Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 jarruremppa tulossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • khan
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 262
    • Turku

    E34 jarruremppa tulossa

    Tässä on nyt siis suunnitelmissa vaihtaa ainakin eteen uudet levyt ja palat, ajattelin myös laittaa taakse samalla. Autona on -90 535. Mistä kannattaisi hommata osat? Onko Motonetin jarruista mihinkään? Saksan eBaytakin olen tutkaillut..

    Tietty jos joku haluaa moisia kaupata, niin voin harkita asiaa.
    f11 520d -15 4d
    ex. e60 525d -08 4d
    ex. e87 116d -09 5d
    ex. e30 316i -89 2d
    ex. e34 535i -90 4d
    ex. e34 525i -90 4d
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    #2
    samaa tavaraahan se on motonet:ssäkin kuin muualla mutta halvemmalla... tai ainakin minä ole siinä käsityksessä kun tätä foorumia lukee. Itse ainakin haen motonet:stä kun ostan uudet levyt, jos en hommaa rei´itettyjä..
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • bme535
      Bimmer Rookie
      • Apr 2004
      • 105
      • Jkl

      #3
      Originally posted by khan
      Tässä on nyt siis suunnitelmissa vaihtaa ainakin eteen uudet levyt ja palat, ajattelin myös laittaa taakse samalla. Autona on -90 535. Mistä kannattaisi hommata osat? Onko Motonetin jarruista mihinkään? Saksan eBaytakin olen tutkaillut..
      Meinaatko laittaa vakiojarrut vai vähän päivittää??

      Itse kun entrasin oman 535i:n vakiojarruja niin ostin tavalliset Brembon levyt ja Free Techin tarvikepalat. Sitten siinä kävi niin, että kun ajoi mutkasta asfalttitietä vähän urheilullisemmin, niin jarrut "häipyivät".
      Eli kitkamateriaali oli niin huonolaatuista, että kun palat lämpeni niin jarrutusteho heikkeni.
      Joten vaihdoin eteen Ferodon katupalat (hinta jotain 80€) ja enää ei jarrut häivy!
      Autossa oli ostaessa Bilteman palat ja ne toimi yhtähyvin ku Free Techitkin..

      Eli kannattaa satsata vähän paloihin.

      Uskoisin, että KL-varaosista kannattais ostaa levyt ja ne alkuperäislaatuiset palat, jos säilyttää vakiojarrut.
      E34 535 tic

      Ex:
      E34 525 tds Touring
      E30 320i Touring
      E34 535i
      E30 325i
      E12 518
      E30 316 -> 318i

      Comment

      • khan
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 262
        • Turku

        #4
        Jep, vakiojarrut ajattelin laittaa, alkaa vaan nuo levyt näyttämään uhkaavan ohuilta.
        f11 520d -15 4d
        ex. e60 525d -08 4d
        ex. e87 116d -09 5d
        ex. e30 316i -89 2d
        ex. e34 535i -90 4d
        ex. e34 525i -90 4d

        Comment

        • nut
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1613
          • Vaasa/Kauhajoki

          #5
          KL:stä hain omaan osat kun syksyllä vaihdoin, hinnaltaan oli ihan jees:

          Etulevyt vähän alle 50 eur kpl, taakse ~30 eur / kpl ja palat eteen ja taakse oli noin satkun yhteensä. Levyjen valmistaja Bosch ja palat oli Juridin valmistamat eli laatutavaraa pitä olla ja itsellä ainakaan mitään ongelmaa ole tuon satsin kanssa ollut.

          Huom. kannattaa vaihtaa ne käsijarrun kengät samalla jos tuntuu kulahtaneila, omassa oli ilmeisesti jotain asbestia vielä ne ktikapinnat, tippu ilosesti päreinä maahan kun nykäs takaa levyt irti
          BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

          Comment

          • khan
            Bimmer Fanatic
            • May 2003
            • 262
            • Turku

            #6
            Originally posted by nut
            KL:stä hain omaan osat kun syksyllä vaihdoin, hinnaltaan oli ihan jees:

            Etulevyt vähän alle 50 eur kpl, taakse ~30 eur / kpl ja palat eteen ja taakse oli noin satkun yhteensä. Levyjen valmistaja Bosch ja palat oli Juridin valmistamat eli laatutavaraa pitä olla ja itsellä ainakaan mitään ongelmaa ole tuon satsin kanssa ollut.
            Oliko levyt jäähdytetyt vai ei? Jäähdytetyt näyttäisi olevan meinaan 47 euroa kipale.
            f11 520d -15 4d
            ex. e60 525d -08 4d
            ex. e87 116d -09 5d
            ex. e30 316i -89 2d
            ex. e34 535i -90 4d
            ex. e34 525i -90 4d

            Comment

            • AssE
              Bimmer Rookie
              • Dec 2003
              • 162
              • TRE

              #7
              Ite vaihdoin puolvuotta sitten
              -eteen levyt ja palat
              -taakse palat
              -uudet käsijarrupalat

              Ostin kaikki kamat motonetistä. Oli halvat ja ihan hyvä laatuset. Ainut mikä vähän haittaa, ni jarrut vähän vinkuu joskus (jonka sais varmaankin pois kitinän esto kumeilla). Jarru paloilla on ollut hyvä pito niin sateella kuin kovalla jarruttelulla. Ja ne käsijarrupalat kannattaa ostaa jos ei oo tietoo millon on vaihdettu. Itselläni alko käsijarru pitämään vaihdon jälkeen, mikä oli ihan positiivinen juttu =)!!
              Tein itse etulevyille ennen laittoa kunnon putsauksen ja maalasin ne mustalla kuumakestomaalilla. Suosittelen! On vieläkin tosi hyvän näköset ja ei ole ruosteessa =)!
              Oma autoni on 520 -89.

              Comment

              • nut
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1613
                • Vaasa/Kauhajoki

                #8
                Originally posted by khan
                Oliko levyt jäähdytetyt vai ei? Jäähdytetyt näyttäisi olevan meinaan 47 euroa kipale.
                Jäähdytetyt oli, samat jarruthan noissa on 525-535... Ei sitten kannata pyöristää kantoja niistä pienistä kiinnitysruuveista. Nimim. kokemusta on Jos menee paskaks ne niin sellaset saa kyllä ite helposti väsättyä kuusiokolopulteista (M8 tais olla) vähän soveltamalla
                BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                Comment

                • kole
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2002
                  • 506
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by nut
                  Ei sitten kannata pyöristää kantoja niistä pienistä kiinnitysruuveista. Nimim. kokemusta on Jos menee paskaks ne niin sellaset saa kyllä ite helposti väsättyä kuusiokolopulteista (M8 tais olla) vähän soveltamalla
                  Mulla ei ole niitä pultteja ollenkaan. Ja itse ostin viime syksynä etujarrut varaosamaailmasta.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎