Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 535i käyntihäikkää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fore
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2012
    • 986
    • Espoo

    E34 535i käyntihäikkää

    Noniin, nyt kun sain jumittuneen startin tosta vaihettua, ja koitin käymään, niin tulin iloiseksi. Auto toimi moitteetta, ja annoin lämmetä rauhassa.

    Ja sitten kaikki meni päin helvettiä. Röpöttää aivan vitusti, ei meinaa pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä ja tuntuu kuin kävisi ehkä kolmella pytyllä. Ottaa kyllä kierroksia jonkun verta, mutta käynti ei parane vaikka jenkaa antaisikin. En uskaltanut "loppuun asti" kierrättää. Ihan tolkuton pauke putkessa ja omistajalla vitun paha mieli.

    Lisäksi toi EML-valo pomppas päälle kun auto lämpesi, vaikkei tässä sitä sähköistä läppää + potentiometrihässäkkää olekaan.

    Sytkävika, anturivika vai joku muu vika?

    Kellään ollut vastaavaa ongelmaa tai jopa saanut sitä ratkaistua? Jossei ole omakohtasta kokemusta mutta jotain johtopäätöksiä niin saa mielellään myös jakaa.

    EML-valo; varmaan vaan häikkää mittaristossa, ei luulisi haittaavan muuten mitään, kun ei sitä yksikköä ole.

    Auto siis vm. 88 ja vaijerikaasulla.
    e34 535i -88
    f30 328i -12
    VW 1302 -71
    Originally posted by axu100
    jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...
  • Micce///M
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2008
    • 3552
    • Hämeenlinna

    #2
    Lambdan liitin kannattaa tsekata siitä startin lähettyviltä, en tiedä vetääkö se moottoria noin sekasin? Mutta liitin kun on puoliksi irti, niin heti koneen lämmetessä käynti on aika huonoa ja tuntuu ettei käy kaikilla ennen kun saa kunnolla kierroksia.
    Tappelin aikanaan käyntiongelman kanssa monta iltaa, ratkaisu löytyi kiristämällä lambdan liitin.

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Kannattaa ainakin katsoa jakajan kannen alle.

      Comment

      • Klasu-
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 546
        • Helsinki

        #4
        Ja sitten tietysti näistä ihan perusasioista se latausjännite.

        Josko laturi on seisonnan aikana tykännyt huonoa, ja käydessään tyhjensi akun niin, ettei toimi enää kunnolla.

        Comment

        • fore
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2012
          • 986
          • Espoo

          #5
          Kiitoksia vastauksista. Katson edellämainittuja kun pääsen auton kimppuun perjantaina.

          Latausjännitettä en ehkä epäile, johtuen;

          1. Auto käyntiin ja lämpimäksi
          2. Rupesi rötään
          3. Sammutin, akku irti noin 10 min ja uudelleen käyntiin (startti pyörii niin kuin kuuluukin etc.)
          4. Rötääminen jatkuu

          Jos akun varaus olisi tippunut niin alas, ettei enää pelaa niin tuskin sen jälkeen enää pyörähtää startti puoltaa kierrosta enempää. Latausjännite mulla ollut yleensä 13,57 ja 13,84 välillä, joten tuskin siitä kikastaa. Latausvalokaan ei pala.

          Tarkistan kyllä senkin tosin.
          e34 535i -88
          f30 328i -12
          VW 1302 -71
          Originally posted by axu100
          jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...

          Comment

          • Zetz
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 3229
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by fore View Post
            Kiitoksia vastauksista. Katson edellämainittuja kun pääsen auton kimppuun perjantaina.

            Latausjännitettä en ehkä epäile, johtuen;

            1. Auto käyntiin ja lämpimäksi
            2. Rupesi rötään
            3. Sammutin, akku irti noin 10 min ja uudelleen käyntiin (startti pyörii niin kuin kuuluukin etc.)
            4. Rötääminen jatkuu

            Jos akun varaus olisi tippunut niin alas, ettei enää pelaa niin tuskin sen jälkeen enää pyörähtää startti puoltaa kierrosta enempää. Latausjännite mulla ollut yleensä 13,57 ja 13,84 välillä, joten tuskin siitä kikastaa. Latausvalokaan ei pala.

            Tarkistan kyllä senkin tosin.
            kampuran asentotunnistimen piuha pompannut pois kiinnikkeistään ja hankautunut vesipumpun hihnapyörään, itsellä oli vastaavat oireet ja oli juurikin tuo asentotunnistimen piuhan kuori hankautunut puhki.
            puh/txt/whatsapp: 0452673541
            näillä mennään talvella:
            e39 523ia arctic silver
            e87 116i Japanrot
            ja näillä kesällä:
            e30 328i *Rot m50b28

            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

            Comment

            • fore
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2012
              • 986
              • Espoo

              #7
              Originally posted by Zetz View Post
              kampuran asentotunnistimen piuha pompannut pois kiinnikkeistään ja hankautunut vesipumpun hihnapyörään, itsellä oli vastaavat oireet ja oli juurikin tuo asentotunnistimen piuhan kuori hankautunut puhki.
              Taitaa olla tämä. Ainakin johto on nirhautunut jonkinverran. Saa nähdä kun saa vaihdon suoritettua, toivottavasti ei sada
              e34 535i -88
              f30 328i -12
              VW 1302 -71
              Originally posted by axu100
              jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎