Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 2.0 (vm- 90) 12v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soprano
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 198

    E34 2.0 (vm- 90) 12v

    Moi.
    Olen ostamassa 500 srj. bemaria, kävin jo pari katsomassa ja yhden koeajamassa.

    Harmikseni koitui vaan 12v kone, joka on aika mopo.
    Mutta kuulisin teiltä että antaako kyseistä konetta laittaa pienellä rahalla kulkemaan yksinkertaisia osia vaihtamalla (putkisto, lastu.. jne?

    Ja sitten se mikä tässä kiinnostaa on se syöppöpuoli, mitähän tuollainen 520 tai 520 24v syö ? onko eroja?

    Ja sit se että onko tietoa että miten paljon teho-eroa on 12v ja 24v ?

    Kiitoksia jo etukäteen!
    Se menee sit....
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14522
    • Oulu

    #2
    Originally posted by Soprano
    Ja sit se että onko tietoa että miten paljon teho-eroa on 12v ja 24v ?
    M20B20 (12v); 129hp/171nm ja M50B20 (24v); 150hp/190nm

    Itselläni tuo vanhus E28, joka on tuolla M20B20 koneella, joskin eri ruisku syö ~7-8l/100km tuolla taajamassa ja n. 10-11l/100km kaupungissa. Mutta essolta saa lisää.

    Putkisto, filtteri ja lastu tuskin kovin suuria lisiä tehoihin tuo.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • BcB
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 220
      • Tampere

      #3
      Osta samantien 2.5 litranen.. Eivät ole enään edes pahoissa hinnoissa. Kaks litranen kummassakin muodossaan on auttomattomasti alitehoinen noin painavaan kärryyn.. (Tai mitä nyt autoltaan haluaa, kyllä se pikku koneellakin eteenpäin menee.. Ero on vaan aika suuri just tossa välissä..)
      Näillä mennään...

      530d e60 sedan

      Ex:
      320 e30 Imola Red Coupe
      525i e34 Luxorbeige Sedan
      535i e34 Shadowline Sedan
      328i e36 Touring M-Sport
      535 e39 sedan V8- manual

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3399
        • Tre

        #4
        ei se 12v vähempää ainakaan vie kuin 24v, monta kertaa jo täällä mainittu asia.

        Mutta 24v:kin aika nuha käytännön ajoissa, koska harvoin huudatat kierroksilla 3500-6500 jos sitä tehoa on. Itse katsoisin 525 12v tai 530 -88-90 jos halpa e34 täytyy saada.

        Zener, tarkoitit varmaan että 7-8 l taajaman ulkopuolella?
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • sirkus
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 2194
          • kaustinen

          #5
          On muuten 12 ja 24v välilläkin eroa kuin yöllä ja päivällä. Melkeen perstuntumalla 2.0 24v menee samoin ku 2.5 12v ja eiköhän tuo uudempi pannu vie soppaakin vähempi.
          Chrysler 300c crd touring 2010
          Daily driver
          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
          Man cave on wheels
          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
          Built not bought
          V8, only juice&milk come in 2 litres

          Kawasaki zzr1100 fighter


          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

          Comment

          • Sickness
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 1923
            • Helsinki

            #6
            Noin kahden vuoden kokemuksella -89 520i:stä ja _hieman_ oppineempana kuin ostohetkellä, oma päätös kallistuisi rahatilanteen mukaan joko ihan viimeisiin 525i 24v malleihin tai jos halvalla pitäisi päästä niin 12 tappiseen 525i:n. Perusteluina alkupään m50 koneiden ikävät lambda, ilmamäärämittari ja muut (kalliit) ongelmat ja 2-litraisten koneiden nuhaisuus verrattuna polttoaineen kulutukseen. Toisaalta myös vanhemman auton vapaampi virittely ja mahdollisuus tehdä enemmän itse voisivat olla perusteita 12-venttiilisen ostoon.

            Näin meillä.
            E39 520iA -02

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14522
              • Oulu

              #7
              Originally posted by alspe
              Zener, tarkoitit varmaan että 7-8 l taajaman ulkopuolella?
              Kappas, sen sitä saa kun kirjottelee niin vauhilla...
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • kivari83
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 253
                • Kouvola / Lahti

                #8
                Originally posted by Sickness
                Noin kahden vuoden kokemuksella -89 520i:stä ja _hieman_ oppineempana kuin ostohetkellä, oma päätös kallistuisi rahatilanteen mukaan joko ihan viimeisiin 525i 24v malleihin tai jos halvalla pitäisi päästä niin 12 tappiseen 525i:n. Perusteluina alkupään m50 koneiden ikävät lambda, ilmamäärämittari ja muut (kalliit) ongelmat ja 2-litraisten koneiden nuhaisuus verrattuna polttoaineen kulutukseen. Toisaalta myös vanhemman auton vapaampi virittely ja mahdollisuus tehdä enemmän itse voisivat olla perusteita 12-venttiilisen ostoon.

                Näin meillä.
                Joo kyllä se näin on ittellänikin, että ois melkein pitäny se 525i ostaa samoin tein ku 5-satasen hommas.. Mut kylhän 520i 24v:kin kumia pyörittää.. jos sen joku +puolen ominaisuuksiin kokee kuuluvan.. Ja kylhän ne tehot on tosiaan vasta siellä +3500 kierr/min, paitsi että lastulla ton lukeman sai vähä tippumaa.. n.2500kierr/min...
                -Antti-

                -Ex E34 520i 24v- -chipattu-
                -Ex E30 318i-

                Comment

                • GANTZU 535i
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 815
                  • 00720 Helsinki

                  #9
                  Samantien ostolistalle 535 tai ämmä!!!
                  -Official member of BTCF-Sauna team-
                  -KUOPION PUTKIMIEHET - team

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎