Riippuu vähä mis paisuntasäiliö..Jos rintapellin edessä ni itse ainaki silleen et 1,5 l pullo kokoajan täynnä nestettä ja ilmausruuvi auki..lämpöö ku tulee ni jees homma..Kännissä vaikee kirjottaa..Leka varmaan pistää linkkiä tai jtn..=)
Tuossa esim. M30 moottorisiin. Keula kannattaa ajaa ylämäkeen niin helpottaa vähän, lämppärinletkujen puristelu auttaa myös. Muistakaa katsoa että paisuntasäiliössä riittää nestettä koko ajan...
Tuossa jokin aika sitten huomasin ikäväkseni, että autoni lämmityslaitteesta ei tule lämmintä.
Vika ilmaantui, kun auto oli seissyt pari tuntia pihassa, eli mitään sille ei sillä aikaa tehty.
Lämmintä tulee normaalisti jos moottorin kierrokset on alle 1450, mutta jos yli 1500, niin alkaa sisälle tuleva ilma jäähtyä, aiheuttaen hypotermiaa.
Tänään, kun asensin lohkolämmittimen ja ilmasin järjestelmän (rampilla, nokka ylöspäin) niin vika ei siltikään poistunut vaan ilma jäähtyy tasan samoilta kierroksilta.
Vikaa ei ilmeisesti voi aiheuttaa mikään muu, kuin että lämppärinkennossa on ilmaa.
Kysymys kuuluukin, että millä sen kennon saa ilmattua kunnolla/onko kennossa oma ilmausruuvi? Auto on E28 528i M30B28.
Entä paljonko olette nostaneet nokkaa ylemmäs, kuin perää? Riittäkö 50cm?
EDIT: Olen kyllä lukenut kaikki haulla löytämäni topicit ja selannut FAQin läpi. Onko kellään muita vika vaihtoehtoja? Entä onko tuo moottori muuten vaikea ilmata? Kauanko ilmaamiseen olette saanut aikaa kulumaan? Edelliseen M10-koneeseen riitti, kun kippasi litkut sisään...
Comment