Announcement

Collapse
No announcement yet.

e 34 coolant level ilmoitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JuRi
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 147
    • Kotka

    e 34 coolant level ilmoitus

    Jokusen aikaa sitten kyselin tällä palstalla "coolant level" ilmoituksesta. No vastauksena sain, että tasopinta-anturi paisuntasäiliön pohjassa on rikki. Näinhän se sitten oli. Nyt toimii taas eikä tule mitään ilmoituksia jäähdytysvedestä. Anturi maksoi 24 ekeä. Täytyi asennuttaa se kun ei ollut itsellä paikkaa missä tehdä. Asennus maksoi noin saman kuin anturi. Mutta toinen asia. Luin jonkun löytäneen etumaton alta ruostetta ym. epämääräistä. Tietääkö kukaan miten maton saisi ylös käyttämättä liikaa väkivaltaa. Ainakin kynnyslista pitäisi saada pois.Mitenköhän on kiinni. Liikkuu kyllä pituussuuntaan. Ei uskalla kunnolla repäistä kun on sen verran vanha auto (-91) saattaa olla jo lista hapertunut. Kun painelee mattoa, niin se joustaa niin kuin suolla kävelisi, mutta lienee kuuluvan kuvaan. Ja onkohan siellä maton alla mitään tuuletusputkia?.
    Last edited by JuRi; 15-04-2005, 12:58.
  • Aksu|
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1063

    #2
    Originally posted by JuRi
    .....Ainakin kynnyslista pitäisi saada pois.Mitenköhän on kiinni. Liikkuu kyllä pituussuuntaan. Ei uskalla kunnolla repäistä kun on sen verran vanha auto (-91) saattaa olla jo lista hapertunut...
    Mutta niin se vaan pitää tehdä, kunnolla repäistä, jos sen listan haluaa irti. Uusia kiinnikkeitä saa jälleenmyyjiltä. Listojakin löytyy varmasti käytettynä, jos sen halki asti saa kiskottua
    EX:
    328CiA -99
    525tdsA -98
    525i -93
    316i -95
    Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

    Comment

    • O.K.
      Moderator
      • Nov 2003
      • 4854
      • Espoo

      #3
      Mulla sitä ruostetta ainakin oli ja matot märkänä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=22150. Tuuletusta maton alla ei ole, kiki tosin oli porannut reiät takajalkatilan ilmaputkeen. Maton saa nostettua tällä tavalla(ei kokonaan irti, koska en tutkinut kaasupolkimen tai kaasupolkimen "rajoittimen" kiinnitystä):

      -Irrota kynnyslista, lähtee irti työntämällä ruuvimeisseli jalkatilan puolelta ja kampeamalla ylöspäin. On kiinni edessä 4 muovikiinnikkeellä (takajalkatilan listassa 3 kiinnikettä), itsellä kiinnikkeet kestäneet useita irrtouksia.
      -Irrota konepellin avausvipu (muovisuojan alla yksi tähtipäinen ruuvi).
      -Kick-paneeli ja kaiutin on kiinni neljällä 1/2 kierrosta käännettävällä muovikiinnikkeellä. Mukana tulee myös kaiutin, joten siitä pitää irrottaa johdot. Irrotus helpottuu vielä enemmän, jos nostaa oven tiivisteen pois tämän osan päältä.
      -Irrota penkin mahdollinen sähköjohto ja turvavyön automaattinen korkeussäädön vaijeri (http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=32095)
      -Penkki on kiinnitetty takaa 2 torx-kantaisella (koko 16) pultilla, edessä pelkät koukut. Eli penkki eteen, pultit auki, penkin selkänojan kääntö niin taakse kuin mahdollista ja sitten sen saakin käännettyä irti koukuista.
      -Irrota turvavyön korkeussäädön palikka korin poikkipalkista (tämä on vaikein kohta, itse ainakin revin irti sitä enempää hienostelematta, koska vaijeri oli poikki jo valmiiksi). Kannattaa ehkä porata pidikkeet irti ja ostaa uudet tms., tuntuvat nimittäin olevan aika tiukassa.
      -Etumaton reuna menee takapenkin maton alle, mutta lähtee irti ihan nostamalla B-pilarin puoleisesta kulmasta.

      -Jos haluat koko maton pois, niin sitten pitää poistaa myös polkimien yläpuolella oleva kojelaudan muovisuojus. Se on kiinni 4(?) ruuvilla. Irrottaminen helpottuu, jos irrotat myös ilmantuloputken (kiinni kyseisessä suojassa parilla ruuvilla). Lisäksi poljinten välissä on kaksi 1/2 kierrosta kierrettävää kiinnikettä.
      -Sitten pitää ihmetellä vielä kaasupolkimen kiinnityksen irrottaminen, josta lisää http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=31865
      -Kokonaan irrotetun maton saa ehkä poistettua autosta ilman että tarvitsee irrottaa turvavyön korkeussäädön palikkaa, koska mattoa voi työntää sopivasti taaksepäin.

      Ja kuivauksen hoidin auton sisälämmittimellä maton ollessa käännettynä auki. Puhalluskohtaa muutin noin tunnin välein ja kyllä se päivässä tuntui aika hyvin kuivuvan.

      EDIT: Kannattaisi varmaan laittaa vastaus myös "coolant level" http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=30678 -topicciin, niin on ratkaisu samassa paikassa kuin ongelmakin
      Last edited by O.K.; 15-04-2005, 09:07. Reason: ehdotus vastaamisesta myös ongelman topicciin
      Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
      Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
      E34 525i

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎