Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Touring kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ihannikkevaan
    BTCF Member
    • Sep 2016
    • 7
    • Finland

    E34 Touring kysymyksiä

    Hello! Olis tosiaan muutama kysymys liittyen e34 touringiin. Auto on -95.

    1: Peräkontti ei aukee. Miten sen saa manuaalisesti avattua? 99% varma et johtohässäkkä on tullu tiensä päähän, kun jotain siellä oli jo valmiiksi murtuneena.

    2. Mulla on mittaristossa lämpömittari, trip ja kilometrimittari, sekä huolto/varoitustaulu vai mikä onkaan siinä km ja tripin alapuolella. Vaihdanko suosiolla mittariston (löytyy vanhemmasta mallista jos se käy) vai puranko mittariston ja tsiigailen mitä sieltä löytyy?

    3. Mistä ja mitä alustasarjoja porukka on laittanu alle? Joku edellisistä omistajista on ollu varaton ja laikannu jouset! Heti ku tiedän varmaks mistä kannattaa tilata ja passaa alle niin tilaan!

    Kiitos jo näin etukäteen asiallisista vastauksista!
  • MPV
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1192
    • Muhos

    #2
    Originally posted by Ihannikkevaan View Post
    Hello! Olis tosiaan muutama kysymys liittyen e34 touringiin. Auto on -95.

    1: Peräkontti ei aukee. Miten sen saa manuaalisesti avattua? 99% varma et johtohässäkkä on tullu tiensä päähän, kun jotain siellä oli jo valmiiksi murtuneena.
    Tätä peräkontin avaamista on muistaaksi jossain vanhassa topikissa käsitelty. Jos johdot poikki, eikä avaudu, niin ainoa keino taisi olla porata sisäverhoiluun reikä, josta voi sitten esim kärkipihdeillä liikuttaa lukon avaavaa tankoa. Kohta pitää vaan olla hyvin tiedossa.

    Comment

    • rgaweer
      BTCF Member
      • May 2012
      • 1670
      • Vantaa

      #3
      Uskoisin että muovia raottamalla voisi saada yletettyä koskemaan siihen tankoon jolla moottori aukeaa. Jos takalasin saa auki niin huomattavasti helpompi. Siinä kyllä joutuu muovia venyttämään ihan äärirajoille toivoen ettei halkea. Mutta jos ei halkea niin jää ilman reikää! Voisin huomenna purkuautossa kokeilla miten onnistuu. Eikö aukea ihan avaimen reikään työntämällä ja avainta kääntämällä?


      Originally posted by Ihannikkevaan View Post
      2. Mulla on mittaristossa lämpömittari, trip ja kilometrimittari, sekä huolto/varoitustaulu vai mikä onkaan siinä km ja tripin alapuolella. Vaihdanko suosiolla mittariston (löytyy vanhemmasta mallista jos se käy) vai puranko mittariston ja tsiigailen mitä sieltä löytyy?
      Mikä on porpelm?

      Onko autossa perän tasonsäätö? Näet kun tutkit takaiskareita. Alapäässä on pieni ikäänkuin lisäsäiliö mihin menee putki kiinni (näyttää vähän jarruputkelta). Jos perän tasonsäätö on käytössä niin mielestäni sitten vain joku maltilliset madallusjouset eteen ja sillä hyvä, koska on toimiessaan kova varuste
      Jos taas ei ole, niin jos coileja halajaa niin eikös esim bc racing ole aika varma valinta hinta/laatu suhteeltaan?
      E34 x2, E12 x2, E30
      E28 520i -82 & 520iA -86
      Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

      Comment

      • Ihannikkevaan
        BTCF Member
        • Sep 2016
        • 7
        • Finland

        #4
        Originally posted by rgaweer View Post
        Uskoisin että muovia raottamalla voisi saada yletettyä koskemaan siihen tankoon jolla moottori aukeaa. Jos takalasin saa auki niin huomattavasti helpompi. Siinä kyllä joutuu muovia venyttämään ihan äärirajoille toivoen ettei halkea. Mutta jos ei halkea niin jää ilman reikää! Voisin huomenna purkuautossa kokeilla miten onnistuu. Eikö aukea ihan avaimen reikään työntämällä ja avainta kääntämällä?



        Mikä on porpelm?

        Onko autossa perän tasonsäätö? Näet kun tutkit takaiskareita. Alapäässä on pieni ikäänkuin lisäsäiliö mihin menee putki kiinni (näyttää vähän jarruputkelta). Jos perän tasonsäätö on käytössä niin mielestäni sitten vain joku maltilliset madallusjouset eteen ja sillä hyvä, koska on toimiessaan kova varuste
        Jos taas ei ole, niin jos coileja halajaa niin eikös esim bc racing ole aika varma valinta hinta/laatu suhteeltaan?

        Ei aukea avainta kääntämällä, eikä takalasi valitettavasti aukea myöskään...

        Porpelm on näköjään sellane etten osaa edes kirjoittaa Eli siis kaikki mittariston hilppeet ei pelaa... Km, trip ja lämpömittari ainakin pimeenä niin kannattaako suoraan vaihtaa vaan mittaristo? Auto on-95 ja mittaristo tais olla peräisin -91 autosta.

        Jaja ei oo tietoo onko tasonsäätöö vai ei kun enpä oo ajatellu et semmonenki vois olla Ja jos on niin en usko että toimii... Eipä sitä noin kallista alustaa viitti tuohon lyödä.. Toimiiko madallasjouset+vakioiskarit?

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎