Announcement

Collapse
No announcement yet.

s38 pakosarja -> m30b35 & alpina b10 3,5 (e34) kone?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    s38 pakosarja -> m30b35 & alpina b10 3,5 (e34) kone?

    Miten on, sopiiko? 3,8l ja 3,6l kansissa varmaan samat kiinnitykset, mutta jos ei kumminkaan, niin lähinnä 3,6l version pakosarja kiinnostaa. Niin, ja m30b35 siis. Loppuputki ei varmaan sovi, mutta jos sopisi koneen päästä niin voisi hommata, alpinan pakosarjoista saa maksaa enemmän.

    Löytyykö tietoa tuosta alpinan motista, koko näyttäisi olevan sama, mutta millä tuo lisävoima on tuosta kaivettu (254hp/325nm). Pakosarja ainakin on alpinan tuotantoa, mutta mimmonen nenä siinä pyörii ja onko kantta kaivettu kovastikin. Muita eroja esim. imupuolella?
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
  • Guest's Avatar

    #2
    Motorsport koneista pitäisi käydä keskenään sarjat ristiin. Jos meinaat laittaa M-koneen sarjan tavan 12venaseen joudut siihen laipat vaihtamaan, aivan eri muotoiset pakokanavat kun on tuplamäärä venttiileitä noissa M-koneissa.

    Itsellä olisi yhdet M635CSin "harvinaiset" sarjat ylimääräisenä, harvinaiset siksi että niissä ei ole uudemmissa olevia ilmasuuttimia > paremmin virtaavat väittävät jotkut.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Riippuu toki siitä mitä niistä haluat, ja miten paljon erilaiset nuo kutosen sarjat ovat kuin vitosen. e34 m5:n sarjoja irtoaa parilla sadalla (enempiä tutkimatta, ainakin yksi sellainen, mutta yksihän riittää).

      Ebayssa on kaupan pari mielenkiintoista alpinan satsia, josko niitä harkitsisi, ne ainakin sopivat suoraan :P.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Guest's Avatar

        #4
        Vaikea sanoa noille hintaa kun en ole oikeastaan ajatellut edes myydä, ne vaan lojuu tuolla tallin seinällä.

        Muistaakseni on niin että juuri E34:ssa on ne "huonommat" sarjat ja muistelen lukeneeni jostain jenkkien boardilta että käyttävät nimenomaan noissa uudemmissa noita vanhempien sarjoja virityskäytössä.

        Jos lyöt 200e käteen niin kyllä saat viedä pois...

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Pistetään korvan taakse, palailen asiaan mikäli noihin käyriin päädyn .
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • e24
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 628

            #6
            herätellään henkiin..

            mulla olis tiedossa muutama lisä hevonen laukkaamaan 635csi:n koneen sisään ja putkiostoa oon ajatellut uusia.

            eli oliko niin että noi m635:n satsit ei heittämällä passaa?

            onko ideaa mitä tuohon sais edulliseen toimivan satsin.
            en tiedä kuinka kannattais muuten tehä putkisto. viedä samalla tavalla kaksputkisena alusta loppuun kuin alkuperäinen, vai vääntää yhdestä 3" putkesta pakosarjan jälkeen perään saakka?
            käyttis Honda CR-v
            .... MR2
            ----------------------------
            ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Ei sovi ämmäläisen pakosarja, tehty 24v kannelle. Hartgen tai alpinan satsit sopii suoraan, semmosia on ainakin yks tälläkin hetkellä tuolla myyntialueella (ainakin koneen puolesta, kopan puolesta en mene sanomaan). Vedä kahtena putkena loppuun asti vaan, ja saman kokosta kun se pakosarjan "ulostulo", on muutamaankin otteeseen jo huomattu ettei niistä tehtaan suunnitteluista kannata paljoa poiketa, ellei oikeasti tiedä mitä tekee. Toki jos ne ovat samaa kokoluokkaa kuin vakioputki (en usko, mutta en kyllä tiedäkkään...), niin sitten kannattanee pistää vaikkapa saman kokoista kuin m5:ssä, eli 2x 2,25" jos oikein muistan. Turbokoneet sitten erikseen, niihin jo sopiikin tuollainen yksi iso jööti. Näin ainakin omasta mielestä.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Janek
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 631
                • Nakkila

                #8
                kannattaa pitää tuplaputkisto, koska toimii paremmin kutosissa ja isommissa kuin yksi putki= hengittää paremmin. ja ei kannata myöskään mitään yli-isoja laittaa kun sekin taas haittaa paljonkin koneen toimintaa..
                Audi A4 Avant 2.7BITURBO
                Bmw 740 E38

                Comment

                • e24
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2005
                  • 628

                  #9
                  Originally posted by sanches
                  kannattaa pitää tuplaputkisto, koska toimii paremmin kutosissa ja isommissa kuin yksi putki= hengittää paremmin. ja ei kannata myöskään mitään yli-isoja laittaa kun sekin taas haittaa paljonkin koneen toimintaa..

                  kiitos tiedoista. olen laittamassa remmiahdinta, eli tehon lisäys sitä muoden tulossa =)

                  voi olla että kasaan systeemin takaisin alkuperäisillä, mutta toisaaltaan hivenen miehekkäämpi saundi vois oll ahakusessa. ei mitään hirveetä pörinäpönttöä, mutta matala humina kuitenkin.

                  onko toi jotenkin paineiden tasaukseen tai johonkin siihen liittyvä juttu, kun noi putket yhdistyy kuitenkin aina yhteen ja samaan vaimentimeen, joita autoni alla on kolmin kappalein.
                  käyttis Honda CR-v
                  .... MR2
                  ----------------------------
                  ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Yhden vaimentimen kuoren sisällä voi olla kaksi eri vaimenninta . Enivei jos ja kun olet tehoja hakemassa, kannattaa investoida siihen hartgen peltisatsiin ja värkätä siihen peltisatsin loppupään kokoisesta putkesta se loppuosa kahtena loppuun asti. Markkinoilta löytyy kyllä kaksi sisään -> kaksi ulos vaimentimia. Remmivehkeissä pakopuoli vaikuttaa kuitenkin jonkun verran.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎