Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34:sen oven löysyys ja M5 replicat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mupelo
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1022
    • Helsinki

E34:sen oven löysyys ja M5 replicat

Mulla on tossa pikkukaverissa kuskin puoleinen ovi aivan löysänä. On sangen ärsyttävää siinä kun yrittää nousta autosta ja on syli täynnä majavia ja sehän tulee sitten takasin hiljalleen kiinni, kun sitä lykkää auki päin. Ihan varovasti kun sen asettelee juuri oikeaan avaamiskohtaan, niin se pysyy siinä - ellei satu tuulemaan.

Minkäslainen projekti tämän kalun jäykistäminen on, eli onko se vaikeaa ja minkäslaista työmäärää vaatii? Paljon joku asiantunteva nyrkkipaja Tattarisuolla veloittaisi? Eihän tuo nyt mikään tsunami ole, mutta aiheuttaa tehokkaasti sellasta semiärsytystä.

Toinen kisavinkki liittyy M5:sen 17" replicoihin. Niihin luultavasti uudempiin. Sellaset räyhäkkäät 10-puolaiset. Saisin uuden setin Euromastersista hintaan 550e. Päälle jotkut uudet kesäkumit, ne saa maksaa max 650e. Onko tuo hinta noille replicoille ihan kohdallaan vai saattaiskohan saada jostain vielä halvemmalla? En ole paljoa ehtinyt asiaa hämmästelemään. Ja minkäs merkkistä rengasta kantsisi ihmetellä, kun köyhänä opiskelijana ajelen tuolla E34:lla vain muutaman tonnin vuodessa, eikä tapana ole harrastaa äärettömiä ylinopeuksia vesikeleillä. Sellasta kevyttä kaupunkiajoa vaan. Kaveri, Frisgi, Tikkurilan Star-renkaasta ehdotti jotain Naganoita. En minä sinne lähde ennen kuin olen teidän mielipidettänne kysynyt.

Hei kiitti vinkeistä ja kivaa kesää, tänään se alkaa.
    Last edited by mupelo; 24-05-2005, 03:49.
  • sarppo
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 264
    • Turku

Morjes chattimies,

Itellä oli just tuo opiskelijabudjetin renkaitten hankinta vähän aikaa sitten, ja päädyin sitten tollasiin Marshall-merkkisiin kumeihin jotka makso vajaa neljä sataa sarja (215/45/17 ja taakse 235), en tiedä sit minkä kokosia vanteita oot hankkimassa mut oletetaan 17". Mun mielestä oli aika halpa hinta eikä nuo nyt mun mielestä mitkään huonot kumit ole edes, ei tietenkään huiputkaan. Makuasioitahan noi renkaitten arvostelut vähän tuppaa olemaan.
    E90 325i M-Sport Le Mans blau metallic
    E46 328i Coupe topazblau metallic
    E36 320i Coupe diamantschwarz metallic

Lika barn leker bäst med varandra.

Comment

• mupelo
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1022
      • Helsinki

Juuh, tosiaan 17". Piti editoida. Laitetaan Marshall Mathers korvan taakse.

Comment

• konsumies
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1046
        • Turkkussesss

Osta BMW M5 blackit...mulla on ollut kuukauden alla ja olen pirun tyytyväinen, sopii hyvin eekolmenepaan.

Tossa pari kuvaa http://www.nettiauto.com/298779
        Seat Leon Cupra ST
        F20 116d
        e87 116i

Comment

• Vee-eit
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 709
          • Turku

Oven "aukipitimen" velttous taitaa olla tyyppivika. Saranapuolella näkyy tanko ja oven sisällä on jousi. Jousi on tod. näk. poikki. Romikselta uusi (myös e28 jousi käy, muttei koko systeemi), söörtsillä ohjeet ovipahvin irrotukseen, kaksi pulttia ja yksi akselitappi auki, pienen pujottelun jälkeen osa on kädessä ja koonti sama päinvastoin. Helppoa kuin heinänteko !
          Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎