Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 TDS touring ja ahto ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • glone
    Newbiemmer
    • Jan 2017
    • 10
    • JKL

    525 TDS touring ja ahto ongelmat

    Tuli ostettua tommonen pikkuviritetty tds toukka ja yllättäen siinä on jotain vikana. Eli alle 2000rpm ei tapahdu mitään, auto liikkuu erittäin laiskasti. 2000prm kohalla noin 0.1baria ahtoja. 3000rpm:n jälkeen päästään jo ~0.5bariin.

    Autossa on siis Holsetin HX27W fin-turbon modaamilla siivillä kiinni sekä evry modi tietysti. Edellisen omistajan mukaan ongelma alkoi imusarjan & kannen vaihdon jälkeen, jotka ei ilmeisesti ole samasta koneesta.

    Evryllä syötöt minimissäkin liikahtaa jo huomattavasti paremmin, syötöt katossa 2000rpm on jo 0.5bar. Onko vika tosiaan väärän mallisessa imusarjassa vai voiko olla jossain muualla?

    Vinkkejä? Kysymyksiä saa esittää. Vikakoodit yritän päästä lukemaan pian.
  • Mikkeri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 805
    • Suomi

    #2
    Ottaako laiskasti kierroksiakin?

    Ettei olis jakajan kantta koputeltu? Säädä se ensin.
    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
    TDS osaa.

    Comment

    • Jondis
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 698
      • Tuusula

      #3
      Ettei vaan olis jako pielessä kannen vaihdon jäljiltä?
      MB E55 AMG -05
      E36 318TiA -96
      E34 535i -89 imolarot
      Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

      Comment

      • glone
        Newbiemmer
        • Jan 2017
        • 10
        • JKL

        #4
        Originally posted by Mikkeri View Post
        Ottaako laiskasti kierroksiakin?

        Ettei olis jakajan kantta koputeltu? Säädä se ensin.
        Vähän ottaa joo laiskasti kierroksia, esim jos 80km/h vauhdissa yrittää minimisyötöillä ruveta kiihdyttämään, ei kierrokset kauhian nopeasti siitä 2tonnin korvilta nouse, pykältämällä tietysti paremmin.

        Pitääpä koittaa tuota. Sen verran sain selville, että se kyseinen anturi on ilmeisesti tuloilman lämpötila anturi. (http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...ld_system_agr/ numero 20). Kyseistä anturia ei esim. E39:n vastaavasta koneesta löydy samasta paikkaa, onko kellään tietoa mistä se löytyy E39:ssä?

        Comment

        • Mikkeri
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2011
          • 805
          • Suomi

          #5
          Ottaa laiskasti kierroksia, eli kun vapaalla polkaiset kaasua, nouseeko kierrokset nopeasti?
          Jos ei, niin jakajan kantta voisi koittaa säätää.

          Siihen kannattaa ottaa joku joka on sen tehnyt.

          Kannen ja imusarjan vaihdolla ei juurikaan ole merkitystä tuohon ongelmaan, ellei ole ihan vääränlainen imari.
          TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
          TDS osaa.

          Comment

          • jope88
            BTCF Member
            • Mar 2015
            • 137
            • Siilinjärvi, pohjois-savo

            #6
            Pumpun ajoituksille ääni täältäkin. Oma oli kans aika laiska ennen säätöjä.. Tietty kannattaa katsoa ahtoputkien kiinnitykset yms kanssa..
            Last edited by jope88; 27-06-2017, 16:32.
            [email protected]
            523i m52b25tu Schwarz 2 -99
            316i m40b16 Schwarz -88

            Comment

            • TFV
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 3080
              • Nurmijärvi

              #7
              Onko se imusarjan alle tuleva ohut kumiletku paikoillaan?
              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

              Comment

              • glone
                Newbiemmer
                • Jan 2017
                • 10
                • JKL

                #8
                Originally posted by TFV View Post
                Onko se imusarjan alle tuleva ohut kumiletku paikoillaan?
                Tarkistellaan huomenna. Mikä tämä letku on ja mihin se menee?
                Tosiaan tässä on alunperin ollut alumiininen imusarja, mutta kannenvaihdon jäljiltä muovinen nykyään. Olisiko jostain E39:n vastaavasta tms.

                EDIT: Kyllä on paikallaan
                Last edited by glone; 30-06-2017, 18:17.

                Comment

                • jope88
                  BTCF Member
                  • Mar 2015
                  • 137
                  • Siilinjärvi, pohjois-savo

                  #9
                  Ahtopaine anturille kuvan postaisin, jos osaisin saada toimimaan sen :'D ja e39 on muovinen ja e34 metallinen ja imusarjoja ei voi vaihaa ristiin niissä elleit kantta vaihda myös.
                  Last edited by jope88; 01-07-2017, 07:34.
                  [email protected]
                  523i m52b25tu Schwarz 2 -99
                  316i m40b16 Schwarz -88

                  Comment

                  • glone
                    Newbiemmer
                    • Jan 2017
                    • 10
                    • JKL

                    #10
                    Originally posted by jope88 View Post
                    Ahtopaine anturille kuvan postaisin, jos osaisin saada toimimaan sen :'D ja e39 on muovinen ja e34 metallinen ja imusarjoja ei voi vaihaa ristiin niissä elleit kantta vaihda myös.
                    Muovinen on ja kansi täten samalla vaihdettu myös vastaavaan.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎