ainakin;
-Kaikki tiivisteet
-Nokka-akseli
-Keinuvivut
-Keinuakselit
-Kannenpultit
-Jakopään hilut
-jne..
Lisäksi kannesta venttiilit hiottiin, kansi tasohiottiin, koeponnistettiin ja ohjurikumit vaihdettiin korjaamolla.
Koko remontin loppuhinnaksi tuli aika lähelle 1000€, mutta tulipahan kerralla kuntoon.
Tehtiin laadukkailla osilla, saisi varmaan parisataa säästettyä kun ostaisi ''eiminkäänmerkkisiä-osia''.
Miksi et vaihda sitä moottoria jo nyt?
Tekniikka vapautuu vasta kun menee leima vanhaks autosta. Ostan siis koko auton sukulais mieheltä ja vaihdan tuohon sen tekniikan ja myyn loput autosta osina mitä myytäväksi jää. Vielä vaan ei ukko suostu luopumaan kun leimaa on millä ajella. Se on sen verra mätä koriltaan ettei leimaa enään heru mutta tekniikaltaan täysi kymppi. Ajettu 170tkm ja kone huollettu läpikotaisin ihan hiljattain.E61 530D, xDrive 2007
Octavia RS, 2.0tdi, 2018
Comment
-
-
Tuossa on esimerkki hinnoista mankisella Riihimäellä..
Eli noin 200,- hionta ja ponnistus.
Nuo tosiaan edellä mainitut vaihtoon, mutta..
Samalla tosiaan kannattaa:
- läpätä venttiilit
- venttiilivarsien tiivisteet
- vesipumppu+tiiviste
- jakohihna
- jakohihnan kiristäjä
- jäähdytysnesteet
- öljyt+suodatin
- venttiilien säätö ja ilmaushelvetti
Nuo kun teet niin ei ihan heti pitäs tulla isompaa eteen, se on v-mäinen homma avata kansi uudestaan jonkun 2 euron tiivisteen takia.
Kaiken kaikkiaan koneistukset ja osat mukaan lukien kun itse tekee, 600-750e
Pelkkä perushomma ilman mitään ylimääräistä, ja itsetehtynä 300-400e (eli laitat samoilla hihnoilla sun muilla kasaan, jota en itse tekis).
Mutta jos viet jonnekin laitettavaksi, niin kallista on. 1000e menee kyllä rikki helposti, koska purku ja kasaus on aikaa vievää touhua, 6h työ x 80-100e/h..
Kannattaa soitella noita konepajoja läpi ja kysellä hintoja mitä löytyy lähimaastosta, ja aina tosite mittauksista laskun mukaan.E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
-
Katot että jakopäänkiristin ei oidä ääntä kun kädellä pyöräyttää jne. että hihna on kuosissaan ja jos kunnossa edes jotenkinniin ei muutakun nippuun. Kannen pelkkä oikaisu ei niin kallista ole että kannattaisi jättää välistä, kuitenkin pitkä alumiinikansi kyseessä ja UUDET pultit ja nippuun. Kerran tuon pitempään ei tartte kestää niin en lähtisi itsekkään uusimaan kun pakolliset ja noin itse tekisin. Turha niin venojakaan läpätä jos ei vikaa ole. Minun noi budjetti kaluston kannet on höylätty kaikki romut kannessa paikallaan jne. Ja tosiaan, minkäs takia pahvi menee vaihtoon? Pukkaa painetta vesitilaan ja hukkaa nestettä eikä puhalla kuin kylmää
E. Jos tosiaan kone huollettu läpikotaisin hiljattain niin epäilin että remmit on kuosissaan joten ei muutakun kun kansi oikasuun, uudet pultit ja pahvi ja eikun nippuun.
Itsellä edelliseen m20 koneeseen taisi mennä joku vajaa pari satkua jos työlle ei hintaa laske.
Kannenpultit 20-30e, kannen oikasu 50e, yläpään tiivistesarja taisi muistaakseni jäädä maksamaan n. 100e alennuksineen. Öljyt ja öljynsuodatin sekä nesteet oli ilmaset kun hyllystä löytyi. Kai nuokin kaupasta jotain maksaa?Last edited by Bansku; 06-08-2015, 22:01.
Comment
-
-
Morjesta!
Eli joo Jope88: lykkäs öljyt pakosarjan päälle ilmeisesti kannen tiivisteen välistä. Eikös se yleensä meinaa että kansi pahvi kabut..?
Bansku: Jakohihna ja vesipumppu tehty noin 10-11tkm sitten joten saavat jäädä kun niin lyhyestä ajasta kyse. Teki jonkin verran painetta vesitilaan kun keitti mutta ei sillai että olis letkut haljennut, sillon kun avasin paisarin korkin nii tuppas vettä pihalle puolisen litraa mutta ei muute falskannu.
Öljyä ja suodattimia löytyy onneks omasta takaa kun niitä on halvalla joskus ostettu jo varastoon
Voikohan siihen joku muukin syy olla et sylkee öljyt pakosarjan päälle kuin tuo kansipahvi? Vielä ei ole ehtinyt konetta avaan ja kattoon.. Jostain joskus luin et öljyn suodattimista olis menny lamellit tukkoon ja se olisi keittämisen aiheuttanut..? Ja kun öljyt kiehuu niin joku paikka falskaa..? Taitaa vaan olla kaukaa haettuaE61 530D, xDrive 2007
Octavia RS, 2.0tdi, 2018
Comment
-
-
Originally posted by Pleomax View PostMorjesta!
Eli joo Jope88: lykkäs öljyt pakosarjan päälle ilmeisesti kannen tiivisteen välistä. Eikös se yleensä meinaa että kansi pahvi kabut..?
Bansku: Jakohihna ja vesipumppu tehty noin 10-11tkm sitten joten saavat jäädä kun niin lyhyestä ajasta kyse. Teki jonkin verran painetta vesitilaan kun keitti mutta ei sillai että olis letkut haljennut, sillon kun avasin paisarin korkin nii tuppas vettä pihalle puolisen litraa mutta ei muute falskannu.
Öljyä ja suodattimia löytyy onneks omasta takaa kun niitä on halvalla joskus ostettu jo varastoon
Voikohan siihen joku muukin syy olla et sylkee öljyt pakosarjan päälle kuin tuo kansipahvi? Vielä ei ole ehtinyt konetta avaan ja kattoon.. Jostain joskus luin et öljyn suodattimista olis menny lamellit tukkoon ja se olisi keittämisen aiheuttanut..? Ja kun öljyt kiehuu niin joku paikka falskaa..? Taitaa vaan olla kaukaa haettua
Miten venttiilikopantiiviste voi? Ja jos avaat kuumasta koneesta korkin niin totta kai sieltä tulee nesteitä ulos.
Älä nyt pura konetta ennen kuin se on katsottu varmaksi.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostKannentiiviste taitaa olla pakosarjan alapuolella.
Miten venttiilikopantiiviste voi? Ja jos avaat kuumasta koneesta korkin niin totta kai sieltä tulee nesteitä ulos.
Älä nyt pura konetta ennen kuin se on katsottu varmaksi.Last edited by jope88; 07-08-2015, 11:21.
Comment
-
-
Jees eli taisin kirjoittaa vähän epä määräisesti.. Eli ruikkas öljyt siihen missä 6 putkeen yhdistyy 2 ja alkaa pakoputki. Siihen liittymä kohdan alapuolelle ruikkas öljyä ja anto näyttävän savu efektin, hetken jopa toivoin että palaa... Vakuutukset kun on kunnossa joo se korkin avaaminen ei olis varmaan muuten ollut kannattavaa mutta koko paisari alko turpoon niin aattelin jot fiksumpaa päästää paineet kun se et täytyy paisari saalistaa uus.. mutta siis vasta epäily tasolla tuo kansi pahvi. Tänään tai huomenna saa vasta sillai hallille tilaa et tutkimaan pääsee. Pelkään vaan et kallis remontti tulossa. Jollei saa jollakin patentilla kasaan niin sit vaan lämpöseen odottelee tekniikan luovuttajaa ja joku japsi ritsa alle siks aikaa..E61 530D, xDrive 2007
Octavia RS, 2.0tdi, 2018
Comment
-
Comment