Announcement

Collapse
No announcement yet.

518i E34 (M40B18) tietoa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarru
    Newbiemmer
    • May 2016
    • 1
    • Suomi

    518i E34 (M40B18) tietoa?

    Terve vain kaikille.

    Tuli hommattua talouteen otsikon mukainen kulkine vuosimallia 1991 ja ajokilometrejä 300tkm. Mitään aikaisempaa kosketuspintaa ei ole tätä ennen ollut bemareihin joten aivan uusia ollaan tässä leirissä.
    Tuli mieleen muutama kysymys:

    1. Mitkä ovat tämän auton tyyppioireet? Ainakin pientä venttiilien raksutusta on ollut kuultavissa.

    2. Sopivin moottoriöljy?

    3. Jakohihnan vaihtoväli?

    Ja toki kaikkea mahdollista infoa autosta otetaan kiitollisena vastaan. Kiitos jo etukäteen.
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16341
    • Leppävirta

    #2
    Jakohihnan suositeltu vaihtoväli 40tkm
    Nokka-akseli ja nostajat näissä moottoreissa kulutus tavaraa. Eivät ole kalliita eikä vaikeita vaihtaakaan. Ebaysta ostaa osat ja jos ei itse osaa niin joku tuttu joka hieman automekaniikkaa osaa kaveriksi vaihtoon niin jopa moottorissa käyntiääni hiljenee.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • BiltemaMotorWork
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2013
      • 460
      • Joensuu

      #3
      Ja öljyiksi käy vaikka motoxin 5w-40 mutta itse käytin castrolin magnateciä.

      Comment

      • Kv1984
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2013
        • 584
        • Jyväskylä

        #4
        Alustan osia tuo syö aika lailla, kuten kaikki E34:set. Etupäästä joutuu siis vaihtelemaan tukivarsia ja niveliä 1-2 vuoden välein. Suosittelen BMW:n alkuperäisosia, ne kestävät kauemmin.

        Vesiventtiilit jumittuu usein, eli puhallin puhaltaa vain kylmää tai kuumaa.

        Pääsulake on yksi joka kannattaa tarkistaa säännöllisesti, etenkin jos autossa alkaa esiintyä kummallisia sähkövikoja.

        Keskuslukitus saattaa alkaa temppuilla. Takakontin saranan vierestä kulkeva johtosarja kannattaa tarkistaa; usein sieltä hapertuu piuhat aikaa myöten, ja se vaikuttaa keskuslukitukseen ja joskus myös valojen toimintaan.

        M40-moottorille raksutus on aika tyypillistä - siitä lempinimi sepelimylly

        Nyt ei muuta heti tule mieleen, mutta tässä sivusto johon kannattaa tutustua, jos lontoon kieli taittuu: E34 Website - What Will Break

        E34 518i Jet Black (ex)
        E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
        E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
        E38 M52B28 Oxfordgrün

        Comment

        • MPV
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1193
          • Muhos

          #5
          Originally posted by Kv1984 View Post
          Alustan osia tuo syö aika lailla, kuten kaikki E34:set. Etupäästä joutuu siis vaihtelemaan tukivarsia ja niveliä 1-2 vuoden välein. Suosittelen BMW:n alkuperäisosia, ne kestävät kauemmin.
          Tuota 1-2 vuoden välein vaihtelua en kyllä allekirjoita, ellei sitten käytä halvimpia mahdollisia osia. Omien kokemusten mukaan sekä orggis, että Lemförderin etupään tukivarret ja ohjauksen osat kestää noin 250tkm ajon, jolloin kannattaa taas vaihtaa sitten kaikki osat kerralla ja taas saa päästellä huolettomasti pitkän aikaa. Ei ne paremman laatuiset osat kuitenkaan niin paljon kalliimpia ole, ja säästäähän siinä aika paljon työtä.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎