Announcement

Collapse
No announcement yet.

525tdsa laturin hiilien vaihto (OHJEET)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    #16
    Originally posted by muggo
    Yleensä ne hiilet on siinä diodisillassa eli ns. latauksensäätimessä kiinni. Tietty poikkeuksiakin on. Liukupinnat taas sitten siellä akselilla johonka käsiksi pääsemisen eteen joutuu vähän tekemään töitäkin.
    Säätimen+hiilipaketin vaihtoon menee yleensä muutama minuutti
    E36 325:ssä on just noin, jännitesäätimessä kiinni. Liukupintoihin pääsee kiinni kun purkaa koko paskan. Se päätymutteri lähtee helpoiten auki mutterimopolla, jatkovarren kanssa yleensä toivoton homma! Kaikki laakerit kantsii vaihtaa samalla...
    Retard Member

    Comment

    • LASSI-S
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 4918
      • hattula/hämeenlinna.

      #17
      ei vittuperkele, tää on aivan saatana paska homma. joutuu purkaan ja hajottaan koko paskan ja sitten pitäis olla vielä ulosvetäjä laakerille että jnejne. aivan perseestä. tähän mennesä osat maksanu 12 euroa että rahaa ny ei ole menny paljoa mutta tunteja ihan vitusti. pelkkä irrottaminen on jo ihan vitun paska homma. olispa toi boschin laturi niin olis helppo mutta toi valeon laturi on ihan perseestä
      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #18
        Samanlainen paska se Bossikin on todnäk.

        Joskus kun ei kunnon työkaluja ollut niin mielummin haki uuden laturin kaupasta kun rupes liukupintoja työstään, siitä vitutuksen määrästä saa äkkiä yhden laturin hinnan.. Ja kun alkaa vielä mesoamaan sen kanssa ja riehumaan niin sitten on akselikin paskana, kiero ja banaanilla
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • LASSI-S
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 4918
          • hattula/hämeenlinna.

          #19
          liukupinnat tai siis se koko palikka makso 8 euroa ja hiilet 4 euroa, ettei noi ny kalliiks ole tullu, mut tinailtavia osia on jonkunverran kun kääämin päät joutui katkoon että sai sen kotelon toisen puoliskon irti jotta saa taas roottorin näkyville. nyt puuttuu yks ulosvetäjä jolla saa taas laakerin irti......
          E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

          Comment

          • mukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 5965
            • Uleåborg

            #20
            Originally posted by LASSI-S
            liukupinnat tai siis se koko palikka makso 8 euroa ja hiilet 4 euroa, ettei noi ny kalliiks ole tullu, mut tinailtavia osia on jonkunverran kun kääämin päät joutui katkoon että sai sen kotelon toisen puoliskon irti jotta saa taas roottorin näkyville. nyt puuttuu yks ulosvetäjä jolla saa taas laakerin irti......
            Äkkiähän semmosen nyt tekee jos sopivaa ei löydy?
            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

            Save the World, Fuck The Fuel Economy
            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

            Comment

            • mikko
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 1762
              • kotona

              #21
              noh! aukesko se A13VI76? muista sorvata se uus liukupinta suoraksi ettei tartte ottaa auki uudestaa

              on bosch ja valeolla pitkä ja kivinen tie osaan japonilaisiin jossa liukurengas on terästä ja siten kulumaton...
              Last edited by mikko; 30-05-2005, 09:19.

              Comment

              • LASSI-S
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 4918
                • hattula/hämeenlinna.

                #22
                no vittusaatana tää on ihan perseestä. ei sitten lähde toi liukupinta hässällä irti, ei sit millään. räjäytän kohta koko saatanan laturin. pari kertaa jo meinannu lentää seinään
                E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                Comment

                • pete81
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 2056
                  • .........

                  #23
                  Originally posted by LASSI-S
                  pari kertaa jo meinannu lentää seinään
                  jospa se sillä irtois

                  Comment

                  • herja
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1649

                    #24
                    Viilaa se vitun fakin' liukupinnan kuparit vittuun siitä niin se loppu onkin pehmeetä bakeliittia... Ainakin boschilaisessa!
                    Retard Member

                    Comment

                    • LASSI-S
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 4918
                      • hattula/hämeenlinna.

                      #25
                      miks mitään pitäisi pois viilata kun koko tappi missä liukupinnat ovat kiinni on vaihdettava osa
                      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                      Comment

                      • herja
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1649

                        #26
                        Jaa no sitten. 325:ssa vaan oli vaan ne liukupinnat siinä pääakselin päällä "rympättynä" ja lähti viilaamalla kahdelta puolelta sen kuparin pois.
                        Retard Member

                        Comment

                        • LASSI-S
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 4918
                          • hattula/hämeenlinna.

                          #27
                          sovin jo erään clubilaisen kanssa kaupat käytetystä laturista. siihen vaihdan ainoastaan hiilet, hinta ei mikään hirvittävä ole joten ostetaan ny sit väliaikeiseksi tollanen ja toivotaan että se kestää. en jaksa enään ton paskan kans vääntää.
                          E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎