Elikkäs tuli ostettua otsikonmukainen bmw, jossa oli pari kiertokankea tehnyt ikkunan lohkoon, ajatuksissa pyörinyt että tekisin siitä hauskan lelun.
Heti ensialkuun sanon että minulla ei ole mitään tunnesidettä mihinkään automerkkiin ja tulen käyttämään niitä osia, mitkä saa järkevään hintaan/ istuu hyvin.
Koneeksi on ollut muutama vaihtoehto, nyt varmimmalle näyttää nissanin 150hp SR20DE-moottori, laatikoksi joko iso zf/200sx laatikko, kumpaa suosittelette? Kytkinkopan saisin moottorissa olleesta laatikosta (vetovammaisesta peräisin, joten ei haittaa silpoa) ja tiedän osaavia ihmisiä hitsaamaan sen zf:ään kiinni.
Jos laitan zf niin mikä kytkin, nissaniin joku omasa vai esim m3 kytkin jonka muovaa istumaan nissanin vauhtipyörään?
Mistä perä? Nissanin koko takakelkkoja lsd:llä oli tarjolla 500-700€. saako mistään bemarista vastaavaa, pitävää kitkalukkoa joka kävisi helpommin?, autolle ei ole suunniteltu mitään budjettia, mutta mitä halvempi, yleisempi ja helpompi hommata, sen parempi (tulen rikkomaan varmasti vetareita, laatikoita, kytkimiä, periä, jne)
Moottorin ohjaus säilyy vakiona näin ensialkuun, jos vaihdan toiseen niin poksin valmistaja on haltech, se on jo päätetty.
Huomioitavia asioita ja vinkkejä kaipailisin
Esim mistä täyssäätöinen alusta, jonka saa ihan maihin ja tarvittaessa hiekkatiellekkin kelpaavaksi?
Spacerit vai uudet navat, vanteiksi tulossa jdm-henkiset rotat, jakoina oli vain 5x100/ 5x114,3?
Ym asian henkeen liittyviä kommentteja/ vinkkejä saa heittää, koriin tulee keskikaari ja sivuille tukea, muuten aika avoinna suunnitelmat (ei oo tarkoitus kisata, vaan harrastaa viikonloppuisin autolla hauskaa ja vuokrata rataa kavereiden kesken)
Heti ensialkuun sanon että minulla ei ole mitään tunnesidettä mihinkään automerkkiin ja tulen käyttämään niitä osia, mitkä saa järkevään hintaan/ istuu hyvin.
Koneeksi on ollut muutama vaihtoehto, nyt varmimmalle näyttää nissanin 150hp SR20DE-moottori, laatikoksi joko iso zf/200sx laatikko, kumpaa suosittelette? Kytkinkopan saisin moottorissa olleesta laatikosta (vetovammaisesta peräisin, joten ei haittaa silpoa) ja tiedän osaavia ihmisiä hitsaamaan sen zf:ään kiinni.
Jos laitan zf niin mikä kytkin, nissaniin joku omasa vai esim m3 kytkin jonka muovaa istumaan nissanin vauhtipyörään?
Mistä perä? Nissanin koko takakelkkoja lsd:llä oli tarjolla 500-700€. saako mistään bemarista vastaavaa, pitävää kitkalukkoa joka kävisi helpommin?, autolle ei ole suunniteltu mitään budjettia, mutta mitä halvempi, yleisempi ja helpompi hommata, sen parempi (tulen rikkomaan varmasti vetareita, laatikoita, kytkimiä, periä, jne)
Moottorin ohjaus säilyy vakiona näin ensialkuun, jos vaihdan toiseen niin poksin valmistaja on haltech, se on jo päätetty.
Huomioitavia asioita ja vinkkejä kaipailisin
Esim mistä täyssäätöinen alusta, jonka saa ihan maihin ja tarvittaessa hiekkatiellekkin kelpaavaksi?
Spacerit vai uudet navat, vanteiksi tulossa jdm-henkiset rotat, jakoina oli vain 5x100/ 5x114,3?
Ym asian henkeen liittyviä kommentteja/ vinkkejä saa heittää, koriin tulee keskikaari ja sivuille tukea, muuten aika avoinna suunnitelmat (ei oo tarkoitus kisata, vaan harrastaa viikonloppuisin autolla hauskaa ja vuokrata rataa kavereiden kesken)
Comment