Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34: Kahden akun järjestelmä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    E34: Kahden akun järjestelmä

    Autoa purkaessa tuli vastaan toinen akku takakontista. Mitenköhän kyseinen "tupla-akkusysteemi" toimii? Rele näytti ainakin olevan kontin akun vieressä, mutta mikä sitä ohjaa ja millä perusteella. Onko toinen akku käytössä vain käynnistäessä (jos tulee vaikka popitelleeksi pääakun tyhjäksi), kun auto on sammuksissa vai kun jännite pääakussa laskee liiaksi esim. vian takia?

    E34 535i 01/90
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
  • HellFire
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 280
    • Turku

    #2
    Originally posted by Cell
    Autoa purkaessa tuli vastaan toinen akku takakontista. Mitenköhän kyseinen "tupla-akkusysteemi" toimii? Rele näytti ainakin olevan kontin akun vieressä, mutta mikä sitä ohjaa ja millä perusteella. Onko toinen akku käytössä vain käynnistäessä (jos tulee vaikka popitelleeksi pääakun tyhjäksi), kun auto on sammuksissa vai kun jännite pääakussa laskee liiaksi esim. vian takia?

    E34 535i 01/90
    Autossasi on varmaan Webasto(tai on ollut)?
    Webastoa varten on toinen akku takaluukussa, kun autossa ei ole virta päällää webasto käyttää sitä pientä akkua, näin vaikka talvella lämmittäis autoa koko yön ei se voi vetää varsinaista akkua tyhjäksi ja auto lähtee aamulla käyntiin. Myös lisäakku latautuu normaalisti auton käydessä. En tiedä voiko autossa olla alkuperäisenä lisävarusteena toinen akku jotain muuta varten kuin Webastoa.
    I wanted a faster horse.

    Comment

    • Rossifumi
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1030
      • Hamina

      #3
      ohjekirjassa sanotaan "Tätä akkua ei saa missään tapauksessa käyttää apukäynnistysakkuna"

      eli senhän pitäisi olla 25Ah akku.
      Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

      On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Ei ole webastoa eikä tietääkseni ole ollutkaan. NettiETK:sta tuo satsi löytyy Communication systemsin alta, ja puhelin on asennettuna ollut.

        25Ah akku siellä tosiaan majailee, mutta koska se on kytkettynä yhteen muun sähköjärjestelmän kanssa ja mikä sen tarkoitus on? Kokeilisin, mutta auto on hyvin pitkälti osina.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • ex-VAG
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 408
          • Tampere

          #5
          Tuon aikaiset autopuhelimet kuluttivat aikalailla virtaa (myös valmiustilassa). Muistatte varmaan ne mobiran ja eriksonin "raahattavat" vehkeet.
          BMW miehellä on tietysti voinut olla pitkät pisnespuhelut, ja on haluttu auton vielä käynnistyvän puhelun jälkeenkin.

          Akku on siis irti auton omasta sähköjärjestelmästä, kun auto ei käy. Eikö niin?

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Sen kun tietäisi :P. Testausmahdollisuutta ei tosiaan tällä hetkellä ole, joten koko systeemin toiminta on kysymysmerkki. Erotusrele on kontissa ja akku puhelimen telineen vieressä, siinä faktat jotka tiedän tällä hetkellä. Tuossa tuo nettiETK:n linkki vielä jos haluatte ihmetellä:

            http://www.realoem.com/bmw/showparts...09&hg=84&fg=95
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎