Kovassa ajossa lämmöt pysyy siis tiukasti puolivälissä, mutta kun pysähtyy esim. valoihin, niin lämmöt alkaa nousta.
mulla samaa häikkää.. tosin se kuluttaa jäähdytys nestettä aika tiuhaan tahtiin.. taas on säiliö melkein tyhjä :oops: , ainakin talvella se puhalti lämmintä
ainoostaan etulasille.. nytte en osaa sanoa ku mieluummin pistän sen puhaltamaan kylmää, huomenna pitää lisätä
nesteet ja sillee..
mulla samaa häikkää.. tosin se kuluttaa jäähdytys nestettä aika tiuhaan tahtiin.. taas on säiliö melkein tyhjä :oops: , ainakin talvella se puhalti lämmintä
ainoostaan etulasille.. nytte en osaa sanoa ku mieluummin pistän sen puhaltamaan kylmää, huomenna pitää lisätä
nesteet ja sillee..
Itsellä olikin juuri tuo sama ongelma.. vedet haihtui jne kysyin muutama päivä sitten vinkkejä mistä voisi johtua.
tiedossa oli jo aikaisemmin että visko on rikki mutta mitään tietoa ei ollut muista ongelmista.
Kunnon ilmaus ja pulttasin viskon kiinni niin että tuuletin pyörii kokoajan mukana. nyt ei nesteet häviä mihinkään eikä valoissakaan lämmät nouse. lämmöt pysyttelee noin 25% kohdalla mittarissa. Syy oli siis lähinnä siinä että koneessa oli ilmaa reilusti.
nyt vain pitäisi saada aikaseksi hakea uusi visko tai sähköflekti.
Ilmaa varmaan mullakin, jäähdytysnestettäkin lisäsin ku oli vajetta. Näkee ny sit illalla ku töihin lähtee et miten käyttäytyy. Ilmata ton tietty vielä vois...
Mulla ei ole mitään lämpenemisongelmaa ollenkaan eli visko pitäis olla OK, mutta kyllä sitä pystyy pyörittämään kuinka tykkää auton ollessa sammutettu.
Mulla ei ole mitään lämpenemisongelmaa ollenkaan eli visko pitäis olla OK, mutta kyllä sitä pystyy pyörittämään kuinka tykkää auton ollessa sammutettu.
näinhän se kuuluukin olla jos auto on kylmä.. jos veden lämmöt ovat siellä 100 asteessa jonka suunnilla tuon viskon magneettien pitäisi ottaa kiinni niin tällöin pyörittämisen pitäisi olla nihkeää.
jos ajat pitkää matkaa niin visko tuskin ottaa koskaan kiinni. kaupunkiajossa onkin sitten eri asia kun ilma ei viilennä syyläriä kun pörräät joka valoissa paikallaan niin tällöin visko nappaa kiinni ja auto kuulostaa suurinpiirtein vanhalta VOLVOlta..
jahas.. no pitänee nytten sitte jutella viisaampien kanssa notta jos tekisivät mun buimurille ilmaukset jne. kiitos neuvoista!
Itselläni ilmaus tapahtui jotakuinkin näin.. konepelli auki, kone käyntiin ja lämppärin puhallin huutamaaan niveaa.
tämän jälkeen syyläri vettä täyteen korkki kiinni ja korkin vieressä oleva ilmausruuvi auki ja polkemaan kaasuja pihalle. luultavasti syyläristä on taas hävinnyt koneen puolelle vesiä(koneen pitää olla siis kohtuu lämmin jotta ne vedet kiertää) taas lisää vettä ja korkki kiinni ja tämä jatkuu niin kauan kun vedetr ei enää häviä(lopuksi muista sulkea ilmausruuvi)..
sitten testiajo vaikka motarilla miljoonaa kolmos vaihteella ja kun avaat korkin niin sen pitäisi sihahtaa. tästä tiedät että kannessa ei ainakaan pitäisi olla mitään vikaa eli konepuolella pitää olla painetta. muuten paine katoaa jotain muuta kautta jolloin myös vesi katoaa samaa reittiä höyrynä(kansi tai letkut tai syyläri paskana)
näinhän se kuuluukin olla jos auto on kylmä.. jos veden lämmöt ovat siellä 100 asteessa jonka suunnilla tuon viskon magneettien pitäisi ottaa kiinni niin tällöin pyörittämisen pitäisi olla nihkeää.
jos ajat pitkää matkaa niin visko tuskin ottaa koskaan kiinni. kaupunkiajossa onkin sitten eri asia kun ilma ei viilennä syyläriä kun pörräät joka valoissa paikallaan niin tällöin visko nappaa kiinni ja auto kuulostaa suurinpiirtein vanhalta VOLVOlta..
Autoni oli täydessä lämmössä kun pyöritin sitä kevyesti. Sähköt oli pois päältä, mutta sillä ei ole ilmeisesti väliä. Ja viskossa EI VOI olla vikaa koska voin olla vaikka varttin valoissa niin lämmöt ei nouse.
Autoni oli täydessä lämmössä kun pyöritin sitä kevyesti. Sähköt oli pois päältä, mutta sillä ei ole ilmeisesti väliä. Ja viskossa EI VOI olla vikaa koska voin olla vaikka varttin valoissa niin lämmöt ei nouse.
Sitten koneesi ei käy tarpeeksi kuumana jotta visko käynnistyisi hyvä niin..
Sitten koneesi ei käy tarpeeksi kuumana jotta visko käynnistyisi hyvä niin..
Ja termarikin on vaihdettu kuumimpaan mitä kaupasta löytyi, eli 92 asteinen. Kerrankin auto ilmeisesti pelaa niinkuin kuuluu.
Mulla on vain pari vuotta vanha jäähdytin joka on täysin puhdas ainakin päältä, lämmönsiirto on siis aika tehokasta. Lämpöongelmiin varmaan vaikuttaa aika paljon se näkymätön ongelma vesipiirin sisällä eli likaantuminen. Joku jäähdytysjärjestelmän pesuainekin voisi tiputtaa monta astetta lämpötilaa... Tiedä sitten.
Kunnon ilmaus ja pulttasin viskon kiinni niin että tuuletin pyörii kokoajan mukana. nyt ei nesteet häviä mihinkään eikä valoissakaan lämmät nouse. lämmöt pysyttelee noin 25% kohdalla mittarissa. Syy oli siis lähinnä siinä että koneessa oli ilmaa reilusti.
lämmönhän pitäisi nousta puoleen väliin, jos termari toimii oikein. näin, vaikka visko on pultattu kiinteäksi. taitaa termari falskata ja viimeistään talven tullen loppuu kopista lämpö.
mulla nostelee kans lämpöjä tyhjäkäynnillä ja erityisesti päästömittauksessa, mutta putoo nätisti kun laittaa lämppärin täysille. termari on uusi ja järjestelmä ilmattu, teki samaa vanhallakin termostaatilla.
taitaa visko olla menojunassa ja syylarikin vähän eilinen.
Mulla on vesipumpun irroitusprojekti menossa ja sain kammettua, kuin ihmeen kautta, sen flektin pois paikaltaan. Hihnapyörää tappelen vielä, mutta eiköhän sekin huomenissa.
Otin sen flektin tuossa tassuun ja pyörittelin sitä aikani, mutta se piti melko rajua rohinaa. Suihkuttelin aikani kuluksi PRF:n 6-68:a joukkoon ja pyörittelin, kunnes se rohina oli loppunut. Sitten lisäsin WD-40:stä ja pyörittelin vielä hetken. Se flekti alkoi pyöriä ihan mukavasti siinä. Myöhemmällä kuitenkin, kun kokeilin uudelleen, se oli melko jäykkä. Pyöri kyllä, muttei iloisesti, eikä kuitenkaan rohissut, kuten alussa.
Kysymys: onko visko vinaalissa, vai olenko onnesta soikea, kun saan paketin kasaan?
Muistelen hämärästi jostain lukeneeni ettei viskon "voiteluun" saa käyttää mitään muuta ainetta kuin siihen tarkoitettua...
Taisi olla jotain silikonipohjaista tahnaa? Viisaammat korjatkoon.
Muistelen hämärästi jostain lukeneeni ettei viskon "voiteluun" saa käyttää mitään muuta ainetta kuin siihen tarkoitettua...
Taisi olla jotain silikonipohjaista tahnaa? Viisaammat korjatkoon.
Vaan se pelasi paremmin, kuin oli aiemmin tehnyt. Se selvästi jaksotteli käyntiä ja sitä pystyi välillä pysäyttämään ja välillä se näpäytti takaisin. Tosin, kun olin ajanut lämpötestilenkin ja sammutin auton, se flekti jäi vielä pysähtymään. Noin sen varmaan kuuluukin tehä, ettei siipiin tai muihin muoveihin kohdistu julmetun kovaa rasitusta äkkistopista.
Comment