Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i E34:sta ostamassa, mitä vinkkejä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janne S
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 437
    • Keminmaa

    520i E34:sta ostamassa, mitä vinkkejä?

    Eli lehdestä bongasin tollasen vm- 90 ja 180tkm ajetun yksilön ja ajattelin käydä viikolla kattoon ja koeajaan. Mitä kannattaa tarkistaa esim. tyyppiviat ja mitä ei normaalisti auton koeajolla huomaa? Niin ja minkälaiseen kulutukseen ootte päässyt?
    Last edited by Janne S; 17-04-2005, 19:29.
    ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
  • arsca77
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 141
    • Nokia

    #2
    Vm-90 on vielä vanhalla m20 koneella ja loppuvuodesta -90 on tullut m50 24v. Suosittelen vain jos uudempi m50-> tehokkaampi+taloudellisempi. Kilometrit kannattaa selvittää. Tietysti ruosteet jota saattaa olla ovien alareunoissa ja etulokasuojien alahelmassa.
    735ia E23 -85

    Comment

    • Janne S
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 437
      • Keminmaa

      #3
      Joo eipä tuota hoksannu kysyä kummalla koneella se on. M20 on ilmeisesti 125hv ja M50 150hv.
      ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

      Comment

      • -kiki-
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1160
        • Hämeenkyrö

        #4
        juu bongaappa vaan tuo uudempi koneisempi ja sekin mielellään 11/92 jälkeinen "vanos"
        F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

        Comment

        • Anselmo H
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2003
          • 942
          • Vantaa

          #5
          Samaa mieltä että kannattaa etsiä mielummin M50-koneista. Jos kuitenkin tuo olisi se pelien peli, niin katso ettei ole kansivikainen (nesteet sekaisin, lämmön seilaus yms.). Alustassa on aika todennäköisesti väljää, searchilla löytyy mitä kaikkea voi olla vaihtokunnossa. Jos puslien, iskarien, nivelien yms. vaihtelu ei ahdista ja hinta on kohdallaan, niin siitä vain kauppoja tekemään. Aika vähän väittää myyjä olevan kilsoja.

          Ja kuluttaahan se, joku on kai päässyt laboratorio-olosuhteissa E34:llä alle 10l/100km (sekalaista ajoa).
          F11 523iA Touring
          E93 325i cabrio
          E81 116i
          Triumph Daytona 955i

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            #6
            Originally posted by arsca77
            Vm-90 on vielä vanhalla m20 koneella ja loppuvuodesta -90 on tullut m50 24v. Suosittelen vain jos uudempi m50-> tehokkaampi+taloudellisempi. Kilometrit kannattaa selvittää. Tietysti ruosteet jota saattaa olla ovien alareunoissa ja etulokasuojien alahelmassa.
            Vähä niinku kaverin autossa on, vai
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • paranoid
              Bimmer Rookie
              • Sep 2004
              • 106

              #7
              Originally posted by Kadunvaltaaja
              Ja kuluttaahan se, joku on kai päässyt laboratorio-olosuhteissa E34:llä alle 10l/100km (sekalaista ajoa).
              http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=2638

              Comment

              • O.K.
                Moderator
                • Nov 2003
                • 4854
                • Espoo

                #8
                Etujalkatilojen tulppien ympäriltä ruostuu/kastuu ja lisäksi vedenpoistoputkien tukos voi ruostuttaa rintapellin (katso http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=22150). Ja tosiaan helmoista kannattaa tarkistaa ruosteen varalta ainakin tunkkauskohdat.

                Kannattaa tarkistaa myös päästöt, koska lambdan kanssa voi olla ongelmia. Korjauksena lambda vaihtoon tai moottorin säätöä. Syyläri voi vuotaa kennon ja muovisen paisuntasäiliön välistä ja tuossa edellä jo mainittiinkin kansivian mahdollisuus (eli takista öljyjen kunto).

                Hyvä ajettavuus ja alusta aiheuttaa vastaavasti sen, että osia/puslia kuluu jonkin verran. Esimerkiksi takapään apurungon puslat saattavat vaatia vaihtoa (perä tuntuu kuuluvan eri autoon muun kanssa) tai etupäässä on väljää (kolahtelee tms, syy koiranluu tai tukivarsi).

                Tarkista "check control" (vikailmaisin) toiminta esim. poistamalla joku polttimo takavaloista. Tällöin pitäisi tulla virheilmoitus mittaristoon.

                Eiköhän siinä ole näin alkuunsa muutamia tyyppivikoja.
                Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                E34 525i

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎