Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Raidetangon sisäpään väljyys.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1855
    • Lappeenranta, Finland

    E34 Raidetangon sisäpään väljyys.

    Minkälainen rakenne on raidetangon sisäpäässä, siis siellä missä ko. tanko yhdistyy hammastankoon ? ETK ei paljoa asiaa valaise.

    Kyseisestä paikasta löytyi väljää, joka ajaessa pitää keljua kolinaa. Raidetangon pää, siis se nivel on ihan ehta samoin laakeri. Siellä se väljä on, kyllä sitä useammankin silmäparin voimin tutkittiin.

    Niin, onko ko. paikka miten purettavissa/korjattavissa/säädettävissä jne...? Ja kuten on jo tullut todettua niin iX:ssä on tietysti osittain ihan omat vermeet ETK:n mukaan. Muutenhan elämä olisi helppoa ja halvempaa... Jospa jollain olisi jotain kuvia tms.

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Originally posted by 525iiäxä
    Minkälainen rakenne on raidetangon sisäpäässä, siis siellä missä ko. tanko yhdistyy hammastankoon ? ETK ei paljoa asiaa valaise.
    Kierteellä tuo raidetangon sisempi pää näyttäis tuon mukaan tulevan kiinni hammastankoon.
    Last edited by Leka; 23-05-2005, 21:46. Reason: typo...
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • 525iiäxä
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1855
      • Lappeenranta, Finland

      #3
      Hmmm... No sitten välys tuskin on noin syvällä. Eli, raidetangossahan on jonkinlainen nivel myös tuossa sisäpäässä, klappi on sitten oltava siinä. Tarkoittanee raidetangon vaihtoa...

      Eikä tullut erikseen mainittua, että klonkse kuuluu (ja tuntuu) nimenomaan vasemmalla puolella, ja auton ulkopuolella, muutenhan syyllistä voisi etsiä hammastankosysteemistä tai rattiakselista.

      Niin, ETK:stahan tuokin kuva on, kunhan vaan osaa katsoa. Kiitokset Leka !
      Last edited by 525iiäxä; 23-05-2005, 21:41.

      Volvo V70 2.4T -02
      E30 323i -84 (taas)

      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by 525iiäxä
        Hmmm... No sitten välys tuskin on noin syvällä. Eli, raidetangossahan on jonkinlainen nivel myös tuossa sisäpäässä, klappi on sitten oltava siinä. Tarkoittanee raidetangon vaihtoa...
        Siltä noin äkkiseltään vaikuttaisi jos raidetangon pää on ehjä.

        Originally posted by 525iiäxä
        Niin, ETK:stahan tuokin kuva on, kunhan vaan osaa katsoa. Kiitokset Leka !
        Eipä kestä...
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • 525iiäxä
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1855
          • Lappeenranta, Finland

          #5
          Originally posted by Leka
          Siltä noin äkkiseltään vaikuttaisi jos raidetangon pää on ehjä.
          Ehjä on, joten asiaa tutkitaan taas kunhan muilta kiireiltä ehtii.

          Volvo V70 2.4T -02
          E30 323i -84 (taas)

          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎