Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 syyläri vuotaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kentsu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1397
    • Tuusula

    E34 syyläri vuotaa

    Nonni, voi hitsi voi harmi...

    Jäähdytin näkyy lorottavan aika huolella, onneks ei kerenny keittää. En päässy tutkimaan auton alta, mutta vuoto ei ainakaan ole siitä vasemman alapään letkun juuresta eikä paisuntasäiliöstä. Jostain vasemmalta alapäästä näyttäis tulevan. Täytyy vielä tutkii tarkemmin ku kerkee mutta oisko kokemuksia onko tyypillistä että siellä joku proppu vuotaa? Ja jos syyläri on paska nii voiko korjata? Kyseessä '89 520iA tykki, ja automaatti kun on niin epäilen että syylärin vaihtokaan ei ihan halpaa huvia ole.
    Ex: 523iA '97, 520iA '89
    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Olisko niinkin yksinkertainen vika että se tyhjennysroppu alhaalta on löystynyt tai ropun tiiviste on hajonnut.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Kump
      Bimmer Rookie
      • Jan 2005
      • 83

      #3
      Seiskassa e32 oli samanlainen vuoto.

      Tyhjennys ruuvi(muovinen) oli haljennut ja vuoti välillä oikeen kunnolla. BMW huollossa pistivät metallisen pultin tilalle,voiko tulla ongelmaa kun metalli laajenee lämmetessä?

      Kump

      Comment

      • hkreivi
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 247
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Kentsu
        Kyseessä '89 520iA tykki, ja automaatti kun on niin epäilen että syylärin vaihtokaan ei ihan halpaa huvia ole.
        Itse vaihdoin samanlaiseen autoon (520 iA -89) syylärin, maksoi 250€ uusi.
        Tarvike tosin, mutta ihan identtisen näköinen ja erittäin hyvin toimi.

        Suosittelen syylärin ostoa ja nimenomaan tarvike sellaisen.
        Last edited by hkreivi; 14-04-2005, 09:51.
        ---------------------
        Mercedes-Benz E230 -98
        V40 T4 -98
        Mercedes Benz A -99
        E34 520iA -89

        Comment

        • mailman
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 8003
          • Vantaa

          #5
          Omaani vaihdettiin uusi syyläri joulun tienoilla, oli myöskin ns. tarvike, mutta identtinen originaalin kanssa. Töineen aikatasan 300e. Paikkana Tapiolan Esso.
          Joten ei tuo nyt kovin kallista, imo, ole.
          G01 ///M40i '19
          F48 xDrive20i ///M-Sport '18
          E39 ///M5 '00

          Comment

          • Kentsu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1397
            • Tuusula

            #6
            Jep, kiitti vinkeistä. Itsekin toivon että se ois juuri tuo tyhjennysproppu mutta en oikeen päässy vielä toteamaan.. Syyläri 250 e, eihän tuo nyt niin älyttömän paha... Jos vien Laakkoselle niin maksaa töineen varmaan jonkun uuden mopon verran 750 e tms
            Ex: 523iA '97, 520iA '89
            /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              www.varaosahaku.fi 60-120€

              Comment

              • jani73
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 4328
                • Turku

                #8
                Ole huoleti.

                Originally posted by Kump
                BMW huollossa pistivät metallisen pultin tilalle,voiko tulla ongelmaa kun metalli laajenee lämmetessä?

                Kump
                Ei tule ongelmia. Tuollainen pieni pultti laajenee noilla lämpötiloilla ehkä pari sadasosamilliä, ja se ei tunnu muovisessa syylärissä missään.

                Comment

                • Kentsu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1397
                  • Tuusula

                  #9
                  Voi pärskeleissön..

                  Ensi diagnoosi oli väärä, nesteet pulppuaa ulos paisuntasäiliön pohjan ja syylärin välistä. Joku kertoi että jos syylärin ilmaruuvi vuotaa niin voi näyttää että paisari vuotaa, tää on zekattu, ilmaruuvin o-rengas on ok.

                  Itse ongelmaan: Miten he_vetissä saan vanhan paisuntasäiliön irti? Siis jos kokemusta on niin pliiis!

                  Räjäytyskuvasta näyttäisi että kun sen paisarin yläpuoliset kiinnikkeet on veke niin lähtee nostamalla


                  Noh, kehitin kuvassa näkyvän "kahvan". Jatkovarsi kahvan väliin, ukko konehuoneeseen seisoo ja tempomaan kaksin käsin ylöspäin; paskat, ei lähde. Että tuota pitääkö tuo vanha paisari nyt lyödä vaan kylmästi palasiksi?
                  Ex: 523iA '97, 520iA '89
                  /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                  Comment

                  • hkreivi
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 247
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Kentsu
                    Voi pärskeleissön..

                    Ensi diagnoosi oli väärä, nesteet pulppuaa ulos paisuntasäiliön pohjan ja syylärin välistä. Joku kertoi että jos syylärin ilmaruuvi vuotaa niin voi näyttää että paisari vuotaa, tää on zekattu, ilmaruuvin o-rengas on ok.

                    Itse ongelmaan: Miten he_vetissä saan vanhan paisuntasäiliön irti? Siis jos kokemusta on niin pliiis!

                    Räjäytyskuvasta näyttäisi että kun sen paisarin yläpuoliset kiinnikkeet on veke niin lähtee nostamalla


                    Noh, kehitin kuvassa näkyvän "kahvan". Jatkovarsi kahvan väliin, ukko konehuoneeseen seisoo ja tempomaan kaksin käsin ylöspäin; paskat, ei lähde. Että tuota pitääkö tuo vanha paisari nyt lyödä vaan kylmästi palasiksi?
                    Se lähtee kun otat yläpuolelta korkin ympärillä olevan kiinnikkeet pois ja nostat(te) lujasti. Me tehtiin kans tuon tyylinen sydeemi, puu tuosta reijästä läpi ja nostamaan kahteen mieheen. Jos ei lähde, kolmas vielä hieman "koputtelee" puuta.

                    Mutta tiukassa se tosiaan on.
                    ---------------------
                    Mercedes-Benz E230 -98
                    V40 T4 -98
                    Mercedes Benz A -99
                    E34 520iA -89

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎