Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 530iA V8 1995 m60b30 käynnistysongelma, hakua yritetty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elliV
    Bimmer Rookie
    • Apr 2010
    • 41
    • Ylöjärvi

    BMW 530iA V8 1995 m60b30 käynnistysongelma, hakua yritetty

    Noniin täältä viisaammilta neuvoa, hakua kokeilin mutta ei ihan saanu vastausta.

    Oireena on että ensin ei aina käynnistynyt ja nyki kiihdytyksissa kunnes lopulta lopetti käynnistymisen kokonaan.

    Bensapumppu ei pidä mitään ääntä kun virrat laittaa päälle ja kun koittaa startata niin startti pyörii mutta ei käynnisty ja bensapumppu mykkänä.

    Hinautin aikanaan korjaamolle tuon laitteen kun ei jaksanu ite ruveta vikaa hakemaan niin ajattelin että pääsis vähemmällä vaivalla...

    Niinpä, ilmoittivat viaksi että moottorinohjausboksi on rikki, lähettivät sen boksin johonkin toiseen paikkaan missä yrittivät korjata sitä/siirtää ajonestoa käytettyyn boksiin? (olen saattanut ymmärtää jotain väärin tässä kohtaa), no eihän se onnistunu.

    Tänään tarjosivat uudelle boksille hinnaks 1360e + ohjelmoinnit siihen sitten vielä, mitähän nekin sitte kustantaa.
    Onko tosiaan näin että näihin ei saa käytettyä boksia vaan laitettua tilalle, uus ohjelmointi ja homma toimii? En näistä sähköjutuista niin tajua.. Bemarin omistajillahan on rahaa ja ne piirtää kenellä on liitua mutta eipä nyt tuohon summaan jaksais taipua....

    Halvimmat tuon mallin autotkin taitaa nettiautossa lähtee sieltä noin 2000e

    Vinkkejä kaivataan....

    Tuota "crash alarm geber" vikaa mikä forumilta löyty en ole kokeillut enkä tiedä ovatko korjaamolla sitä kokeilleet mutta eipä kai se vika siinä ole..
  • ike24
    BTCF Member
    • Mar 2011
    • 957
    • haapavesi

    #2
    Jaa miten kierrostieto tuleeko? Hyvin passais kampuran anturiin ku nykiny ja pumppu mykkä

    Comment

    • elliV
      Bimmer Rookie
      • Apr 2010
      • 41
      • Ylöjärvi

      #3
      En tiedä, enpä oo kyselly, alan kallistua sille puolen että tilaan hinausauton ja tuon tohon omaan pihaan ja ihmettelen ite kuntoon

      Comment

      • ike24
        BTCF Member
        • Mar 2011
        • 957
        • haapavesi

        #4
        Pumppu testattu tuleeko virtaa? Pelaako ees ? Onhan nuita vikoja mutta luulis ny korjaamolle tommoset testaavan

        Comment

        • elliV
          Bimmer Rookie
          • Apr 2010
          • 41
          • Ylöjärvi

          #5
          En oo tuotakaan erikseen kysyny, luulis että olisivat testanneet kun sinne viedessä sanoin että ehkä bensapumppu rikki kun ei ääntäkään päästä.

          Comment

          • -Markus-
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1463
            • Ihan Savossa

            #6
            Antaako kipinää? Jos ei ni todnäk vaan kampuran asentotunnistin pimeenä.

            Ford Mondeo Mk3 STW
            VW E-Golf 2015
            BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

            Comment

            • BiltemaMotorWork
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2013
              • 460
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by elliV View Post

              Niinpä, ilmoittivat viaksi että moottorinohjausboksi on rikki, lähettivät sen boksin johonkin toiseen paikkaan missä yrittivät korjata sitä/siirtää ajonestoa käytettyyn boksiin? (olen saattanut ymmärtää jotain väärin tässä kohtaa), no eihän se onnistunu.

              Tänään tarjosivat uudelle boksille hinnaks 1360e + ohjelmoinnit siihen sitten vielä, mitähän nekin sitte kustantaa.
              Onko tosiaan näin että näihin ei saa käytettyä boksia vaan laitettua tilalle, uus ohjelmointi ja homma toimii? En näistä sähköjutuista niin tajua.. Bemarin omistajillahan on rahaa ja ne piirtää kenellä on liitua mutta eipä nyt tuohon summaan jaksais taipua.....
              Jos on 100% varmaa, että ohjausboksi on rikki, niin osta purkuautosta toimiva boksi ja jos ajonesto niin avaimineen päivineen ja laitat paikalleen. Ei tarvitse koodailuja välttämättä suorittaa.

              Comment

              • elliV
                Bimmer Rookie
                • Apr 2010
                • 41
                • Ylöjärvi

                #8
                Kiitos vastauksista, taidanpa hinauttaa laitteen omaan pihaan ja kattella ite tosiaan kuntoon jos onnistuis, raportoidaan tänne kuinka kävi

                Comment

                • elliV
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2010
                  • 41
                  • Ylöjärvi

                  #9
                  Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                  Jos on 100% varmaa, että ohjausboksi on rikki, niin osta purkuautosta toimiva boksi ja jos ajonesto niin avaimineen päivineen ja laitat paikalleen. Ei tarvitse koodailuja välttämättä suorittaa.
                  Ja varmaan rattiin lukkopesän tarvii?

                  Comment

                  • egumies
                    Newbiemmer
                    • Jun 2007
                    • 17
                    • Kankaanpää

                    #10
                    Bensapumppu on helppo testata kun voi kattoo volttimittarilla suoraan tuleeko virtaa ja jos tulee niin sitten katsomaan tuleeko bensaa kun starttaa. Siitä saa myös vihjettä kun haistelee että alkaako bensa tuoksua kun konetta sahaa käyntiin.

                    Tossa on muutamanvuoden takainen oma kokemus hiukan vastaavasta tilanteesta:

                    Comment

                    • AEP
                      BTCF Member
                      • Jul 2013
                      • 216
                      • Hämeenlinna

                      #11
                      Originally posted by elliV View Post
                      Ja varmaan rattiin lukkopesän tarvii?
                      Ei välttämättä, kun vaihdat vain avaimista ajoneston sirut samaa sarjaa oleviin kuin moottorinohjain.
                      F33 420i -15 Cabrio Alpinweiss III
                      L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
                      E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau

                      E39 B10 -02 Touring Titansilber
                      E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
                      E46 318i -98 Sedan Farngrün
                      E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
                      E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II

                      Comment

                      • Klasu-
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 546
                        • Helsinki

                        #12
                        Bensapumpun testaus johtoineen ottaa maksimissaan 10 minuuttia, eikä vaadi erityistaitoja.

                        Bensapumpun rele löytyy sulake/piirikorttirasiasta konetilasta apparinpuolen takanurkasta.

                        Rele pois ja hyppylanka väliin, pumpun pitäs käydä virta-avaimen asennosta riippumatta.
                        Releessä on kytkentäkaavio kyljessä, tästä voi päätellä mitkä kaksi neljästä nastasta tulee keskenään hypyttää. Älä arvo tässä, ota vaikka joku hiukan sähköistä tietävä kaveriksi, tässä ei saa tehdä virhettä.

                        Pumpun käyntiäänen kuulee hiljaisessa ympäristössä helposti.
                        Käyvä pumppu todennäköisesti pumppaa, mutta on tapauksia, jossa mottorin akseli katkennut tmv, ja moottoriosa pyörii, mutta rupeli ei, yms.

                        Comment

                        • Gemmi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 3355
                          • Espoo

                          #13
                          Tuliko tähän tolkkua?:think

                          Comment

                          • elliV
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2010
                            • 41
                            • Ylöjärvi

                            #14
                            Ei oo vielä, pumppu kuulemma toimii olivat testanneet, kampiakselin tunnistinta mittailtiin kaverinsa kanssa niin lukemaks anto vaan OL noh tänään kun pakkaset laskenu ni koitin sitä irrotella tuolta niin kun vihdoin sen tunnistimen pultin auki ja tunnistimen ees liikkumaan siinä paikallaan kun oli vähän jumissa niin kun sen koittaa nostaa pois niin siinähän tulee ilmastoinnin metalli/alumiini letku eteen niin ettei sitä saa sieltä pois, kertokaas joku viisaampi kuinka se sieltä kuuluu irrottaa?

                            Comment

                            • elliV
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2010
                              • 41
                              • Ylöjärvi

                              #15
                              Pitääkö tässä ilmastointi purkaa että saa yhden tunnistimen vaihdettua? Netistä kun koitin ohjeita ettiä niin harvoja kuvia mitä löyty niin näytti siltä että se ilmastoinnin metalliletku meni aina sen tunnistimen jommalta kummalta puolelta niin että kampuran tunnistimen sais vaan nostettua pois, kai tohon omaan on joku hienon jälkiasennuksen/korjauksen tehny suoraan sen anturin yläpuolelta kulkemaan :think

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎