Morjens.
Katsastuksessa päästöjä otettaessa konetta huudatettiin ja yhtäkkiä lämmöt singahti tappiin ainakin mittarin mukaan. Katsastusmieskin siinä ihmetteli, että johan pitäisi kohta keittää yli, mutta ei. Ongelma lienee siis jossain muualla kuin itse koneessa. Tässä kunhan töistä kerkeän, niin ajattelin ensin tarkistaa sulakkeet ettei ole joku sulake mennyt joka säätelee flektin käynnistymistä tms. Sitten varmaan olisi hyvä tarkistaa lämpöanturi ja flektiä säätelevä anturi.
Kovassa ajossa lämmöt pysyy siis tiukasti puolivälissä, mutta kun pysähtyy esim. valoihin, niin lämmöt alkaa nousta.
Onko muita ideoita? Vesipumppu, termostaatti??
Pistän tietenkin heti infoa, että oliko vika noissa sulakkeissa tai antureissa, mutta heitelkää vaan ideoita..
PS. Ja katsastus karahti käsijarruun.. Päästötkin oli ok eli sekin viittaisi, että kansi on ok..
Ja luin tämän: http://www.bmwtuningclub.net/forum/s...ad.php?t=35288 mutta ei vaikuttais ihan samalta..
Katsastuksessa päästöjä otettaessa konetta huudatettiin ja yhtäkkiä lämmöt singahti tappiin ainakin mittarin mukaan. Katsastusmieskin siinä ihmetteli, että johan pitäisi kohta keittää yli, mutta ei. Ongelma lienee siis jossain muualla kuin itse koneessa. Tässä kunhan töistä kerkeän, niin ajattelin ensin tarkistaa sulakkeet ettei ole joku sulake mennyt joka säätelee flektin käynnistymistä tms. Sitten varmaan olisi hyvä tarkistaa lämpöanturi ja flektiä säätelevä anturi.
Kovassa ajossa lämmöt pysyy siis tiukasti puolivälissä, mutta kun pysähtyy esim. valoihin, niin lämmöt alkaa nousta.
Onko muita ideoita? Vesipumppu, termostaatti??
Pistän tietenkin heti infoa, että oliko vika noissa sulakkeissa tai antureissa, mutta heitelkää vaan ideoita..
PS. Ja katsastus karahti käsijarruun.. Päästötkin oli ok eli sekin viittaisi, että kansi on ok..
Ja luin tämän: http://www.bmwtuningclub.net/forum/s...ad.php?t=35288 mutta ei vaikuttais ihan samalta..
Comment