Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 540i kytkin luistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juh1s
    Bimmer Rookie
    • Mar 2013
    • 30
    • Vantaa

    e34 540i kytkin luistaa

    Moro! Käytin tossa bemaria juuri korjauksessa, autoon vaihdettiin öljypohja ja bensansuodatin kotelo. Kävin hakemassa auton ja huomasin että kytkin luistaa aivan vitusti. Käykö mitenkään järkeen että kyseiset toimenpiteet olisivat vaikuttaneet tähän?
    E34 540i -95 Fjordgrau metallic
    E34 525i -91 Calypsorot metallic
  • Klasu-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 546
    • Helsinki

    #2
    Ottasin auton nosturille, ja katsoisin, onko moottorin ja bellhousingin väli öljystä märkä, ts. jäänyt vuotamaan takaosastaan, ja nyt on öljyt vauhtipyörä heittänyt pitkin kytkinkoppaa, ja kytkimeen.

    Jotakin tällästä, tai sitten mekatsu on antanut rakkautta koeajolla, ja tuhonnut kytkimen tällätavoin.

    Yksi skenaario toki on vielä jäljellä, eli onnistuttu vääntämään/murjomaan kytkimen työsylinterin letkua siten, että työsylkälle jää painetta päälle, kun vioittunut letku toimii tavallaan "takaiskuventtiilinä". Tällätavoin vaurioituneita jarruletkuja näkee aina sillointällöin. Tämä selviää, kun koskematta muuhun löysää työsylkän kiinnityspultit, ja katsoo, pyrkiikö työsylkkä peruuttamaan pois paikaltaan voimalla. Jos saa helposti sormin painettua takaisin, ei tämä ole ongelma.

    Comment

    • juh1s
      Bimmer Rookie
      • Mar 2013
      • 30
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by Klasu- View Post
      Ottasin auton nosturille, ja katsoisin, onko moottorin ja bellhousingin väli öljystä märkä, ts. jäänyt vuotamaan takaosastaan, ja nyt on öljyt vauhtipyörä heittänyt pitkin kytkinkoppaa, ja kytkimeen.

      Jotakin tällästä, tai sitten mekatsu on antanut rakkautta koeajolla, ja tuhonnut kytkimen tällätavoin.

      Yksi skenaario toki on vielä jäljellä, eli onnistuttu vääntämään/murjomaan kytkimen työsylinterin letkua siten, että työsylkälle jää painetta päälle, kun vioittunut letku toimii tavallaan "takaiskuventtiilinä". Tällätavoin vaurioituneita jarruletkuja näkee aina sillointällöin. Tämä selviää, kun koskematta muuhun löysää työsylkän kiinnityspultit, ja katsoo, pyrkiikö työsylkkä peruuttamaan pois paikaltaan voimalla. Jos saa helposti sormin painettua takaisin, ei tämä ole ongelma.
      Jooh saa korjaamon pojat selvittää mikä on homma. Tuntuu vaa niin uskomattomalta et se ihan muutenvaa ois sattumalta menny paskaks.
      E34 540i -95 Fjordgrau metallic
      E34 525i -91 Calypsorot metallic

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎