Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34, 1990, 518 Rataleluksi, tekniikkaswappi jne suunnitteilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaketsyygeli
    Newbiemmer
    • Jan 2016
    • 20
    • Finland

    E34, 1990, 518 Rataleluksi, tekniikkaswappi jne suunnitteilla

    Elikkäs tuli ostettua otsikonmukainen bmw, jossa oli pari kiertokankea tehnyt ikkunan lohkoon, ajatuksissa pyörinyt että tekisin siitä hauskan lelun.

    Heti ensialkuun sanon että minulla ei ole mitään tunnesidettä mihinkään automerkkiin ja tulen käyttämään niitä osia, mitkä saa järkevään hintaan/ istuu hyvin.

    Koneeksi on ollut muutama vaihtoehto, nyt varmimmalle näyttää nissanin 150hp SR20DE-moottori, laatikoksi joko iso zf/200sx laatikko, kumpaa suosittelette? Kytkinkopan saisin moottorissa olleesta laatikosta (vetovammaisesta peräisin, joten ei haittaa silpoa) ja tiedän osaavia ihmisiä hitsaamaan sen zf:ään kiinni.

    Jos laitan zf niin mikä kytkin, nissaniin joku omasa vai esim m3 kytkin jonka muovaa istumaan nissanin vauhtipyörään?

    Mistä perä? Nissanin koko takakelkkoja lsd:llä oli tarjolla 500-700€. saako mistään bemarista vastaavaa, pitävää kitkalukkoa joka kävisi helpommin?, autolle ei ole suunniteltu mitään budjettia, mutta mitä halvempi, yleisempi ja helpompi hommata, sen parempi (tulen rikkomaan varmasti vetareita, laatikoita, kytkimiä, periä, jne)

    Moottorin ohjaus säilyy vakiona näin ensialkuun, jos vaihdan toiseen niin poksin valmistaja on haltech, se on jo päätetty.

    Huomioitavia asioita ja vinkkejä kaipailisin

    Esim mistä täyssäätöinen alusta, jonka saa ihan maihin ja tarvittaessa hiekkatiellekkin kelpaavaksi?
    Spacerit vai uudet navat, vanteiksi tulossa jdm-henkiset rotat, jakoina oli vain 5x100/ 5x114,3?

    Ym asian henkeen liittyviä kommentteja/ vinkkejä saa heittää, koriin tulee keskikaari ja sivuille tukea, muuten aika avoinna suunnitelmat (ei oo tarkoitus kisata, vaan harrastaa viikonloppuisin autolla hauskaa ja vuokrata rataa kavereiden kesken)
    E36 318IS
    E46 328I

    +Kymmeniä muilta merkeiltä
  • Zetz
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 3230
    • Joensuu

    #2
    jos on tavoitteena tuo 150hp moottorin asennus niin pääset hieman helpommalla kun asennat bemarin oman m50b20 moottorin jossa on jo saman verran voimaa. m50b25 moottorin asennat niin olet jo ihan eri teholuokassa, pienillä piristyksillä yli 200hp
    puh/txt/whatsapp: 0452673541
    näillä mennään talvella:
    e39 523ia arctic silver
    e87 116i Japanrot
    ja näillä kesällä:
    e30 328i *Rot m50b28

    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Helpoin lukko E34 koppaan on varmaan E34:n oma lukkoperä.
      Ei kustanna edes tuota 500euroa.

      Comment

      • kaketsyygeli
        Newbiemmer
        • Jan 2016
        • 20
        • Finland

        #4
        En oikein bemarin omasta koneesta tykkää, kun en tunne. Nissanin kone jo löytyy, halu on tehä erilaista ja neon hyvin tuttuja vehkeitä. Kunkahyvin bemarin oma lukko kestää?
        E36 318IS
        E46 328I

        +Kymmeniä muilta merkeiltä

        Comment

        • Zetz
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 3230
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by kaketsyygeli View Post
          En oikein bemarin omasta koneesta tykkää, kun en tunne. Nissanin kone jo löytyy, halu on tehä erilaista ja neon hyvin tuttuja vehkeitä. Kunkahyvin bemarin oma lukko kestää?
          Kestää
          puh/txt/whatsapp: 0452673541
          näillä mennään talvella:
          e39 523ia arctic silver
          e87 116i Japanrot
          ja näillä kesällä:
          e30 328i *Rot m50b28

          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

          Comment

          • jj5
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1332
            • pks

            #6
            Originally posted by Zetz View Post
            Kestää
            Ja samoin m50 moottori, varsinkin ilman vanosta, tuntuu kestävän mitä vaan.
            sigpic

            Comment

            • Pekka_L
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 97
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by kaketsyygeli View Post
              En oikein bemarin omasta koneesta tykkää, kun en tunne. Nissanin kone jo löytyy, halu on tehä erilaista ja neon hyvin tuttuja vehkeitä. Kunkahyvin bemarin oma lukko kestää?
              Multa löytyisi ylimääräisenä kokonainen m50b25tu tekniikkapaketti laatikkoineen kaikkineen.. e34 525i lähtöisin oleva siis..

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎