Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 TD Mistä tietää huohottaako

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DiisseliKiisseli
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 550
    • Uusimaa

E34 TD Mistä tietää huohottaako

Öljyä löytyy tuolta imusarjan puolelta jonkin verran niin kiinnostaisi tietää että mistä se sinne tulee. Eli tuleeko se huohotuksen seurauksena vai turbon tiivisteistä vuotavana. Voiko tämän jotenkin tutkia?

Ja jos joku vielä kertoisi että miten se huohotus käytännössä menee?
  • LASSI-S
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 4918
    • hattula/hämeenlinna.

no huohotus ainakin aiheuttaa tuon ja samoten jos ahdin on hajalla ja vuotaa öljyä kompurapesään laakeripesästä. kyllähän aina ahdettu dieseli huohottaa kun on 100tkm ajettu, mulla on vedetty huohotusreiästä letku toiseen eturengaskoteloon ja kyllä sieltä vähän niitä kaasuja tulee ja kyllähän sitä öljyä tai karstaa vähän kai siinä mukanakin tulee ja kun td:n ja tds:n ilmanputsari kotelosta menee suora kanava ahtimen ilman ottoon niin kyllähän se esim jo 100tkm:n jälkeen väkisinkin vähän huohottaa imusarjaan mut jos sitä öljyä on reilusti, esim valunut jonnekkin niin sit kannattaa tutkia asiaa tarkemmin.
    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

Comment

• Heikki.Niemi
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 1180
      • Kalajoki-Bemareiden mekka

Mulla menee kans huohotin vapaasti konetilaan mutta mulle tulee siihen huohottimeen nokkaan sellanen pikkanen vapaavirtaussuodinta muistuttava putsari nokkaan niin se ei enää sit sotki konetilaa...paikallinen tarvikeliike kalajoella myy sellasia nimenomaan autoihin joissa tuo huohotin on turbokäytössä vapaana konetilassa...
      520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
      525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
      525 TDS m51d25 Touring E34 -94
      Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
      Ex-320i E30 m20b20 -86
      Ex-318i E30 m20b20 -87
      Ex-320i E30 m20b20-83

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰