Elikkäs kokeillaas jos täältä löytys apuja kun itellä loppuu ideat...
5/94 tehty e34 m50b25 vanos koneella ja lisävarusteena ajonesto. Oon netistä kattellu että pitäs olla ews 1 ja valmistuskuukauden mukaan ei pitäs liiemmi olla ees ecuun kytketty ajonesto eli ovien lukoista menis pois päältä jne.
Auto tuli itelle ilman avainta ja menneisyys on täys kysymysmerkki. Viimeks katsastettu 2015 syksyllä ja jäänyt ajosta seisoon. Tilasin uuden avaimen ja onnekseni huomasin sen sopivan lukkoihin eli orggislukot vielä paikoillaan.
Ongelma: auto kyllä pyörittää startilla konetta hyvin, mutta ei lupaakkaan käyntiin. Startatessa puski hyvin bensaa pa-kiskolle ku otti tuloletkun irti. Kampuran asentotunnistin näytti keskimmäisen ja reunimmaisen nastan välille vastusta 468 ohm, eli pitäis olla kunnossa (?)...vähän vanhemmasta NV-koneesta mittasin samaa luokkaa samoista nastoista. Aivan ensimmäisissä NV-koneissa vastus lienee laitimmaisista navoista sen 520 +/- 50 ohm (?)...
Moottorinohjauksena tässä boschin -413 loppunen punasella tarralla.
Eli ilmeisesti suuttimet ei aukee ja/tai kipinää ei tuu mutta mistä lähtis vikaa ettiin? Kaikki sulakkeet näytti olevan ehjiä...
E: ja käsittääkseni näis jos ajonesto on päällä niin ei tule startille herätettä eli ei edes starttais?
E2: ews-tietoa:
http://http://www.europeantransmissi...0EWS%20BMW.pdf
5/94 tehty e34 m50b25 vanos koneella ja lisävarusteena ajonesto. Oon netistä kattellu että pitäs olla ews 1 ja valmistuskuukauden mukaan ei pitäs liiemmi olla ees ecuun kytketty ajonesto eli ovien lukoista menis pois päältä jne.
Auto tuli itelle ilman avainta ja menneisyys on täys kysymysmerkki. Viimeks katsastettu 2015 syksyllä ja jäänyt ajosta seisoon. Tilasin uuden avaimen ja onnekseni huomasin sen sopivan lukkoihin eli orggislukot vielä paikoillaan.
Ongelma: auto kyllä pyörittää startilla konetta hyvin, mutta ei lupaakkaan käyntiin. Startatessa puski hyvin bensaa pa-kiskolle ku otti tuloletkun irti. Kampuran asentotunnistin näytti keskimmäisen ja reunimmaisen nastan välille vastusta 468 ohm, eli pitäis olla kunnossa (?)...vähän vanhemmasta NV-koneesta mittasin samaa luokkaa samoista nastoista. Aivan ensimmäisissä NV-koneissa vastus lienee laitimmaisista navoista sen 520 +/- 50 ohm (?)...
Moottorinohjauksena tässä boschin -413 loppunen punasella tarralla.
Eli ilmeisesti suuttimet ei aukee ja/tai kipinää ei tuu mutta mistä lähtis vikaa ettiin? Kaikki sulakkeet näytti olevan ehjiä...
E: ja käsittääkseni näis jos ajonesto on päällä niin ei tule startille herätettä eli ei edes starttais?
E2: ews-tietoa:
http://http://www.europeantransmissi...0EWS%20BMW.pdf
Comment