Joo elikkäs olis tuossa tollanen '91 520, M50:llä ja ilman mitään lisävarusteita. Yhtäkkiä lakkas lämpimän ilman tulo tuossa uudenvuodenpäivänä. Tai oikeastaan hävis osittain, ensin kuskille tuli kyllä kunnolla, mutta repsikalle vain kylmää. No ajattelin tietysti legendaaristen vesiventtiilien olevan sökönä. Olen tässä samalla joutessani myös käynyt läpi vesiventtiilien ja lämmönsäätöpaneelien väliset johdot, kaikki skulaa.
Eli siis, autosta virrat pääälle -> molemmat venttiilit naksahtaa, välillä.
Kuskinpuolen lämpötilan säätää kuumemmalle kuin repsikan -> kuskin venttiili naksahtaa välillä.
Kuskinpuolen lämpötilaa säätää ääriasennosta pienemmälle -> kuskin venttiili naksahtaa välillä.
Jostain olin lukenut venttiilien "perus-asennon" olevan auki joten kokeilin ajella johdot irti ja kappas, molemmille puolille tulee lämmintä. Kunnes seuraavana päivänä alkoi tulemaan välillä kylmää ja välillä kuumaa.
Mitä helvettiä.
Eli siis, autosta virrat pääälle -> molemmat venttiilit naksahtaa, välillä.
Kuskinpuolen lämpötilan säätää kuumemmalle kuin repsikan -> kuskin venttiili naksahtaa välillä.
Kuskinpuolen lämpötilaa säätää ääriasennosta pienemmälle -> kuskin venttiili naksahtaa välillä.
Jostain olin lukenut venttiilien "perus-asennon" olevan auki joten kokeilin ajella johdot irti ja kappas, molemmille puolille tulee lämmintä. Kunnes seuraavana päivänä alkoi tulemaan välillä kylmää ja välillä kuumaa.
Mitä helvettiä.
Comment