Announcement

Collapse
No announcement yet.

e 34 kotelon vedentyhjennys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JuRi
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 147
    • Kotka

    e 34 kotelon vedentyhjennys

    Löysin kuskin ja repsikan puolelta pohjasta palkin vierestä vedentyhjennysropun. En viitsinyt vielä käydä väkivalloin yrittämään poistaa niitä mahdollisen vedentyhjennyksen vuoksi. "Ropuissa" on neljä liparetta ja näyttäisi siltä ,että ne työnnettäisiin sisäpuolelle ja vedettäisiin niistä lipareista takaisin paikalleen. Lieköhän kukaan ottanut sellaisia pois ja tietäisi onko propun toisella puolella laippaa, vaiko vedetäänkö se pelkästään ulos. Ohessa kuva propusta. On aika homma aukoa matot ylös joten tuli vaan mieleen , että ottamalla noi pois ja laskemalla mahdollisen veden pois ja sitten vaan reiästä lämmintä ilmaa sisään niin eiköhän kuivaisi (jos ei matot ole märkiä). Kun kokeilin pumpulipuikolla koteloa niin se tuntui kyllä kostealta. Tuo tulppa on poteron pohjalla, ainakin pumpulipuikko meni kokonaan sisään rei´istä (4 kpl) mitkä olivat matossa kuskin penkin kohdalla. Hyvä puoli oli, että puikon pää oli kirkas joten ei siellä taida ruostevettä olla.
    Attached Files
    Last edited by JuRi; 18-04-2005, 08:55.
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    #2
    Usko tai älä, mutta mulla oli lähtenyt pois ihan itsellään, tekemättä mitään ;-)
    Ääänieristeet olivat märät, laitoin vaan perus kumitulpan tarvikeliikkeestä siihen.

    No sulla näyttää olevan fiksusti paikoillaan joten miksi otat pois? Jos kosteutta haluat tutkia, niin ota ennemmin lattiamattoa ylös ja vaikka sisäpuhallin puhisemaan jos on kosteaa.
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • O.K.
      Moderator
      • Nov 2003
      • 4854
      • Espoo

      #3
      Edelleenkin suosittelen mattojen nostamista ylös ja jos tulppa on kunnossa, niin ei sitä kannata avata. Jos lattiamatot ovat märkiä/kosteita, on vesi imeytynyt niihin äänieristeisiin sen verran hyvin ettei niitä tuon reiän kautta kuivata, vaan matto pitää nostaa ylös ja laittaa puhallin puhaltamaan.

      En usko, että nuo muutenkaan ovat vedentyhjennystulppia. Ennemminkin tulee mieleen, että tehtaalla on noista rei'istä valutettu liiat maalit tms. uppokäsittelyssä jalkatilan "altaaseen" jäävät nesteet pois.
      Last edited by O.K.; 18-04-2005, 08:40.
      Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
      Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
      E34 525i

      Comment

      • 535_M5
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 221
        • Masku

        #4
        Originally posted by O.K.
        En usko, että nuo muutenkaan ovat vedentyhjennystulppia. Ennemminkin tulee mieleen, että tehtaalla on noista rei'istä valutettu liiat maalit tms. uppokäsittelyssä jalkatilan "altaaseen" jäävät nesteet pois.
        Sama luulo täälläkin sillä eihän nuo korkit edes ole lattian matalimmalla kohdalla vaan sellaisen pokkauksen päällä, muistaakseni.

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          #5
          Niin ja noita on ikävä rupee tiivistelemään sen jälkeen kun ne on ottanut kerran pois, eli penkit ulos ja matto kuivumaan aurinkoon
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • mr.b
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 169
            • pietarsaari

            #6
            eikä ne vissiin edes ole tarkotettu mikskään vedentyhjennysroppuiksi vaan tehtaalla kun autot ruoste suojataan upottamalla niin sillon ylimääräiset valuu niistä reiistä ulos.
            BMW 320iA Touring -95
            Porsche 944 -86
            Buell xb9r -03
            Marin san rafael ~89
            Jalat -70

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3402
              • Tre

              #7
              Originally posted by 535_M5
              Sama luulo täälläkin sillä eihän nuo korkit edes ole lattian matalimmalla kohdalla vaan sellaisen pokkauksen päällä, muistaakseni.
              Niin no, ei se maalikaan sinne pokkauksen päälle kiipeä ;-)
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎