Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Touring - peräluukku ei aukea?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ajaatine
    Newbiemmer
    • Aug 2003
    • 16

E34 Touring - peräluukku ei aukea?

Eilen Touringin peräluukku lopetti toimintansa. Lukko on sähköinen ja takaluukun ikkunan avaus onnistuu normaalisti (myös sähköinen lukko), mutta varsinainen luukun lukko ei suostu reagoimaan mitenkään. Onko tuttua? Mistähän päästä voisi yrittää auki? Takaluukussahan on myös mekaaninen lukko, mutta kun sitä ei ole 10 vuoteen käytetty niin eihän se hievahdakkaan mihinkään suuntaan.

T, ari
  • mazazx
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 31
    • Turku

Mulla oli ihan sama juttu vuosi sitten, luukku ei auennut. Tosin mulla toimii kyllä avain ihan OK (siitä on kiva käyttää keskuslukkoa kun on juuri parit lastenrattaat nostanu vex). Mikrokytkin ei toiminut normaalista, joten
    liimasin muovinpalan (jääskrabasta) vivuston päälle ja näin mikrokytkin painui väkisin pohjaan saakka, ja jo aukes taas luukku. Tosin nyt viikko sit se lopetti taas toimintansa Täytyy varmaa hakea kiltisti uusi mikrokytkin :|

En kyllä tiedä miten sen saa mekaanisesta auki muuten kun avaimella. Aseöljyä vaan lukko täyteen :shock:

Toinen ongelma on se, että takaluukun/ikkunan saranamekanismit katkovat takalasin lämppärin johdot. Kerran oon jo juottanu yhteen.

Maza

Comment

• kanala
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 169
      • Jämsä

Sama vika minullakin.
      Luukku jumiutu kiinni mut sain ikkunan auki, piti purkaa takaluukun verhouksia takakontista käsin ja repiä se mikrokytkin irti. Sormella painaen toimi kyllä...

Jos tuo mikrokytkin on kallis, niin ajattelin vaihtaa sen tilalle ihan normaalin painonappikytkimen jota avauskahva painaa.

Niin ja takaluukun lukko on ikijumissa. Tarvis laittaa öljykylpyyn...

Comment

• harri525ixTA
        Bimmer Rookie
        • Apr 2004
        • 101

on myös hyvin mahdollista että luukun johtonippu alkaa pykiä
        saranan kohdalta (tyyppivika) - uudelleenjuottaminen auttaa. bonuksena saattaa saada vinkeitä sivuvaikutuksia, esim. laitat takapyyhkimen päälle niin luukku pomppaa auki.

elikkä ne luukun yläreunan pari pelti- ja muovirimpulaa irti ja
        johtonippua ihmettelemään. todnäk. prakaa apumiehen puolelta
        ensin.

Comment

• rOBSTERI
          Bimmer Rookie
          • Feb 2004
          • 46
          • Helsinki

Kuulostaa tutulta. Mulla ei myöskään toimi takaluukun (siis oven) microkatkaisin mutta lukko toimii ihan hyvin niin se on nyt ahkerassa käytössä kun isompaa tavaraa pitää lastata. Takaluukun lasin avaava katkaisin toimii mistä pienemmä tavarat on helppo sujuttaa sisään.

Onko kenelläkään kokemusta takaluukku, eli oven mikrokatkaisimen hinnasta tai vaihdosta? Olisi hienoa saada kuvallinen reportaasi siitä niin varmasti itsekin väsäisi kuntoon.

Mulla on myös takaluukkulasi ollu näköjään niin ahkerassa käytössä että sen jouset (tai mitkä nyt sitten pitävät sen ylhäällä) ovat kuluneet loppuun => takalasi ei pysy itsestään ylhäällä (hemmetin ärsyttävää kun lastaa enemmän tavaraa takalasin kautta konttoon). Onko kukaan uusinut ta huoltanut takalasin jousia? Miten sen helposti saisi toimimaan normaalisti?
          - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
          "When people are free to do as they please, they usually imitate each other."

Comment

• kanala
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 169
            • Jämsä

Korjasin just eilen nuo microkytkimet.
            Väänsin vaan sitä pellinpalaa joka välittää kahvan liikkeen kytkimelle hiukka "ärhäkämmäksi".
            Eli painaa kytkintä pienemmällä kahvan liikkeellä.
            Tein saman takalasin microlle--------> toimii kuin junan vessa!

Takaluukun lukon kylvetin öljyssä ja liuottimessa, sekin heräs henkiin.

Comment

• steenman
              Bimmer Rookie
              • Feb 2004
              • 86

Ihan sama ongelma mulla. Voitko kertoa pikkasen tarkemmin missä tuo osa on jota käsittelit.
              Olen yrittänyt avata tuota takaluukun verhoilua, mutta en keksi miten.

Comment

• Hevimies
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1456
                • Savonlinna

Ai en olekaan ainoa jolla on tämä ongelma! :shock: Jaksas vaan joku päivä avata mutta kehtuuttaa kun avaimesta aukee ja lasin kytkin toimii.

Comment

• steenman
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2004
                  • 86

Mä en oo keksinyt vielä miten tuo takaluukun suojaverhoilu aukee.
                  Jotain olen ottanut irti omasta Touringistani, mutta tiukassa on vielä.
                  Muita kiinnikkeitä en löydä.
                  Pitäisi päästä käsiksi ilmeisesti siihen microswitchiin?
                  Vai onko kyseessä takaluukun johtojen hapettuminen tai katkeaminen kun keskuslukitus takaoveen ei toimi?

Comment

• kejo
                    Newbiemmer
                    • Aug 2004
                    • 16
                    • Vantaa

Kärsivällisyyttä ja hillittyä voimaa,ite sain luukun verhouksen irti n.10 min, hyvä apu kytkinten ym. löytämiseen täältä; http://rust.mine.nu/bmw/carselect.do

Comment

• kejo
                      Newbiemmer
                      • Aug 2004
                      • 16
                      • Vantaa

Kärsivällisyyttä ja hillittyä voimaa,ite sain luukun verhouksen irti n.10 min, hyvä apu kytkinten ym. löytämiseen täältä; http://rust.mine.nu/bmw/carselect.do

Comment

• steenman
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2004
                        • 86

Aika hyvä saitti.
                        Kiitos!

Comment

Working...
                        X
                        😀
                        🥰