memebuy23buy

E34 Lämmöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GANTZU 535i
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 815
    • 00720 Helsinki

    E34 Lämmöt

    Kertokaas viisaammat mikä mättää!! Auto 535 e34 M30B35 koneella.

    Lämmityslaite ei anna tyhjäkäynnillä matkustamoon lämmintä ilmaa, jos säädöt ovat eka nolla-asennossa. Vasta kun masinalle antaa kiekkaa lisää, rupee lämmintä ilmaa tulemaan. Ja tyhjäkäynnillä lämmöt nousee herkästi tappiin.
    Autoon on vaihdatettu uusi termari viikko sitten ja pajalla ilmasivat järjestelmän pariin otteeseen samojen oireiden takia. Viskokin toimii.

    Eli voiko vesipumppu olla ryytymässä, ettei kierrätä nestettä tyhjäkäynnillä vai kansipahvi sökönä. Mitkä ovat muuten selvät oireet kansipahvin/kannen rikkoutumiseen.

    Kiitos etukäteen
    -Official member of BTCF-Sauna team-
    -KUOPION PUTKIMIEHET - team
  • 535_M5
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 221
    • Masku

    #2
    Originally posted by GANTZU 535i
    Kertokaas viisaammat mikä mättää!! Auto 535 e34 M30B35 koneella.

    Lämmityslaite ei anna tyhjäkäynnillä matkustamoon lämmintä ilmaa, jos säädöt ovat eka nolla-asennossa. Vasta kun masinalle antaa kiekkaa lisää, rupee lämmintä ilmaa tulemaan. Ja tyhjäkäynnillä lämmöt nousee herkästi tappiin.
    Kiitos etukäteen
    Eikös tuossa mallissa ole erillinen sähköllä toimiva vesipumppu jonka tehtävä on nimenomaan kierrättää vettä lämppärin kennossa? Jospa se olisi rikki?
    Lämmön nousuun tyhjäkäynnillä se ei kyllä vaikuta mitään, se voisi olla perinteisen vesipumpun vikaa...

    Comment

    • larmatin
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1118
      • Perttula

      #3
      Originally posted by GANTZU 535i
      Kertokaas viisaammat mikä mättää!! Auto 535 e34 M30B35 koneella.

      Lämmityslaite ei anna tyhjäkäynnillä matkustamoon lämmintä ilmaa, jos säädöt ovat eka nolla-asennossa. Vasta kun masinalle antaa kiekkaa lisää, rupee lämmintä ilmaa tulemaan. Ja tyhjäkäynnillä lämmöt nousee herkästi tappiin.
      Autoon on vaihdatettu uusi termari viikko sitten ja pajalla ilmasivat järjestelmän pariin otteeseen samojen oireiden takia. Viskokin toimii.

      Eli voiko vesipumppu olla ryytymässä, ettei kierrätä nestettä tyhjäkäynnillä vai kansipahvi sökönä. Mitkä ovat muuten selvät oireet kansipahvin/kannen rikkoutumiseen.

      Kiitos etukäteen
      tuleeko syyläri kunnolla kuumaksi?
      ja rupeeko visko jumittamaan vai miten olet sen toiminnan testannut?

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Viskoa veikataan, M30:ssä on vesipumpun siivet metalliset ja taitaa hajota vain siten että rupeaa vuotamaan.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • GANTZU 535i
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 815
          • 00720 Helsinki

          #5
          Ongelma selvisi!! Paisuntasäiliölle tuleva ohut letku oli tukkiutunut. On taas ilo ajaa ja omistaa BIMMERI!!!
          -Official member of BTCF-Sauna team-
          -KUOPION PUTKIMIEHET - team

          Comment

          • pete-
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 388
            • Helsinki

            #6
            Lainataan topiccia..
            Mikäs mulla voisi olla vikana kun lämmöt nousee tyhjäkäynnillä
            ja välillä ajaessakin kuumalla ilmalla.
            Heti kun laittaa lämmöt puhaltamaan täysillä niin tippuu.
            Visko pitää vähän ulinaa. Voisko se olla tiensä päässä?
            F31 330d -13
            ex:
            F31 320d -13
            E91 320d -08
            E39 528i -96
            E34 535i -90
            E34 535i -89
            E36 325i -91
            E30 316i -89

            Comment

            • pete-
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2005
              • 388
              • Helsinki

              #7
              Tänään taas eikä ole edes kuuma ilma.
              Ihan normaalissa ajossa nousee, lämmöt täysille niin laski.
              Missäs asti tuon lämpömittarin viisari pitäisi olla
              että flekti alkaisi pitää kunnon ääntä?
              Tiedän, näin ei saisi tehdä mutta tein kuitenkin..
              Lämpömittarin viisari oli toiseksi viimeisessä viivassa ja
              pystyin yhdellä sormella pysäyttämään flektin
              ja antaa vauhtia toiseen suntaan. Kertooko se jotain
              viskon toiminnasta.
              F31 330d -13
              ex:
              F31 320d -13
              E91 320d -08
              E39 528i -96
              E34 535i -90
              E34 535i -89
              E36 325i -91
              E30 316i -89

              Comment

              • Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7060
                • Turenki

                #8
                Visko paskana


                Kyllä sen kuulee jos humisee niinkuin vanha volvo, itselläni alkaa visko ottamaan kiinni niin että humina alkaa kuulumaan kun lämpömittarin neula nousee hiukan keskimmäisen viivan yläpuolelle
                DUCATI 1098 RACING EVO

                Comment

                • pete-
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2005
                  • 388
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Peltsii View Post
                  Visko paskana


                  Kyllä sen kuulee jos humisee niinkuin vanha volvo, itselläni alkaa visko ottamaan kiinni niin että humina alkaa kuulumaan kun lämpömittarin neula nousee hiukan keskimmäisen viivan yläpuolelle
                  Voiko toi viskon toimimattomuus nostaa lämpöjä myös
                  tuollaisessa normaali ajossa(60km/h).
                  F31 330d -13
                  ex:
                  F31 320d -13
                  E91 320d -08
                  E39 528i -96
                  E34 535i -90
                  E34 535i -89
                  E36 325i -91
                  E30 316i -89

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7060
                    • Turenki

                    #10
                    Ei pitäisi enää siinä nopeudessa tarvita flektiä, itsellä ainakin loppuu humina aika äkkiä kun saa vauhtia ja jäähtyy
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • pete-
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2005
                      • 388
                      • Helsinki

                      #11
                      Mikäs helkutti sieltä vois olla paskana.
                      Äsken kävin taas vähän ajamassa.
                      Flekti ei lähde humisemaan vaikka lämmöt olis kuinka korkeat.
                      Paikallaan kenkään antaessa vähän laskee. Voisko vesipumppukin olla rikki.
                      F31 330d -13
                      ex:
                      F31 320d -13
                      E91 320d -08
                      E39 528i -96
                      E34 535i -90
                      E34 535i -89
                      E36 325i -91
                      E30 316i -89

                      Comment

                      • pete-
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2005
                        • 388
                        • Helsinki

                        #12
                        Vaihdoin vesipumpun sekä termostaatin.
                        Nyt pysyy lämmöt siinä missä pitääkin.
                        Vika tais olla pumpussa vaikka näytti kyllä ehjältä.
                        F31 330d -13
                        ex:
                        F31 320d -13
                        E91 320d -08
                        E39 528i -96
                        E34 535i -90
                        E34 535i -89
                        E36 325i -91
                        E30 316i -89

                        Comment

                        • Lapa735ia
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2007
                          • 303
                          • Martinniemi

                          #13
                          535i 88

                          Pitäsikö flektin tosiaan alkaa humisemaan oikein kunnolla kun lämmöt nousee? Itsellä ei muutu flektin ääni mitenkään.
                          Jäähdytin ei tunnu yläpinnalta kuumalta tuolta alavesiletkun puolelta ja alavesiletkukin on kylmä. Ylävesiletku on kuuma ja jäähdytinkin tuntuu jokseenkin lämpimältä sen lähistöltä.

                          Kannen justiinsa vaihtanut, ja ei ole sen jälkeen lämmöt vielä kurissa pysyneet. Lämmöt nousee hissukseen tuonne puoliväliin ja saattaa pysyä siinä hetken kunnes alkaa hiljalleen nostamaan sinne 3/4 viivalle ja mahdollisesti menisi pidemmällekin, mutta en ole uskaltanut kokeilla pidempään. Pelkkää tyhjäkäyntiä ja paikallaan pientä kaasuttelua olen käyttänyt, kun ei uskalla ajamaan lähteä ettei pääse keittämään.
                          Termari uusi ja kokeilinki vielä kattilassa että aukeaa. Vesipumppu uusi.
                          Ilmata on kokeiltu niin että sormet kipeänä. Äsken kun tarkistin niin siinä paisarin yläosassa pikku reiästä näytti virtaavan nestettä jonkin verran eli kaiketi nesteet kiertää. Aivan kuin nesteet eivät menisi jäähdyttäjän läpi, kun alavesiletku ei lämpeä minkään vertaa.
                          Lämppäri täysillä niin tulee tuulilasille kuumaa, mutta noista keskellä olevista ja ovien rööreistä tulee vain viileetä. Pitääkö noista edes tulla kuumaa?
                          Last edited by Lapa735ia; 07-07-2008, 16:48.
                          E39 525 TDSA touring
                          Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                          Comment

                          • Lapa735ia
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2007
                            • 303
                            • Martinniemi

                            #14
                            updatea

                            Parannusta tuli kun otti termarin poies.
                            Eli nyt lämmöt nousi tuonne puoliväliin ja näytti jäävänkin siihen, niin kävin sitten ajelemassa tuollaisen 10 km. lenkin. Lämppäri puhalsi tuulilasille lämmintä, ei mitenkään kuumaa. Lämmöt pysyivät koko ajon ajan puolivälissä. Alavesiletkukin lämpesi samalla tavalla kuin yläpääkin ja syyläri tuntui nyt kuumalta molemmista päistä.
                            Tulin takaisin kotipihaan ja siinä käyttelin vielä hetken tyhjäkäyntiä, niin alkoi uudelleen lämmöt nousemaan.
                            Onko tuossa nyt sitten viskossa vika, vai voiko olla vielä jokin muu vika?
                            En edelleenkään huomannut viskon pyörimisessä mitään eroa oli kone lämmin tai kylmä. Ei tullut kokeiltua pysäytystä kuumana, mutta sammutettuna kun kokeilin niin sormilla pystyy pyörittämään viskoa aivan kuten kylmänäkin. Pitäisikö tuon rupelin olla siis jumissa, kun kone ja syyläri on kuumia?

                            Edit: Kävin vetäseen vähän pidemmän lenkin kun annoin hetken auton jäähtyä. Ajelin n. 40 kilsaa 40,60,80 ja 100 nopeuksilla ja lämmöt pysyy koko ajan keskellä. Tyhjäkäyntiä en alkanut edes nyt käyttämään, kun näkyi heti minuutin parin jälkeen, että viisari alkaisi nousemaan.
                            Tämä kaiketi viittaisi viskon toimimattomuuteen?
                            Last edited by Lapa735ia; 08-07-2008, 17:08.
                            E39 525 TDSA touring
                            Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                            Comment

                            • 6power
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 254
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by Lapa735ia View Post
                              Parannusta tuli kun otti termarin poies.
                              Eli nyt lämmöt nousi tuonne puoliväliin ja näytti jäävänkin siihen, niin kävin sitten ajelemassa tuollaisen 10 km. lenkin. Lämppäri puhalsi tuulilasille lämmintä, ei mitenkään kuumaa. Lämmöt pysyivät koko ajon ajan puolivälissä. Alavesiletkukin lämpesi samalla tavalla kuin yläpääkin ja syyläri tuntui nyt kuumalta molemmista päistä.
                              Tulin takaisin kotipihaan ja siinä käyttelin vielä hetken tyhjäkäyntiä, niin alkoi uudelleen lämmöt nousemaan.
                              Onko tuossa nyt sitten viskossa vika, vai voiko olla vielä jokin muu vika?
                              En edelleenkään huomannut viskon pyörimisessä mitään eroa oli kone lämmin tai kylmä. Ei tullut kokeiltua pysäytystä kuumana, mutta sammutettuna kun kokeilin niin sormilla pystyy pyörittämään viskoa aivan kuten kylmänäkin. Pitäisikö tuon rupelin olla siis jumissa, kun kone ja syyläri on kuumia?

                              Edit: Kävin vetäseen vähän pidemmän lenkin kun annoin hetken auton jäähtyä. Ajelin n. 40 kilsaa 40,60,80 ja 100 nopeuksilla ja lämmöt pysyy koko ajan keskellä. Tyhjäkäyntiä en alkanut edes nyt käyttämään, kun näkyi heti minuutin parin jälkeen, että viisari alkaisi nousemaan.
                              Tämä kaiketi viittaisi viskon toimimattomuuteen?

                              Morjes

                              eiköhän sulla oo visco rikki..mulla oli kans..tilanne sellanen et normi ajossa lämpötilat pysy ok..mut kun pysäytit auton ja kone kävi niin johan alkoi lämpötilat nousta... nyt kun ostin uuden viscon niin homma kunnossa ja se visco tosiaan lähtee päälle kun lämpömittari näyttää noin kaksi viisarin levyttä yli puolen välin ja sen ku se käy niin tosiaan kyllä KUULEE humisee niin perkuleesti Ja kyl se kone sen termarin tarttee et koneen lämmöt nousisivat nopeasti normaaleiksi..varsinkin talvella.

                              Comment

                              Working...
                              X