Elikkäs tälläinen käyntiongelma tullut nyt tuohon toukkaan, kun ekat "kunnon" pakkaset tuli.
Aamulla 2h roikassa olleena auto starttaa nätisti ja tyhjäkäynti on n.700rpm ja käy tasaisesti, mutta sitten kun lähtee ajamaan työpaikalle, niin työpaikan pihassa tyhjäkäynti humppaa kuin vanha lypsykone ja kierrokset huitelee jossai 1500-2000rpm kohalla.
Testasin sitten yksi päivä ajella vähän enemmän, että kone varmasti lämpeää kunnolla, niin liikennevaloihin pysähtyessä ei enää humppaa niin paljon, mutta kierrokset ovat n.1500rpm.
Kierrokset saa sitten laskemaan johonkin 800-900rpm, kun kunnolla polkaisee kaasua.
Toinen käyntiongelma on sitten sellainen, että joutuu reilummin käyttämään kaasua liikkelle lähdössä tai muuten sammuu ja kastelee tulpat.
En ole vielä kerennyt itse ongelmille tekemään mitään, kun en tiedä mistä sitä lähtisi aloittamaan.
Entinen omistaja oli keväällä vaihtanu Boschin lambda anturin ja tulpat, joten ei luulis niissä ainakaa vika olevan.
Pahoittelen sekavasta tekstistä, mutta jospa tuosta sen verta saisi selkoa.
Aamulla 2h roikassa olleena auto starttaa nätisti ja tyhjäkäynti on n.700rpm ja käy tasaisesti, mutta sitten kun lähtee ajamaan työpaikalle, niin työpaikan pihassa tyhjäkäynti humppaa kuin vanha lypsykone ja kierrokset huitelee jossai 1500-2000rpm kohalla.
Testasin sitten yksi päivä ajella vähän enemmän, että kone varmasti lämpeää kunnolla, niin liikennevaloihin pysähtyessä ei enää humppaa niin paljon, mutta kierrokset ovat n.1500rpm.
Kierrokset saa sitten laskemaan johonkin 800-900rpm, kun kunnolla polkaisee kaasua.
Toinen käyntiongelma on sitten sellainen, että joutuu reilummin käyttämään kaasua liikkelle lähdössä tai muuten sammuu ja kastelee tulpat.
En ole vielä kerennyt itse ongelmille tekemään mitään, kun en tiedä mistä sitä lähtisi aloittamaan.
Entinen omistaja oli keväällä vaihtanu Boschin lambda anturin ja tulpat, joten ei luulis niissä ainakaa vika olevan.
Pahoittelen sekavasta tekstistä, mutta jospa tuosta sen verta saisi selkoa.
Comment