Nyt pitäis vaihtaa taakse molemmat jarrujensuojakilvet(jarrupelti) Mitenkähän irroitetaan tuo takapyörän napa?? Jarrupeltihän tulee sen taakse kiinni..
Auto on e34 vm88 ja 520.
Kiva projekti..... kannattaa hankkia uudet laakerit samalla, ne menee erittäin todennäköisesti kahteen osaan kun irrotat navan. Ite napahan lähtee sillai irti, että otat ensiksi vetarin irti, sitten avaat sen ison mutterin mikä löytyy navan "sisäpuolelta". Miten sitten vedät navan irti päätät itse, itse ainakin päädyin hankkimaan järeän ulosvetäjän ja tekemään sille sopivan U-muotoisen TUKEVAN aputyökalun. Samalla tekniikalla lähti laakerinpuolikaskin tukivarren pesästä, ja napaa takaisin laittaessa se olikin vasta kätevä. Mm. Bentleyn kirjassahan neuvotaan vetämään napa kiinni takaisin sillä kiinnitysmutterilla, laittaen jotain sopivaa aina mutterin alle kunnes napa on pohjassa, mutta ei kannata, kokeiltu on ja navan kierteet meni pilalle. Kunnes sitten älysin käyttää ulosvetäjää ja aputyökalua navan toiselta puolelta ja vetää se nätisti paikoilleen.
Eli melkoinen homma. Monttu tai nosturi on aika kova sana, joudut nimettäin vetämään sen navan mutterin aika helvetin lujaa kiinni, ja se ei ole mitään mukavaa kun makaa itse auton alla. Kokeiltu on. Pariin otteeseen tuli remontin ohessa tuumailtua että olisihan sen jarrukilven voinut tehdä tehtaaltakin kaksiosaiseksi..... Panostin muuten melkoisesti niiden kilpien ruostesuojaukseen ennen asennusta......
"Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses There's no one else to take the consequences See when the day is gone free & the night creeps up on me I take my B.M.W that's where I wanna be..." D.A.D. True Believer
No teen tämän homman helpommin Leikkaan tuon jarrukilven toisen sivun aukin(semmoisest kohdasta missä tulee kiinnitykset lähiten.) Sit vain taittelen pellin paikalle! katotaas mitä tapahtuu.. Vois yrittää pistää kuvia projektista!
Comment