Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw m5 e34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ana80
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 150
    • Lohja

    bmw m5 e34

    Millainen auto tuo on kestävyydeltään?
    Tekis vähän mieli hommata kyseinen pirssi mut uskaltaako sellasen ostaa ku en oo moiseen koskaan tutustunu...
    Onko jotain mitä kannattaa kahtoa ennen kuin ostaa ettei iske käsiään paskaan?

    Alkaa nykyinen omega 3000 24v tuntua vähän alitehoiselta vaikka hyvä auto ollutkin...
  • Storri
    Newbiemmer
    • May 2005
    • 17
    • Terjärv

    #2
    Mulla on m5-e34 3.6 -91

    Se on ollu kuukauden parin ja ei ole ongelmia vielä tullu vastaan...
    E30 on parhaimmillaan neliovisena dieselinä,vetokoukulla ja ilman kattoa.

    Comment

    • ana80
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 150
      • Lohja

      #3
      Ei siinä muuta mutta on vissiin aika kallis korjata jos jotain tulee...
      Opeliin ei maksa kuin konehuoneen puolelle tulevat osat maltaita.
      Mites mahtaa olla ruoste ämmässä?

      Comment

      • Dj Niksperi
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 2437
        • Salo, Finland

        #4
        kyllähän tuo puheiden mukaan on hyvä auto. 3.8 koneella kuulemma vielä vahvempi mitä 3.6.Kyllä tuon auton pitäisi kestää kun huoltaa säännöllisesti eikä kengi konetta kylmänä.viisaammat auttakoon enemmän tässä. Myös serchillä saa paljon tietoa kyseisestä mallista, on ollut aika paljon juttua näillä sivuilla.
        BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
        Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

        -Team Pussihousu-
        Salo///Works
        sigpic

        Comment

        • ana80
          Bimmer Rookie
          • May 2005
          • 150
          • Lohja

          #5
          Omaa opelixia oon pitäny ku kipeetä mulkkuu ja kyllä se on säilyny harvinaisen hyvässä kunnossa. Jos löytäis vaan yhtä hyvin pidetyn femman jostain...

          Comment

          • Storri
            Newbiemmer
            • May 2005
            • 17
            • Terjärv

            #6
            Ruosteesta...

            Siinä mun ämmässä oli kuskin oven alaosassa ruostetta,mutta ei missään muualla.Konepellissä tais olla kans pari täplää mutta ne oli saannu alkunsa kiveniskuista.Jotku oli vetännu naarmuille molemmat sivut joten auto maalattiin täysin kattoa lukuunottamatta ja ruostesuojattiin samalla....
            Se siinä autossa ottaa päähän että se ilmottaa jokaisesta pienestä viasta....esim.Washerfluid low, eli pissapojan nesteen tila alhainen.Ku autoon laittaa noin 10min töitä ni kaikki kuukauden virheet on laitettu.Auto on taas tyytyväinen jonkinviikon.Ei mitään suurempia vikoja tullu.Kuluttaa aika paljon kyllä...Niin ja niistä mottorikokojen kestävyyksistä olen kuullu aika paljon,jotku sanoo että 3.8 on kestävämpi ku 3.6 ja toisippäin....ite en lähe tohon keskusteluun ku ei tietoa ole.
            E30 on parhaimmillaan neliovisena dieselinä,vetokoukulla ja ilman kattoa.

            Comment

            • Tapsa.k
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 2676
              • Oulu

              #7
              Käytetyn auton ostossa ei voi ikinä varmaksi sanoa tunkaseeko kätensä paskaan vai ei

              Jos ei itse oikeen tiedä mitä tarkastaa niin kannattaa vaikka käyttää autotohtorilla ennen ostoa, moottorin mahdolliset pahat sivuäänet nyt voi todeta itsekkin.
              Niin..ja ei sitä 3.6 mosaa tarvi arastaa sen enempää kuin isompaa sisartakaan..mutta jos vain varaa niin toki ennemmin 3.8 myllyllä, on vetoja paljon paremmin kuin 3.6 vaikka paperilla ei niin paljoa eroa olekkaan.
              -Official member of BTCF-Sauna Team-

              Comment

              • raven82
                Bimmer Fanatic
                • May 2003
                • 378
                • tampere

                #8
                Tarkista nyt ainakin kaikki listat,tiivisteet ja verhoilut.Onko listat ja tiivisteet oikein kiinni.Puuttoko kiinnikkeitä.

                Käytä Vararengasta ja alkuperäis työkaluja Tunkki etc.. Pois paikaltaan.Tarkista niiden mahdollinen käyttö ja kunto.Kyseiset seikat ei monia häiritse muutta minua ainakin vituttaa jos verhoilut on revenny tai tiivisteet repsottaa.Tietenki huoltokirja kannattaa käydä läpi.Ja ottaa matkaan joku BMW harrastaja joka tietää kyseisen mallin viat.
                Last edited by raven82; 25-05-2005, 01:28.

                Comment

                • kupee635
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2004
                  • 90
                  • nurmijärvi

                  #9
                  ämmän muutaman kuukauden omistaneena olen huomannut kummallisten naarmujen ja lommojen ilmestymisen olevan paljon yleisempää kuin muissa autoissani.?.

                  Comment

                  • Hartikainen
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 223
                    • Warkaus

                    #10
                    Originally posted by kupee635
                    ämmän muutaman kuukauden omistaneena olen huomannut kummallisten naarmujen ja lommojen ilmestymisen olevan paljon yleisempää kuin muissa autoissani.?.
                    Tästä on ollut aihetta täällä riittävästi, mutta edelleenkin ne kateelliset idiootit.
                    '95 Bmw 740

                    Comment

                    • mailman
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 8003
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by raven82
                      Tarkista nyt ainakin kaikki listat,tiivisteet ja verhoilut.Onko listat ja tiivisteet oikein kiinni.Puuttoko kiinnikkeitä.
                      Listat ym. on helppo/halpa myös jälkeenpäin kiinnittää, jos siis löytyypi yksilö jossa tuollaisia "vikoja" löytyy
                      G01 ///M40i '19
                      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                      E39 ///M5 '00

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Eipä tuollaisiin ensimmäisenä kannata kiinnittää huomiota, ehjiä tiivisteitä löytyy romiksilla makaavista e34:sta vaikka miten ja hinnat ei päätä huimaa, sama juttu muissa koko e34 sarjan "pikkuosissa". Ennemmin katsoisin ovatko ne pohjan korkit vielä paikallaan, niistä aiheutuu paljon suurempaa päänvaivaa. Jos ne ovat irti niin sitten on syytä tutkia onko vasta kastunut vai joko on ruosteessa. Jos on vasta kastunut, niin kuivaa paikat ja pistää ne reiät kunnolla umpeen. Vaikka ne olis vielä paikallaankin, niin itse ainakin repisin ne irti ja vaihtaisin, muuten tulee vedet sisälle aivan varmasti jossain vaiheessa. Kaikista tuntuvat lähtevän irti, ettei sen perusteella kannata autoa hylätä.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Gifu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1666
                          • Vantaa

                          #13
                          No ihan perus setit kannattaa tarkastaa eli koneen käynti ääni, meneekö vaihteet ongelmitta päälle, kytkimen kunto, pitääkö perä minkäänlaista ääntä. Ja nämä kun vielä pääsis kylmänä testaa. Koneen historia kans ois hyvä tietää, mitä tehty, onko ketjunvaihtoa harrastettua jne. Alustan kunto on hyvä kans testata mukulateillä, koliseeko jne. ..ja vähän kovemmassa ajossa testata kuinka pysyy tiessä.

                          Ja osta auto joka ei oo ruosteessa, e34:n ei kyllä kovin helposti mielestäni ruostu, varsinkin verratuna omegaan. Alusta suojaus/massaus tietty aina plussaa.

                          Hyvä myöskin tarkastaa saumat, mahdollisilta kolarivaurioilta ja onko maalipinnoissa värin suuhteen heittoo, se jo kertoo korjailuista.

                          Tässä nyt tämmönen oma lista mitä aina yrittää tutkia. M5:ssa ton tekniikan puunaus eri tärkeää, koska palikat kustantaa melkolailla. Jos löytää hyvällä historialla ja hyvin huolletun yksilön ni ei oo pelkoo jatkossa. Ite ajelin tekniikanvaihto M5:lla melkein 1.5v ja ei tarvinu huoltaa mitään, mitä nyt pakolliset öljynvaihdot jne. Tohon olikin jo vaihdettu melko hyvin kuluvaa palikkaa ja konetta puunattu, ennen ku ostin.

                          edit: no kytkin meni oman kädettömyyteni takia (650€ vaihdon kanssa)
                          g26 i4 edrive40 -22 msport brooklyngray metallic
                          z3 2.8l roadster -00 cosmosschwarz metallic
                          e34 540iA -93 calypsorot metallic

                          ex.:g30 530e -21, z3m roadster -00, e46 325Ci A -01, e36 328iA coupe -97, e36 328iA cabrio m-tech -95, e30 -87 m50b25tu, z3 2.8 roadster -97, e28 528i -82, e36 316i touring -98, e60 530iA -04, e36 328iA cabrio m-tech -98, e30 325i cabrio -91, e46 320d m-sportII touring -04, Audi 200tq -89, e38 728iA -96, e34 M5 -89, e30 318i -89, e30 320is -88, e30 325i -86

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎