Söörtsiä kokeilin mutta eipä oikein tärpännyt. Kertokaapas millaisia kotikonsteja on tutkia mikä ilmastointia oikein vaivaa? Viime kesänä pelas normaalisti,mutta nyt ei pelitä,valo syttyy katkasijaan,mutta kompura ei lähde päälle(eikä flektikään pyöri keulassa). Sulakkeet on ehjät,lieneekö aineet karanneet järjestelmästä--->voiko selvittää kotikontein,vai vienkö suosiolla liikkeeseen joka korjaa ilmastointilaitteita
E34:sen ilmastoinnista
Collapse
X
-
No ensimmäiseksi kannattaa mitata pressostaatit, eli yleensä kun kompuran magneettikytkin ei kytke kompuraa päälle niin jompikumpi pressostaatti on antanut tiedon joko liian korkeasta paineesta tai matalasta yleensä matalasta.
Presostaatit ovat painekytkimet eli toinen liian korkealle paineelle ja toinen liian matalalle ja ne ovat yleensä avautuvilla kärjillä eli johdot irti ja mittaamaan yleismittarilla onko matalan paineen kytkin katkaisut yhteyden.
Jos esim matalan paineen kytkin on katkaissut niin näitä painekytkimelle tulevia johtoja ei saa koittaa missään nimessä yhdistää ja ilmastointia päälle sillä, jos näin tekee niin järjestelmässä oleva kylmäaine on liian matalassa paineessa ja kun kylmäaine on liian matalassa paineessa se nesteytyy ja kun tuota nestettä pääsee kompuran sisään niin kompura hajoaa totaalisesti !
Ja nuo pressot eli painekytkimet löytyy yleensä kompuran läheisyydestä kylmäputkista !Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit
Comment
-
Itselläni oli vähän samoja ongelmia, mutta kompuran valot eivät syttyneet.
Nyt vaihdoin keväällä kompuran, eikä luonnollisestikaan aineita sisällä niin tein huomion että kun mankan tyrkkäsin sisään niin ilmastoinnin valot syttyivät
Otin mankan irti ja pistin uudestaan kiinni ja sammuivat, sen jälkeen ovatkin taas ovat olleet pimeenä kun en ole saanut aineita järjestelmään. Kahtotaan vieläkö ne syttyy kun saa aineet sisään
btw. suosittelen kysymään täyttöä ihan kylmäkoneasentajilta, eivät ole ihan niin röyhkeitä ryöstämään mitä "autoihin erikoistuneet" paikat
EX:
328CiA -99
525tdsA -98
525i -93
316i -95
Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97
Comment
-
Lainataas topiccia.
Tässä nyt alkanut ilmastointia taas käyttämään viime kesän jälkeen. Ilmastointi kyllä puhaltaa viileää, mutta jos kytkee sen heti päälle auton starttaamisen jälkeen (niin, kyseessä siis E34iAT manuaali-ilmastoinnilla) kuuluu 90% varmuudella jotain ihme "pauketta", eli ihan selkeää jyskytystä vähän aikaa? Itse olisin tämän kompuraan paikallistanut?
Onko kompura menossa tyhjäksi vai mikähän tuota voisi aiheuttaa?
Lisätietoja annan, jahka joku osaa kysyä oikein
Comment
-
voit testata onko järjestelmä tyhjä siitä mistä täytetäänkin,eli kierrekorkin alla on melk samanlainen venttiili kun pyörässä,kynällä tökkäät siihen ja jos sihahtaa/pöllöhtää niin siellä on ainakin feonia,mut älä hirveesti hönkäile sitä!
Jyväskylässä ainakin jyväsjää täyttö mulle 50e ilman kuittia ja 20min kesti,esim. oilboysilla testaus ja täyttö melkein 180e ja viikon jono!
Comment
-
Mut siis ilmastointi kyllä puhaltaa ihan niin kylmää kuin haluan...? Ja syksyllä se vielä toimi 100% kun pakkaskelit alkoivatOriginally posted by hynde85voit testata onko järjestelmä tyhjä siitä mistä täytetäänkin,eli kierrekorkin alla on melk samanlainen venttiili kun pyörässä,kynällä tökkäät siihen ja jos sihahtaa/pöllöhtää niin siellä on ainakin feonia,mut älä hirveesti hönkäile sitä!
Jyväskylässä ainakin jyväsjää täyttö mulle 50e ilman kuittia ja 20min kesti,esim. oilboysilla testaus ja täyttö melkein 180e ja viikon jono!
Eli oisko tuo nyt tyhjentyä/mennä paskaksi ihan vaan olemalla?
Comment
-
en usko et on paskaks menny,tyhjentyä voi tottakai ja varsinkin uusien direktiivien takia sitä vanhaa kunnon feonia ei saa kun venäjältä..tutukippas konehuonetta ja sieltä ilmastoinnin putkia,jossain täyttoventtiilin lähellä on tarkistus ikkuna,e36 sijaitsee ainakin lastuluukun oikeella puolella!
Comment
-
Saksassa täyttö ja perushuolto maan kattavassa korjausketjussa 69€.
Oma menossa täällä perjantaina täyttöön.BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH
Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
Team vier Zylinder!
Comment
-
Kävin just liikkeessä ja kaveri katto, että 5.5 baaria oli painetta. Pitäs lähteä päälle mutta ei vaan lähde. Valo syttyy. Jatketaan tutkintaa.Originally posted by herjaMulla on kanssa ilmastointi ihan hengetön e34:ssä. Valo syttyy mutta mitään ei tapahdu... Talvella ainakin jossain vaiheessa lähti päälle kun oli lämpösessä tallissa muutaman tunnin. Olisko kylmäaine karannu.Retard Member
Comment
-
Missähän vika kun kylmäkone ei tahdo tehdä kunnolla kylmää kun moottori on tyhjäkäynnillä. Kyseessä siis e34 man.ilm. R12 alkujaan, edellisen omistajan toimesta kylmäainemäärä tarkistettu syksyllä 2003. Viime kesänä lauhdutinta jäähdyttävä flektin etuvastus oli paskana jolloin ilmastointi rupesi pitämään kauheaa meteliä kun auto oli vähän aikaa seissyt esim liikennevaloissa. Tuli tuo korjattua keväällä ja meteli hävisi mutta ehkä tuo flektin toimimattomuus on ehtinyt rikkoa järjestelmästä jotain?
Tänään tuli testattua seuraavaa:
Auto tyhjäkäynnillä, paikoillaan, ilmastointi max kylmällä ja puhallin 4-asennossa. Sisälle tuleva ilma oli n. 19C (ulkona 29.5). Kun nosti kierrokset 3000 paikkeille niin tuli n. 8C ilmaa. Kun auto on liikkeessä niin ilmastointi puhaltelee n.4-8 asteista ilmaa eli periaatteessa jäähdytystehoa löytyy.
Ihan vaan mielenkiinnosta onko e34 ilmastointi täysin kunnossa ollessaan tehokas, eli pitäiskö saada lähellä 0 asteista ilmaa?
Comment
-
Näillä helteillä normaali puhalluslämpö on n. 4-5'C. Mittaus suoritetaan niin että pidetään kierroksia n.1500rpm, puhallin 3:lle, sisäilmankierto päälle ja mittaus keskisuuttimista.
Comment
-
Lainaan itteeni mutta sou woot? Ilmastointi pelaa taas. Poltti sulakkeen 9 lähes heti kun laitto ilmastoinnin päälle. Ilmastoinnin lahduttimen flektin etuvastus oli palanut ja laitoin siihen lancian flektistä vastaavan. Samalla putsasin kompuran päässä olevan magneettikytkimen raon öljystä ym. paskasta liuottimella ja painepesurilla.Originally posted by herjaKävin just liikkeessä ja kaveri katto, että 5.5 baaria oli painetta. Pitäs lähteä päälle mutta ei vaan lähde. Valo syttyy. Jatketaan tutkintaa.Retard Member
Comment
Comment